Štěstí v proměnách časů

I já jsem býval mlád. Dokonce dítě. 

A než došlo ráno na vstávání, probouzelo mě štěbetání ptáků co v zimě nikam neodlétají nebo dokonce naopak. Vše to štěbetání rámovaly svým krákáním vrány štítící se odrané černé labutě jejich blahé paměti.

I ty vrány a havrani, ti člověka dokázali udělat šťastným. O sýkorkách, hýlech ani nemluvě. Rozuměl jsem i hlasitému kutání datlů…nahlížel přes od podzimu strženou síť v okně, ze které mouchy co uschly už dávno opadaly… do postupně opadaných větví.

Vrabců bylo moc. Takový obyčejní ptáci. Vyvažoval jsme tu celkovou množinu střelbou. Vzduchovkou. Krabičky diabolek, když se s nimi zatřáslo vydávaly těžko jinak napodobitelný zvuk. Progresivisté nám tu střelbu nezakazovali, vlastně ještě nebyli na světě, starosta byl myslivec srdcem nikoli zeleným ale rudým a pro ruce na spoušti zvedal ruce na každém internacionálním Sjezdu.

Pod heslem “čeho je moc toho je příliš” byla spolupráce s kočkami vítaná, štěstí jen kočičí. Radost z obou stran.


Dnes je tu ticho. Tedy když nepočítám oškrabávání aut na parkovišti od občasného ledu. 

V krmítku mě samou marností zplesnivěl zob.

Ten pocit štěstí z těch ptáků venku se ale přetransformoval domů. Do každého z rán.

To jen promnu každé ráno oči, natáhnu ruku a nechám si porovnat otisk prstu.

Rozsvítí se každé ráno obrazovka a naskočí na šestipalci nápis

 “Všechny vaše aplikace jsou aktuální” 




Komentáře

  1. Silne actual psani a nadherna fotka
    vzbudilo i vzpominky
    i zpominky do bodoucnosti.

    OdpovědětVymazat
  2. Parádní fotka. Text mě pobavil a rozesmutnil zároveň. Jestli to byl účel, tak se víc než podařil.

    OdpovědětVymazat
  3. Moc pěkně napsáno a konec s aplikacemi smutný. Foto k tomu psaní pasuje.
    I když stáhl jsem si aplikaci
    na rozpoznávání ptáků dle hlasu a tak když se ve vnitrobloku některý ozve
    je ihned prolustrován a hlas je uložen pro případ jeho pozdější absence.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejmenuje se náhodou ta aplikace Twitter?😂

      Vymazat
    2. :)))) žádný štěbetání, pozná i datla když buší do stromu

      Vymazat
    3. datla poznam i ja,....jakou sis nainstaloval,....by se mne hodila, ...

      Vymazat
    4. No já jsem kdysi vyvinul aplikaci na rozpoznávání kvality fotografií. A chodil jsem s ní od Galerie ke Galerii a nikde ji nechtěli nebo si jen chvíli hráli na to že jo😂

      Vymazat

Okomentovat