Rozhovor s Rudym aligátorem




To, co tady odpovidam Josefovi na jeho otazky, nemusi byt pro kazdeho pravda, skutecnost, je to jen muj nazor na zivot a nemam na to ani patent. Mozna se moje nazory pristi tyden zmneni, mozna ne.


Cestina se mne vratila, cteni mi dela potize, kdyz posloucham, treba cesky film, tak s tim mam take problem.

Gramatica…….to je pro mne zahada,….nekdy si sklonuji slova, hrad, bez hradu.. a pisu Y nebo I nekdy mne pripada se se sklonuje vse stejne, vetsinou se jen divam na slovo a umystuji , edituji slova tak jak to lepe vipada.



Rudy, ve kterém roce jsi opustil Československo a přestěhoval se do Ameriky, tedy do Spojených Států Amerických, na Floridu? A jak moc Ti fotografování ještě tady v CZ zalezlo pod nehty?


Z CSSR jsem byl praktycky vystvan 1979,  v USA NYC Kennedy Airport jsem se ocitl 4. Prosince 1979, kam jsem priletel z Rome Italy, kde jsem stravil temer rok v camps profughi stranieri . Do Italie jsem se dostal po ilegalnim prekroceni hranic s Jugoslavie a okamzite jsem se prihlasil na mystni policii.
Vzhledem k tomu, prekroceni hranic, jsem nemnel sebou zadne zavazadla, jenom brasnu s fotakem, byl to Petri s dvoma objektivi.
V Cesku jsem fotil dost, od ranneho veku, vetsinou dokumenty, kterym se rika ted “street”. S umneleckou fotografii jsem se setkal 60-70 letech, diky a hlavne Jiri Horak, ktery byl soucasti skupiny EPOS (odkaz)  a ja slouzil hlavne jako model, posluchac a vyptavac. Po prestehovani na par let na venkov, odkud byla moje prvni zena, jsem se stal “vesnickym fotografem”,  nazev a funkce mne byli pridelene tim ze jsem vlastnil fotak. Byl jsem automaticky pozyvan na vsechny svadby, krtiny a udalosti, vytvarel jsem dokumenty typu “Vrazel”, byl jsem vazena osoba s kterou chtel kazdy sedet u stolu a koupit pivo. Zadne jine penize jsem s toho nemnel, ani nepozadoval…byla to moje cinost ktera mne prinasela poteseni. V 2002, po 23 let v NYC jsme se prestehovali na Floridu.



Co Tě po příchodu do Ameriky v souvislosti s fotografováním nejvíce překvapilo? V jakém směru jsi byl oproti zkušenostem v CZ jak se říká mimo své dosavadní, zkušenosti?

Mozna to, ze i ty nejlepsi fotografove, si davali delat fotky do laboratory. Laborator, kde jsem ja uradoval, byla jedna z nejlepsi povesti, a mnela velmi znamou klientelu. Byli jsme v samem centru Manhattanu. Kdyz jsem se tomu podivoval, nahlas, tak se zase podivovali všichni ostatni. Snazili se mne vysvetlit ze jsou to kompletne rozdilne prace, schopnosti. Jeden je umelec, druhy technik. Umelec se uz naucil pouzivat jednu svoji pomucku, fotoaparat k vytvareni a zachycovani svych predstav a ucit se chemistry, zvetsovaku je sice mozne, ale my zamnestnavame ty nejlepsi talent, kterym se tezko vyrovna. A nekteri ani neumneli fotit. Zkratka koupelna je urcena na sprchovani.
Kdyz nastalo obdoby “digital” tak se mne tyhle moudrosti potvrdili,kdyz zacali photografove si zpracovavat fotky sami, na PC, tak to byla vetsinou catastrophe.
No a take, ze kdyz jsi se nekde pohyboval mezi lidmi, a fotak ti vysel kolem krku, tak si nikdo nemyslel ze jsi fotograf, ale turista. Fotoaparat mnel kde kdo. V NYC je hodne turistu take.


V novém domově bylo fotografování vždy koníčkem a nebo přesáhl do profesionální sféry? Čemu jsi se věnoval nejvíce z toho hlediska fotografování a souvisejících činností?

Presahlo to do professionalni sfery. Za prve v praci jsem mnel male studio, kde jsem fotival  ruzne objekty, treba sperky, …cokoliv, na ruzne uceli. Chodival jsem fotit i ven, treba obchodni kram Macys, ktery si pral vyfotit obchodak ve vanocnim prevleceni a jine takove budovi za ruznym ucelem. Fotil jsem vnitrek Trump Tower, presidential suite in Waldorf Astoria in New York atd.
No a premluvili mne fotit jednu svadbu pro velmi zamozne lidi. A potom se zacali hrnout zadosti. Tak jsem delal i to. Byla to velmi zajimava experience a setkaval jsem se i s velmi dulezitymi lidmi duleziti lide, se vyptavali mne odkud mam ten prizvuk a co si myslim o US.



Rudy, jak se u vás vlastně rozlišují ty dva póly. Tedy amatérské, zájmové fotografování, koníček a fotografování profesionální, tedy obživu přinášející a znamenající většinou určitou úroveň, nepochybnou odbornost přenesenou do výsledku? Platí automaticky, že profesionální fotograf je prostě záruka kvality bez které by se neuživil? Existuje u vás něco jako profesní komora, která se stará o určitou prezentaci a ochranu toho statusu "profesionální fotograf", včetně ochrany ceny práce před pochybnou konkurencí?


S amozrejmne ze takove spolky, agentury existuji, nejznamnejsi je snad PPA  Professional Photographers of America (odkaz)  ,a jsou ruzne dalsi agentury atd.  Plati se jim prispevky, a vetsinou lidem kteri te chteji najmout je to fuk. Zalezi na tom, jestli mas nejake doporuceni. Mne osobne telefonovali lide sami od sebe, jeden cas jsem mnel inzerat v The New yorker, popularni magazine ve sve dobe, ale lide chteji doporuceni. Prirovnej si to trebe s pravnikama, maji svuj spolek, kdyz udelas neco spatne tak te vyhodi, ale porad mas ve stejnem spolku spatne a dobre. DOPORUCENI. Je to jen moje zkusenost. Vsechny ty spolky jsou jen, podle mne, vyhozene penize. Je to tezko kontrovatelne.


Můžeš popsat, jestli je možné (jako tomu je tady v CZ nebo SK), že amatérskému fotografovi umožní udělat výstavu, kterou z větší části financuje nějaké kulturní středisko, nadace nebo fotoklub?

Zalezi kde chces delat vystavu, gallery jsou vetsinou soukrome, a kdyz je to neco jako “kulturni stredisko” patrici mestu, tak ti si vybiraji a je tam fronta, Ovsem obrazy si musis financovat sam, nekdy platit za misto. Nechteji se dostat do pruseru, kdyz udelaji vystavu a vznikne kontraverze. Jsou ruzne donace, a sponzory, ktere muzes ziskat kdyz si zazadas,..vyplnis zadost. Kdyz se jim zalibis, tak do tebe vrazi hromadu penez. Nekdy pro podporu umneni, nekdy ze s toho neco chteji mit. Takove vystavy jak ctu ze se poradaji u Vas, kdy nekoho premluvis, nebo mas znameho a udelas vystavu, vernisas a prijde ti tam hromada kamaradu a všichni pribuzni,…nekdo zahraje na housle, a pak je prazno, to tady moc nefunguje . Kdyz udelas vystavu tak je to hodne prace , ale vystava s tebe neudela umelce.
Taky je tak mozne delat nekde v nejakem prumyslovem prostoru, treba nemocnice, urady……kam lidi chodi stejne, a aspon se maji na co divat.
Takze nikdo ti nic zadarmo neda, musis se probojovat. A kdyz mas talent, tak to neni zas tak tezke. Vsimnou si te uz ve skole, kde maji zajmove krouzky, a photography je primo predmet, ktery si muzes vybrat, nebo ne. Stejne jak se sportem. Kdo ma talent a vuli, tak to funguje. Ti co nemaji ani to ani ono, tak jen  blaboli na social media a na photo servers.
Ja osobne jsem nemnel nikdy pocit ze se musim zverejnovat , ukazovat, Nejak to co delam je moje osobne poteseni a necitim zadnou potrebu se delit. Uz i kvuli tomu, ze nejsem zvedavi na rozpacite, shovivave pohledy . Zviditelnil jsem se diky internetu, a diky pribuznemu na navsteve ktery mne seznamil s temi Ceskymi Photo Servers. Ze zacatku jsem se bavil, cteni komentu mne preneslo do 60’ 70’ let. Usmival jsem se nad chovanim lidi, nad chovanim na ktere jsem zapomnel ze muze existovat. Jak si majitele fotoaparatu nadavaji.
Neodvazoval jsem se ani nic vlozit. Take cestina mne moc nefungovala. Ted uz se mne skoro vratila. Ted uz mne je praktycky lito, ze jsem se do toho kdy dal. Zmnenilo to muj zivot. Ne k lepsimu. Ted se ucim se venovat radeji svemu okoli, lidem, zviratum, rostlinam, vecem ktere povazujeme za samozrejmost a ktere jednou zmyzi.



Rudy, můžeš popsat jak to u vás chodí s vystavováním (ke komentování a posuzování dalšími autory) fotografií na internetových platformách (jako byl tady třeba PHOTOEXTRACT). Nebo za už tohle prakticky není a všechno to požraly Instagram a podobné platformy, kde už se spíš jen lajkuje a k vážnějším diskuzím spíš nedochází a hlavně ta množina je velmi často na méně než z pohledu amatérského fotografa vyhovující úrovni?

To uz jsem nakousl v predesle odpovedi. Face Book zacal tak 2004. Digitalni fotografie se rozsirila tak nejak ve vetsim rozmeru v te dobe. Lide si driv posilali fotky v dopise, potom email, a Face Book.
Takove server jako Photoextract se tady moc nerozsirili, nejznamnejsi byl, a porad trochu je https://www.photo.net/,  ted se tam plati. Jsou tam bych rekl hlavne Europane. Neni to ani na diskuze jako spise jen ukazovat svoje veci. Kdyz se libi, dobre, kdyz si te nikdo nevsimne, tak se musis zamyslet sam nad sebou. A to je vsecko, nic moc. Ono tady nema nikdo moc potrebu se predstavovat jako umelec. Kdo je profik, tak ma jine zajmy nez se dohadovat s neumetelema na photo servech. Profiky ani nenajdes vetsinou na Face Book. Myslim z US. Ti co to delaji jako zamnestnani, nepotrebuji, nevyhledavaji rady od tech co sami neumi nic vyfotit. Takze photo servers tady moc nefunguji.
Vem jako priklad DA, je tam par lidi, aktyvnich, a jen se budto hadaji, nebo si davaji nesmyslne rady. Fotka nestoji za nic, tak ti poradi za bys mnel uriznout PDR a vyretusovat neco. Udelas to a fotka porad nestoji za nic. Ale nejsou tam rusive prvky. Ty rusive prvky vlastne nekdy udelaji FOTKU. Ovsem to, jak se zda, je pro vetsinou tajemstvi.
Ono na nejakych photo server se dostanes jen na doporuceni. Kdyz tam vklads fotku, tak si muzes vybrat, jestli chces critique, nebo jen hodnoceni. Jsou tam moderator kteri dohlizi aby se lidi neurazeli a nehadali se. Coz na DA (priklad) nefunguje. Moderatori tam jsou, ale nedelaji nic.
Jsou take  curators kteri hodnoti, vybiraji fotky a rozdeluji je do “vyssich” gallery….. podle criteria jake maji , si nastavi gallery. To neznamena, ze fotky ktere zamitnou nejsou dobre, ale nehodi se do gallery.
DA, nebo PE a ostatni gallery nemneli nic takoveho,  cimz umoznili pribirat fotky jakekoliv a “svobodne” jak se za tim mnozi schovavaji, “ muzu vlozit co chcu a psat svobodne svuj nazor”  a proto uroven techto institution klesla na internetovou gallery pro vsechny, a na  urovni nezalezi. Freedom na spatnem miste. Pokud ovsem jsou tyhle gallerie jako ucebnice pro zacatecniky, tak samozrejmne je to acceptable, ale musis se smirit, ze ti radi “zacatecnici” trebaze jsou v gallery uz 20 let a zadny opravdu umelec nema sanci, protoze neumnetelove ho utlucou, protoze nepochvalil jim jejich fotky, a contradict jejich “uceni” . Tim padem se ti co umi ani radsi neobjevi, uz jen proto, ze je to pod jejich uroven. Tak potom vznikde podhoubi kde blbost roste a tezko se da zastavit. A na to je potreba mit nervy.



Mohou u vás amatérští fotografové navštěvovat nějaké systematické vzdělávání v oboru? Zdarma? Pomocí grantů? Za své peníze?

Zdarma nevim, za vse se plati, ostatni moznosti tady jsou. Ono to vzdelani existuje vsude a pro vsechny, Je dostupne. Jen s k tomu najit cestu.
Ono ja se nejak moc nesetkavam s pojmem “amatersky fotograf”.  Lide co se rozhodnou v tomto oboru delat, tak vetsinou maji k fotografovani nejaky vztah. Ono muj nazor je , ze lide kdyz to chteji delat pro penize, si najdou cestu k vedomostem co potrebuji a snazi se v oboru vyniknout. Ti co s toho chteji jen dostat slavu nebo penize, tak zjisti ze to neni tak jednoduche jak to vipada, a zustanou amateri.
Amatersky fotograf je v nynejsi dobe kazdy kdo ma chytry telefon I kdyz v hloupe ruce. Takze je to velmi siroky pojem , doba se zmnenila.
Ono taky, podle vseho, si vetsina mysli ze veskea chytrost je uz namontovana, zabudovana ve fotaku. At je to telefon nebo skutecna camera.

Rudy, co u vás to naše GDPR? U vás se to bere volněji než tady, nebo to spíš jde stejným směrem a vyfotografovat někoho (nikoli v nějaké nevhodné situaci) a následně zveřejnit třeba ve veřejné platformě není radno? Fotografické knihy už vycházejí spíše bez lidí, aby nebyl následně nějaký problém.

GDPR je vymysl EURO, hlavne Nemcu, na nas tady to nema zadny vliv. Pokud neobchodujes s EURO. Je to jen dalsi vymysl jak s lidi vytahnout penize ve forme pokut.  Nesmysl bych rekl, dalsi pomucka jak kontrolovat , sikanovat lidi.
Tady , jak to byvalo vsude,  lide kdyz se pohybuji po ulici a ty je mas v pozadi, nebo jako hlavne object, to nikomu nevadi. Kdyz jo, tak te snad muze soudit. Pokud si fotka videlava penize. Takove pripady jsou velmi ojedinele ze by te nekdo soudil, a vetsinou se tykaji jen tech nafoukanych “celebrit”.
Ja abych se priznal o tom moc nevim ale je mne jasne, ze kdyz mas penize, a nekdo se rozhodne te soudit, tak si duvod najde . Kdyz penize nemas, muj pripad, tak te nikdo soudit nebude, neni o co. Takze si nepridelavam starosti.



A co Československá fotografie a její tradice? Je tam u vás v branži vůbec nějaké ponětí a nebo mimo Kratochvíla, Saudka či Sudka ani nic.

Lidi co maji zájem, uci se o umeni, tak vi,…..obycejny clovek ne.
Tak je to vsude. Lide se smeji Americanum ze nevi kde je CS,……kdyz se jich pak zeptas kde je treba Indiana, tak nevi nic.
Lide kteri jsou znami v CS a proslavili se tady, tak je jejich znamost patrna jen v urcitych kruzich . Nekdy mne prekvapi ze na mne nekdo vystreli nejake takove jmeno, nekdy nevi nic.
Bylo by zajimave udelat pruzkum v CS, kolik lidi treba tyhle jmena znaji, a kdo si mysli ze je to treba jen reznik z vedlejsiho bloku. Kdo neco vi o fotograficke tradici, nebo ……..
Ono ta Ceskoslovenska fotografie a jeji tradice je vlastne stejna jak vsude na svete, mozna Afriku bych vyskrtl.
Cesi jsou hodne nafoukany narod, a tyhle tradice a znamosti si vetsinou vymysli. A kdyz na ne vystrelis ze o nich vlastne nikdo nevi, tak ti odpovi : hlopy Americani.
Tak jak s pivem, z bizuterii, ze sklem, s autama…….uz ve skolach nam vtloukali do hlavy, ze se cely svet s Cechu muze posrat, a ze umi vsechno nejlepe.
Ja jsem si to take skoro myslel. Proto kdyz jsem si dal pivo u stanku v Jugoslavii, tak  jsem nic dobreho neocekaval,.. jak mne to  naucili. No a byl jsem v soku, ze mne to pivo chutna mnohem lepe, jak ta desitka co jsem si dal na nadrazi, nez jsem odjel.



Můžeš popsat, co Tě po těch letech na CZ internetových galeriích ještě dokáže překvapit. Pozitivně? Negativně?


Prekvapuje mne to, ze je to porad status quo, uz jsem si nejak myslel, ze by mohli dostat lide rozum, ale vipada ze to jde k horsimu. Manzelka mne vyklada jak se vsechno zmnenilo, ze mladi jsou jinacci , ona jezdi do Ceska mnohem vice nez ja, coz neni takovy vykon, ja jsem tam byl jen jednou za celou tu dobu.
Ovsem to co vidim a ctu ja,  u tech gallery nasvedcuje ze se nic vlastne od Svejka nezmnenilo. To co ctu na Face Book, tak mne taky moc nepresvedcuje ze se to riti k lepsimu v tehle male zemi. Takze se to riti do riti gallery riti.
Poztivne mne prekvapuje, ze se porad najdou nekteri, ne moc, ale jsou, co dokazou brat situaci tak jak je, nenechaji se od diletantu otravit (preci jen muzou od nich vyfasovat 9) a dokonce, jak za starych casu nas ucili, drzet hubu a krok.

Sice je to nikam neprivede, ale lepe neco nez nic.

Rudy, myslím, že nakonec bychom to měli tady to Tvoje vyprávění nějak odlehčit. Pokusím se navodit úsměvnou situaci s otázkou a těším se na odpověď:
Představ si krásný horký den u Vašeho bazénu. Váš letitý, málem pětimetrový aligátor Hugo se válí na kraji přilehlé bažiny a netečně valí oči těsně nad hladinou, jak je jeho zvykem. Přivalíš se také a po chvíli putování očí od jednoho rohu vody ke druhému a pak k jeho očím se přetočíš na bok a zatoužíš nakouknout na Digiarenu. A jak klikneš, vyklikneš agamu, přesněji řečeno Laudakia stellio. Tvůj aligátor Hugo se začne chechtat a koulí se jak válec tam a zpátky. Taková nicota a ještě ke všemu virtuálně, stydí se za své vzdálené příbuzenstvo a ty si tu surreal scénu užíváš. Tak se chci na závěr zeptat, co v takových chvílích naléváš do sklenice a jakou značku doutníku vyndáváš z krabice


Piji Jack Daniels a kourim vetsinou doutniky typu Romeo y Julieta 1875.




Rudy, děkuji Ti za tohle povídání a přeji, jak jinak, DOBRÉ SVĚTLO :-)
















Komentáře

  1. Rudy,
    rád jsem Tě slyšel, tedy četl

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji za zajímavé povídání a za skromnou ukázku z domácí dílny. Obzvláště ta BW s červeným kolečkem mě chytla u srdce. Takové dílo bych si s radostí pověsil na zeď.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dejuji za pochvalu, a jestli mas opravdu zájem, tak ti ji klidne poslu, dej vedet email

      Vymazat
  3. Ráda jsem Tě, Rudy, po dlouhé době zase "slyšela"..:-)Ani se mi nechtělo věřit, že je to současný, dnešní, rozhovor.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Velmi dekuju za zájem a za precteni…za koment, moc potesilo
      No a k tomu vereni,.. to muze byt budto tim ze porad melu to stejne, a nebo ses prekvapena ze jsu jeste zive lol

      Vymazat
  4. Komentář od Palo Boška:

    Na tieto príležitosti tradičná Spišiacka borovička, na Tvoje zdravie, Rudy, niekoľko štrnglíkov, i Jozef Vám, za sprostredkovaný rozhovor, veľmi príjemný, blízky...

    P.S. Som v pohode, aj keď s poznaním, že "krv nie je voda", ...takmer nefotím, cizelujem staré veci, ale nič ma neponáhľa, - a aj keď nie som Anarki, ale som zo Slovenska (narodený v Československu, tak sa aj cítim, nikto sa ma nepýtal....), opäť vám posielam pozdrav.... aj ostatným virtuálnym priateľom, len Dobré Svetlo!
    palo boško

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Palo, poresils ze ses ozval, a moc pozdravuju taky,....taky to tak rikam , ze jsem se narodil v Ceskoslovensku….

      Vymazat
  5. Rudy príma, ať se Ti kouří, pije, fotí, zkrátka stále dobře žije. No a my jsme stále nafoukaní a pořád nám to vtloukají do hlavy. :-(

    OdpovědětVymazat
  6. Ráda jsem si rozhovor přečetla a vůbec se mi nezdál dlouhý. Z tvých odpovědí cítím přímost a nezaujetý pohled. Ráda jsem tě poznala a přeji ti mnoho radosti nejen u fotografování.

    OdpovědětVymazat
  7. Rudy, díky za rozhovor, jenom mi to potvrdilo to, co kromě jiného říkáš, že lidé by neměli focení tolik okecávat a prostě by měli fotit a vzájemně si být ispirací k objevení toho svého vnímání. Supr čtení poránu, dýmku a metaxu si dám až večer.
    Josef

    OdpovědětVymazat
  8. Dobře vedený "pohovor".
    S chutí jsem si přečetla něco Rudy o Tobě, i o tom, jak nás vidí někdo zvenku....

    OdpovědětVymazat
  9. Rudy, celkem jsem se těšil na Josefem avizovaný článek, "znám" Tě už asi deset let, pravda, občas jsi na sebe něco málo prozradil, a teď se ty letité střípky poskládaly do mozaiky. Ten hlubší a širší pohled "Z Nového Světa" je zajímavý, pro nás nepříliš lichotivý, ale je potřeba nazývat věci pravými jmény. Díky... Pavel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dekuji Pavle za hezka slova,...a bych tomu dal korunu, jdu si pustit toho Dvoraka, o kterym si všichni mysli ze byl Americky skladatel pusobici jako reditel americké národní konzervatoře v NY narozeny nekde uprostred Europy….Nelahozeves,chtel jsem se tam podivat.

      Vymazat
  10. Karel Prošek,
    ahoj, je zajímavé zjistit jak dobře je k nám vidět z Ameriky :-) A Josefovi díky za to, že Ti půjčil dalekohled.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Diky Karle za zastaveni, moc potesilo,
      pro mne je to nejak jednodussi se podivat pres ocean tam kde jsem kdysi bydlel, chodil do skoly a do statlu, dokonce umim rec,......ale spise obdivuji ty, co se divaji na opacnou stranu na zemi v ktere nikdy nebyli, ani rec neznaji a I presto presne vedi jak to tady funguje, co se deje v zakulisi a i poradi, co by se mnelo delat.

      Vymazat
  11. Jojo, život je podivná věc, odvíjí se často velmi nečekaně. A úhly pohledu jsou různé. Je dobré si zachovat ten svůj - nemůžou být přece všechny stejné.
    (Považuji tě víc za výtvarníka než za fotografa. Ale to Ti nevadí, že?)
    Žij blaze!

    OdpovědětVymazat
  12. Zdravím Rudyho za oceán i Josefa (tentokrát v roli žurnalisty ;) ). Zajímavé čtení, u mě vyvolává spokojený úsměv už jen to, že si tu jen tak spolu povídáte :). A Rudy, ne všichni Češi jsou namyšlení, co vím já, tak spousta jich má právě menší sebevědomí, oproti jiným národům, než by mohli mít, je to pozůstatek minulých dob, kdy nás učili "nevyčnívat", asi záleží, s kým se zrovna setkáš. Přeji hlavně zdraví celé Tvojí rodině a děkuji za zajímavé čtení, SX.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Diky za zastaveni , diky za prani,.....jsem rad ze jsi si pocetla
      zastav se casteji,....

      Vymazat
  13. Jako tazatel a autor tohoto nápadu, tedy udělat rozhovor s někým z těch, co jim na DA chytrolíni (práskači) a normalizátoři vymezili pouze prostor k mlčení děkuji všem za zájem. A ten zájem tu vidím nejen vyjádřený komentáři.

    Jsem moc rád, že to nebylo marné a Rudymu děkuji za vstřícnost :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zajímavé čteníčko a jsem rád že jsi v USB...doufám, že tě to těší....Miro Tichy

      Vymazat
    2. Diky Miro, jsem moc rad a diky za zastaveni,.....

      Vymazat
  14. Nějak to co dělám je moje osobní potěšení...
    To je věta!Přímá a účinná - a tak by to mělo být!
    Díky,Rudy,že sis na nás udělal čas!
    Velmi výživné povídání... :)

    OdpovědětVymazat
  15. Ja dekuju Honzo za zastaveni a precteni,...potesilo,...

    OdpovědětVymazat
  16. Dobrý a zajímavý článek,díky Rudy za pohled z humen.Klobouk dolu Josefe za tvou práci a čas strávený s tím vším okolo.
    Zdraví Ivan B.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat