Desetiletý nalezenec bez jistoty původu...

Za účelem kolektivního vzpomínání (nebo spíš vzpomínání na co jsme ještě nezapomenuli a kolik tehdy stálo pivo) jsem tu strávil mnoho hodin hledání fotografie Václava Havla s napěněným tuplákem, cvaknutou počátkem roku 1990, při jeho ještě v té době revoluční výpravě do Hradce Králové.

A protože to byl sken z klasické (jaké také jiné v té době) zrcadlovky nebo středoformátu, nešlo se chytit na žádný běžný exif či datum pořízení. Vystřídal jsem několik externích disků a už dost propadal skepsi. Odhad doby, ve které ta oskenovaná fotografie leží, se postupně propadal.

Stále bez výsledku už do roku 2012. Fotka po fotce, někdy rychleji, jindy jako hlemýžď. Potkávané fotky občas vrátily moji mysl o mnoho let zpátky. Většinou si pamatuji situace, za jakých vznikaly, anebo, za pomocí jiných fotografií, je dostanu do kontextu.

Pohled na tuhle fotku nevyvolal vzpomínku žádnou. Vůbec jsem se nechytil. A nechytám se ani teď.

Když se tak na ní dívám, jedno mě přijde podivné. Tedy ptám se sám sebe, jestli jsem dělával takové pěkné fotografie. Nevím, rád bych kývl, že ano.

Pro jistotu se ale ptám: Nezná tu fotografii někdo? Občas mně lidi posílají (nebo spíš posílali) fotografie k posouzení, a tak je relevantní se ptát: Není to nakonec ještě fotografie někoho jiného?
Třeba se o ní někdo přihlásí a já zůstanu bez iluzí, že by se mně něco tak báječného, kdy povedlo…



Komentáře

  1. Rád bych prohlásil, že je moje, ale asi by se nenašel nikdo, kdo by tomu uvěřil. Ale je opravdu krásná.

    OdpovědětVymazat
  2. Je to nadherna, jemna skoro graficka fotografie,...takova se jen tak nekomu nepovede.
    V hlave se mne nehoni tri ctyri jmena lidi, kterym bych ji mohle zavidet,.....je to jedno kdo ji udelal.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem si po tomhle Tvém psaní uvědomil, že tahle fotka spadá do období PHOTOEXTRACT.COM a někteří kteří by mohli připadat v úvahu už se ani přihlásit nemohou i kdyby kdovíjak chtěli...

      Vymazat
    2. ja se ptal, jedne, co dela podobne, zeptal jsem se ji jen jestli to neni nahodou jeji fotka, a tohle mne odpovedela:
      není. vypadá to trošku jako jeřábkovina nebo zágnerovina

      Vymazat
    3. No já tu zkoušel nějaké kejkle s Google LENS. A tuhle fotku jsem jinde, než tady nenašel tímto způsobem.

      Tak jen pro zajímavost: Mimo jiné mě to přivedlo i sem

      https://www.muo.cz/milena-valuskova--1508/

      a přiznám se, že to je pro mě nové....tedy to hledání vnímám nakonec i jako přínos :-)

      Vymazat
  3. Mi to připomnělo toto:

    https://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:ChicxulubImpact.webm

    OdpovědětVymazat
  4. Také jsem nedávno hledal starou fotografii, nemám je na disku, ale v krabici od máminých kozaček. Hledal jsem, abych připomněl na abiturientském srazu, jací jsme byli.
    Něco jsem našel a vzhledem ke všem nedokonalostem, na nich patrných, o autorovi nemám pochyb. Nicméně zjistil jsem následující: S praním jsem se nikdy moc nepáral, přesto stále odmítají žloutnout a přiznat svůj věk. I přes svou nedokonalost z nich sálá jisté osobní kouzlo a syrovost, neposkvrněná brutální ostrostí a jinými digitálními zhůvěřilostmi. Když jsem fotil svojí první holku, tak jsem vůbec nepřemýšlel, jestli mi to ostři "na oko" .
    Jediný co mě technicky limitovalo byl exp. trojúhelník a pak už jen starosti o obsah.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obsah tehdy ještě nešel okamžitě exportovat na fejzbůůk, TIK-TOK, TOK-TIK, INSTAGRAM, Anigram... Telegram. Nechápu, jak jsme bez těch dnešních samozřejmostí mohli vůbec žít :-)

      Vymazat
  5. A co se fotografie týče, o autorovi bych pochybnosti neměl.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat