Gočárovic šelmička...

Chodíme tudy tam a zpátky a naopak léta dost často. Letos myslím, že i častěji. Genius loci Gočárových schodů se jaksi zařezává do průchozích aniž to v první chvíli vnitřně přiznávají. I nám.

Od půlky zimy ale vždycky zrychlí jak v jejich ústrety prudce odbočíme kolem kostela Panny Marie. Napne vodítko a chce mě přemluvit k poklusu. Zprvu jsem se domníval, že měla nějaké vystoupení s některým jezuitou a teď chce mít rychle ten kostel za sebou. Nebylo tomu tak. Dočkal jsem se překvapení a příště a následně opakované situace.

Zastavila se až u čelní zdi. Nějaký billboard co přinášel světlé zítřky informacemi o těch co budou jistě zvolení, pokud jim dáme svůj hlas. Opakovalo se to vždycky podle stejného scénáře. Zastavila a začala vrčet. A to nebývá až tak často. Zděsil jsem se, že se naučila číst. Jako by nestačilo, že se naučila mluvit k těm co s ní mluvit chtějí. Pomyšlení, že umí číst, to už je opravdu zneklidňující. Kdo umí číst, umí radit. Umí narušovat jinak dobré vztahy. Děs a hrůza mě polila. Navíc to evidentně do té doby tajila. Kdo ví co všechno četla. Sedává vedle mě a dobře vidí co čtu.

Odlehlo mě až teď minulý týden. Napínala vodítko jako vždy. Billboard ale už nebyl. Byla tam ta, co už tam byla určitě dříve, než přelepená těmi potencionálními poslanci. Jen já blbec ji podezříval, že umí číst. Ona jen tušila Gočárovic kočičku. A čičí nesnáší, cítí je na 100 honů a podle toho se i chová...a volit také nechodí.




Následující fotografie je z roku 2009. Pohled na čelo Gočárových schodů. Jestli je to tam ta Gočárka, trochu černá a trošku bílá kočička...to opravdu nevím...tehdy jsem tam býval ale zcela určitě sám...




Dodatečně autentický snímek z 19.5.2021




Komentáře

  1. Četl jsem a tajil se mi dech. Jsem rád, že se čubička nedala na politickou dráhu. Kdoví, zda by na ni nevyplulo nějaké to povícero vlastnictví bud. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když nemáš dost bud, nemůžeš být ministrem ... tam mají fajn personalistu :-)

      Vymazat
  2. Možná, kdyby se propracovala na premiérku, tak by byla lepší než ten současný.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Navrhnu to panu presidentovi, ten to rozhodne se vší moudrostí...
      A nebo se omluví, jak se teď naučil :-(

      Vymazat
  3. S tím čtením - vrátil jsi mě do dětských let,kdy byla mou oblíbenou knihou Kocour Mikeš! ;-) Oba snímky jsou výborné,i když Kočka na rozpálené střeše od rouzi se mi líbí ještě o krapítek více...;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tuhle myslíš, že jo :-)

      https://galerie.digiarena.zive.cz/showphoto.php?photo=198637&ppuser=95971

      a hned ten první komentář je anonymizovaný a nevím jestli není nebezpečné, že se k němu hlásím :-)

      Vymazat
    2. Jo,tuhle jsme měl na mysli. Anonymous zase nechválí (nechválil) příliš často... ;-)

      Vymazat
  4. Kočička byla schovaná a potají tak lízala tam, nikým nerušena... smetánku. Ale doba už je taková, že i když byla odhalena, vystrkuje ten svůj mlsný a nenasytný jazýček dál...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kočky prostě nikdy neví kdy mají dost :-) Ještě, že to ví psice...

      Vymazat
  5. Vložil jsem dodatečně právě teď ještě třetí fotografii. Je z dnešního podvečera cestou z očkování proti COVID. Jak vidno kočička si našla seberealizaci v oblasti reklamy :-)) Asi doporučuje tu Pavlovu smetánku :-)

    OdpovědětVymazat
  6. A jestli neumí číst, může si aspoň prohlížet obrázky.

    OdpovědětVymazat
  7. Problém je, když ten nejméně vtipný přijde mezi posledními, co pak napsat ?
    Tak jsem si s velkou chutí přečetl a do večera budu mít úsměv na rtech.
    Někde jsi myslím psal "Oni vědí co my nevíme"

    OdpovědětVymazat

Okomentovat