Germaine inspirant

Milá Germaine, jak jsem Tě mohl tak dlouho míjet?

Když se vysloví Žerména, vždycky si ho spojím s tím vaším četníkem. Tedy s tou jeho nakyslou paní. S půvabem toho "Žermén" bojovala marně. Ten se nedá vytěsnit ani tou její kyselostí. Vlastně ji mírnil. Mohla se taky jmenovat Gréta. A to by se ten součet jména a kyselosti z mého pohledu spíš násobil.

Ještě se přiznávám k té Kaprálové. Navedl mě na ní Mucha a možná tím přispěl k našemu míjení. Neomluvitelná je ale ta růže mezi trním Pařížské (pánské) pětky. To opravdu nechápu, minout takovou nápovědu. A to jsem žil léta v představě, že všichni co v té době přinášeli rozpaky a zděšení, co píchali špendlíky do uší, orali stopu do  budoucnosti...že je znám na vlastní uši.



Á propos, zděšení ani po těch letech nemusíš být ušetřena ani TY. Totiž to Tvoje spolubydlení s Ravelem v jeho domě. Kdo ví jak to vlastně tenkrát bylo, čeho kdo a koho a kdo ví kolikrát (a nebo ještě k horšímu vůbec a proč vůbec).. . Pokud by to ale propátralo nějaké progresivistické, mravokárné (po)hnutí , přidalo k tomu nějakou svoji teorii zvrhlé neřesti,  mohlo by to skončit tím, že v Paříži otrhají cedule s Tvým jménem z Tvé ulice a budou Tě jí vláčet a cestou čenichat,  jestli by nějaká k vyvrácení socha s Tvojí tváří nebyla. Ti jsou pro očistu schopni i vydloubnout pamětní desku ze zdi a obrátit vázy stojící na hřbitovním mramoru hlavou dolů. Asi Ti to přijde k smíchu jako fantasie mimo zdravý rozum, ale kdo zažil tuhle naší novou dobu tak o něj přišel.

Nakonec tedy to, co jsem Ti vlastně chtěl už na začátku. Chtěl jsem Ti tu poděkovat za pěkné chvíle působené nedávno objevenou krásou. No a ještě jednou Žerméno díky za tu inspiraci co za tenhle můj obrázek může. Upřímně řečeno, vyjde ta inspirace laciněji než absint a navíc nepřijdu o ucho. Málem jsem si za tím účelem předplatil You Tube....abych si Tě užíval v klidu, bez každou chvilku (zase jich přidali) ječícího alzáka.

S pozdravem Tvůj opožděný ale vděčný posluchač se špatnou francouzštinou a pochybnou češtinou JJ
Až pojedu do Paříže (koupil jsem si za tím účelem zastřihovač vousů), určitě se zastavím, sic na taková místa pro jistotu, aby si mě tam už nenechali, jen málokdy chodím...

Komentáře

  1. Však ona to ta Žerména s tím Kryšotem taky neměla jednoduchý :D. Hezká fotografie, mimochodem, podněcuje fantazii. SX

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak né, to byla Žozefa :D. SX

      Vymazat
    2. Když jsem tohle psal, nic jsem nedohledával. Prostě pocity a k tomu jak paměť slouží. A teď to vypadá, že moje paměť je něco jako kabaret a budu muset zpětně dohledávat a rozmotávat :-)

      Velice děkuji :-)

      Vymazat
    3. Tuhle dámu jste měl na mysli? ;-) ... (SX)
      https://www.youtube.com/watch?v=EN2-soi9RSs

      Vymazat
    4. Mám pocit, že tenhle herec v nějakém filmu přímo používá to jméno "Žermén" . Měl jsem za to, že právě v některém Četníkovi. Jako bych toho Filipovského slyšel.

      Tuhle dámu bych si pod tím jménem dokázal i představit :-))

      budu pátrat dál (třeba se někdo připojí a uvede to na správnou míru). Co mě ale velmi pobavilo je celé jméno tohoto herce.

      "Louis Germain de Funès Galarza"

      O té "žerméně" v jeho celém jméně jsem fakt nevěděl :-)

      Vymazat
    5. Koukněte na tohle :D ... (SX)
      https://youtu.be/fYEyIoJ37s0

      Vymazat
    6. Bingo :-)

      Je to tak film OSKAR to byl....

      ta

      https://www.csfd.cz/tvurce/6373-claude-gensac/biografie/

      Vymazat
    7. Ano, je to stejná herečka a záhada je vysvětlena :-). SX

      Vymazat
  2. Z povídání jsem úplně mimo, ale fotografie je výstavní.

    OdpovědětVymazat
  3. Duch legendárních komedií mne v St. Tropez chytil a nepustil. Ten dojem nepokazilo ani to, že se mi v moři "u nudistů" skoro utopila přítelkyně, ani totálně ucpaný kruhový objezd v centru města, ke kterému jsem popojížděl asi dvě hodiny (bohužel Kryšot měl asi zrovna dovolenou) ,-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat