Černá labuť, pestrý páv...

Černá labuť jako představitelka pádu Galerie až na samé dno pomyslné řeky. Tedy včetně(!!) komentářů místních asi vedením galerie (dlouhodobě) podporovaných influencerů s profilem vygumovaných tváří a drzým čelem.


Už delší dobu je tahle Galerie prostě na zavření. Pravidla a jejich tupé vyžadování se svérázným výkladem ji naprosto zadusila.
Černá labuť je toho spíš reprezentativní hodnotou než občasným ponorem na dno řeky.
Pokud někdo umí fotografovat…tak mlčí. Kdo by se také nechal následně šikanovat a dělat ze sebe blbce.
Tik ťok i Tik ťak by při takové aktivitě a takové dávce vzájemných emocí už dávno skončil.

A přiznejme si to (nebuďme v tom směru poserové a nepodléhejme nostalgii), tato současná Galerie už ničím jiným než sociální sítí není. Prázdnou, svázanou ignorovanou. Kde o fotky nejde už ani ve druhé řadě.

V tom evidentně pozitivně nefungujícím marketingu těžko hledat cestu ven. Ven ze dna temné a sotva se ploužící stoky do které nohu neradno strkat.

Celé to černolabutění začíná vypadat jako promyšlená záležitost. Jako geniálně vypilovaný klíč k větší návštěvnosti. Jako by se spoléhalo na to, že pohled na neštěstí mnohé láká a vede k aktivitám. Popást se na cizím neštěstí bývá lahůdkou, včetně rozvráceného sousedovic plotu, chcíplého kohouta a prázdném kurníku. Nepatřím k takovým a proto navrhuji: Pozvat na tu Galerii naší bývalou ministryni Alenku se svým štábem a se svým pávem. Snad by to Galerii oživilo (za ty prachy) a nemusela by se nechat zavřít (nemyslím Alenku)…šíbři reklamní by se navíc jistě málem přerazili. Černá labuť (tedy pokud ji nějaká ta skartovačka neztratí a nebo NEvystřihne aktuální vzepětí influencerů)

tentokrát na lavičce v paní Alenkou by tu jiskru snad zažehnout mohla.


Komentáře

  1. Bohužel nedá se nic jiného než s Tebou souhlasit. Zoufalé výkřiky oponentů tu galerii nezachrání.
    Mám podobnou fotku. Schránku s adresou Jan Werich, kam dlouho nikdo nic nedoručoval
    a i kdyby už nebyl kdo by vybíral. Jak příznačné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nezachrání, máš pravdu.
      Včera jsem o tom mluvil s Rudym vlastně ve stejných intencích. Myslím ale, že už jsme toho na těch Galeriích tolik zažili a viděli tolik úpadků že si nemá cenu nechávat v úsudcích a vyjádřeních žádná zadní vrátka. Ta ignorance účastníků a pánů ředitelů je přesně na té úrovni kdy by pootevřené dveře signalizovaly méně rozumu než je našemu věku většinou přisuzováno...

      Vymazat
  2. Predstavte si takovou malou vesnickou hospodu, kde se setkavaji 4-5 starsi lidi kazdy vecer na marias a opivo. Mneli svoje nazory na svet . Ovsem nikdo je nebral vazne, a byli jen takova malinka neviditelna tecka. Bylo to nadherne, a i tak to uz asi dneska neexistuje.
    No a tahle galerie o ktere je rec, je neco podobneho. Je to lito zavrit, zmodernizovat, udelat to uzitecnym,...ceka se az ti 2-4 umrou, a ti zbyvajici strati partnery, tak budou hrat ve dvou a to uz je nebude bavit. Tak tam prestanou chodit, a udela se s toho stredisko pro samo zvane umelce a snoby, kteri vedi vsechno a jezdi s elektryckym autem.. Prast jak uhod,......Pokrok, ten se nezastavi.

    OdpovědětVymazat
  3. Nevím, proč se bavíte jen o Digiareně..... některá fota autora z poslední doby jsou také taková z "nebylo co vložit" - i když o level až dva lepší úpravou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No ono se snad da bavit o cemkoliv, jen aby rec nestala,…. I o tech fotografii ktere jsou typu “nebylo co vlozit” nejlepe primo pod nima, porad to bude jen subjektivni nazor. Kdyz ma jeden blog, tak se muze bavit diskutovat o cemkoliv, I o tom co mu lezi v zaludku. Ber to jako abstraktni debate , neco jak kdyz se diskutuje o vasem presidentovi porad dokola a nikam to nevede, jen se par lidi nasere….. :)

      Vymazat
    2. Tak co k tomu Vašemu Subal napsat? Pokusím se o nedlouhé psaní.
      Předně musím říci, že jsem stále součástí DA Galerie.

      https://galerie.digiarena.zive.cz/showgallery.php?cat=500&ppuser=96101

      Mám tu však písemně projev určitě upřímné vůle pana Lutonského mně ten účet kdykoli, bezodkladně smazat.Stačí jen požádat.
      Tedy snad mám tu oporu ještě občas něco k DA i říci. Víc než slovo jak vidíte udělat nemohu.
      Ale tenhle článek jsem ani psát nechtěl.
      Nedávno jsem se vyjádřil na DA zde:

      https://digiarena.zive.cz/pet-vymluv-ktere-by-fotograf-nikdy-nemel-vyslovit/?showforum=1

      To co se dělo pod touhle černou labutí mě opravdu vytočilo (včetně té labutě). Postupně jsem to tak nějak při pobíhání s psicí vydýchal. Až pak došlo k propojení na Alenku a jejího páva. A jejího problému za 2000000 Kč. A to celkem už se mě zdálo nosné pro publikaci na mém Blogu. Nikoli nosné na publikaci někde na DA pod nějakým článkem o nových objektivech. Blog je blog a tedy je (a měla by být) to i nějaké literatura (na rozdíl od Galerie). Pointa s Alenkou mě pobídla k napsání.
      Víc tady teď už k té situaci na DA psát nebudu. Snad stačilo takhle dvakrát po sobě. Navíc je to stav už setrvalý a málokoho ten samotný stav ještě zvedne ze židle. Ta sekta Sluníkovců, ta už jen množí své obrázky a užívá si klidu spokojená s tím koho všeho za tu dobu vyštvali. Jen občas poplive nějakého toho troufalce. Širší záběr a větší zájem od nich čekat nelze. A Vaše občas projevovaná empatie k nim a jejich chování na tom nic nezmění.

      Tak a teď k té kvalitě mých fotek zde. Aneb jak už Vám sem jednou Klásek psal “Galerie není Blog a naopak). Tedy sem dávám i věci které nejsou výstavní a hovoří třeba nějakým krátkým textem, možná ne ve všech případech až tak jednoznačným. Ale reprezentuje to moje aktuální pocity, moje vnímání, někdy posunuto do mystifikace či fabulování. To mají totiž lidi rádi…na rozdíl od prosté reality.

      Příkladem tři negalerijní fotky z nedávné doby:

      DVA ROKY: To je fotografie kterou jsem pořídil při natáčení VIP v rámci cyklu “jeden den s…”. Byla to součást mé práce tehdy. A v tomto případě to bylo obzvláště pohodové. Ty lahve s Náchodským Primátorem je vlastně moje konceptuální záležitost. Symbolizují počet jeho primátorských období a rozmýšlení nad tou lahví…zda půjde ještě jednou do voleb. Nešel. Jak to dopadlo víte. Velmi jsme se přitom zasmáli. Navíc tenhle pán měl fotografování jako celoživotního koníčka. A uměl i to. Dva roky je vzpomínka na datum jeho úmrtí.

      OBROČNÍ KŘESŤANÉ: Autentická fotografie se zamyšlením že tak se cítíme asi 10 dnů v roce. Pak vyhodíme stromeček k popelnici a pěstujeme pohanství o 106 až zase dojdeme k těm deseti dnům obrok.

      ELEKTROAUTA BUDOU LEVNĚJŠÍ NEŽ TA NA BENZIN: No tak to jsem si dovolil prostým cvakem auta které stojí jako jedno z mnoha na jednom letišti protože nejsou čipy. Takový můj výsměch Eurounijní fantasmagorii které se vznešeně říká GREEN DEAL.

      Já prostě nečekám žasnutí na těmi fotografiemi. Fotografie které považuji za vhodné k vystavení na nějaké Galerii dává už většinou na moji Tatonka Galerii. Odkaz na ní je nahoře tady na mém blogu. Ale ani tam si nemyslím, že je to o všeobecném tleskání a přijímání bez výhrad. Některé se zamlouvají možná mě.

      No a to je asi tak všechno :-)
      Fotografie týdne na DA nevychází už delší dobu. Fotografie měsíce už také nevychází na DA. Celoroční shrnutí dění na DA Galerii panem Březinou letos už za ten rok 2021 nevyšlo. Možná že tam už ani pan Březina ani pan Lutonský nepracují a za ně pracuje setrvačnost..a sluníkovská sekta. Těžko tedy někam tam ještě vůbec něco psát…snad jedině že by impulz dala Alenka. Tentokrát s lokomotivou :-)
      A tak jen dodám, že takovou mrtvolnost (vynucenou) jako je na Galerii DA nenajdete ani na webu kde si strejci hodnotí vlastnoručně upletené psí dečky s vyobrazením černé labutě.

      Vymazat
    3. JJ: V lecčem pravdu máte, Josefe.
      Především v tom, že jsem měkká.... jiná už nebudu. Já neberu DA jako celek, fota si rozklikávám a prohlížím. Tak jako Vy vkládáte zde svá fota, ke kterým máte osobní vztah, tak i mnozí účastníci /neříkám všichni/ vkládají své fotografie z nějakého důvodu a jistě by nám o nich byli schopní vyprávět. Jsou v nich skryté emoce a v těch z přírody určitě i fyzické úsilí.
      Nemám školy, jako Vy / moje chyba/. Už to ani nedohoním, protože počítač je můj nepřítel. Musí mně s ním pomáhat manžel.
      Proto hodnotím fota tak, jak je cítím, každé zvlášť. Jsem ráda za "atomise", se kterým můžu své dojmy z fotografií porovnat.
      Chybí tam nějaká silná osobnost, která by to podchytila a dokázala dát galerii "šmrnc".
      Nemyslete si, že ten zbytek nadšenců není taky otrávený.
      Já už do jiné galerie podobného typu fota vkládat nebudu - zabere to spousty času a energie.

      Jsem si vědomá, ze mé myšlenky a i psaní jsou nesouvislé, tak jak mi na mysli přistanou.....

      Budu i nadále sledovat jak Digiarenu, tak i Vás a fotit si pro radost svou i snad někoho jiného i kdyby jich jen pár bylo.

      Přeji pěkný zbytek večera, zdraví a štěstí k tomu všem na bloggu. Také dobré nápady a samozřejmě i dobré světlo k focení. Blanka

      Vymazat
    4. Blanko,
      jsi už na DA dost dlouho, všimla sis, že silné osobnosti nikdy nedostali podporu vedení DA. Ba naopak. Vzpomenu svůj boj se Snopou /moderátor/ o Petra Šiguta a takových co odešli znechucení sami či někdy z donucení, bylo v průběhu času více nejen JJ. A s nimi vždy
      odchází část autorů, kteří na ně byli v dobrém slova smyslu navázány. To se opakuje a galerie se postupně prosévá a už nejde oddělovat zrno od plev, to už by ani popelčiny holubi nezvládli. Zůstávají "tvrďáci" co nemají s fotografií nic společného, tím nemyslím Tebe :))) nejsi tvrďák a já také ne.

      Vymazat
    5. Tak jsem teď chvilku pobyl na DA a narazil na asi dnešní komentáře toho za koho jste ráda :-)
      A musím uznat, že jsou to komentáře pro které je možno mít pocit jisté radosti. Radosti z výlučnosti v tom stavu marnosti.

      No a pak jsem mu proklikal fotky. A některé si připomenul. A došel i k té jeho první. Tedy nejdříve jím vloženou.

      A začetl jsem se. Bylo číst co.
      Našel jsem i sebe. Totiž výrok:

      "Asi jste ještě méně chápavý, než Jeřábek...?"

      Jak vidno stal sem se měřítkem. A kdo to dneska má, že jo :-)

      Dál už o tom co tam je a o čem to svědčí směrem k situaci v jaké je dnes DA pomlčím.

      A přeji prima víkend...pokud možno někde na sněhu který nemají ani v Pekingu :-) ...protože je opravdický...


      Vymazat
  4. Ja osobne jsem byl vyskrnuty s te Digi tak nejak kdyz uz jsem dospel k nazoru :”co tady vubec delam?” No a tak, jak mne sliboval Pibil, ze on tam zustane a mne vystve, tak se stalo, mne vyskrtli a on umrel.

    OdpovědětVymazat
  5. Taky to vidím podobně. Byla doba, kdy jsem se na DA chodil učit. Teď už by to pro mě byla jen ztráta času.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Coz o to, ucitelu tam bylo, a je porad, to byl hlavni duvod meho konfliktu s neboztikem Pibilem, to jeho poucovani mne nejak vytocilo,.....ovsem riditele a administratori stali na jeho strane. Tak mne diky Bohu usekli hlavu.

      Vymazat
    2. To užívání si galerie formou ztráty času je ale pro některy přímo zbývajícím cílem.

      Jsou tam tzv. nadožití (nebo nadoživotí). Většinou se to pozná podle nulové reflexe názorů (pokud rovnou neútočí na lidi co na vklady nějaký názor dají, aby je utloukli (ne argumenty) a měli dožívací klid), a pak se to vyznačují cpaním na galerku čehokoli jak jen je to možné.

      Vymazat
    3. No a ta Černá labuť je v TOPu. A kdyby tam něco nepochvalného někdo napsal dostane stejnou držkovou od těch dvou co už to udělali těm předchozím (tak proč si pálit prsty)...je to prostě marnost...

      Vymazat
    4. To je přece vizitka těch dvou, jak se chovají, a vedení DA, že je tam nechávají. Takže bych se tím netrápila. /SX/

      Vymazat
    5. Ono je obecně otázka, jestli "mazání" userů je zrovna tou nejvhodnější cestou. Aneb Když je tam mrtvo, co bysme mohli udělat pro to, aby se to zlepšilo? Víte co? Smáznem pár těch co tam jsou aktivní. To by mohlo pomoct. :-D (jasně, aj slepá cesta, lety ověřená nejen na DA, se dá vyšlapávat znova a znova)

      Vymazat
    6. Už jen takovou zkušenost z Photoextractu kde jsem do toho viděl detailně: Když někdo přišel se podívat z jiné galerie nebo prostě zvenčí a uvažoval že by se třeba zúčastnil aktivit na PE...tak první co udělal šel se podívat na TOP. Ono to totiž Fotografovi dost napoví. Když si k tomu ještě pod ty fotky vleze, projde komentáře a podle nich pokliká k jejich autorům.
      Byl to takový rychlý brouk do hlavy k dalšímu rozhodování.
      A myslím že to funguje tak dodnes i všude jinde...tedy u Fotografů...

      Vymazat
    7. Funguje to oboustrane.
      Rekne si tady je velka konkurence, sem nejdu.
      Nebo , tady vipada, ze bych mohl byt king Pibil

      Vymazat
  6. Tak jsem ještě nakouknul pod tu černou labuť.
    A česky řečeno: Debilizace DA Lutonským protěžovanou sektou nerušeně pokračuje dál :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Popravdě, nevidím za tím Lutonskyho (teda jen ho). Je to o chuti něco změnit, a to není o jednom člověku. Přispět musí většina. Když většina funguje tak jak je vidět, tak to ten jeden, i kdyby nahoře byl jen on, prostě nezmění, i kdyby sebe víc chtěl.

    Leda kdyby si zaplatil lidi co na tom budou makat. Ale to by nahoře musel být pomalu "člověk co je zavodou". A v dnešní době, kdy má každý do kapsy spíš hluboko, spíš nahrozí.

    OdpovědětVymazat
  8. Gratuluji k fotografii dne
    fotografii týdne
    fotografii měsíce...a možná i roku :-)

    První vložená fotka a hned takový úsměch :-)

    Hlavně s pokorou k autoritám pokračovat k dalším metám :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Nekladu si velké cíle. Bude stačit století nebo tisíciletí.

    A gratulace prosím vyvést v patřičné kvalitě na plaketky, ve dvou kopiích, poslané shora, odeslané zpět, vrácené k doplnění, archivované, ztracené, nalezené, podrobené průzkumu veřejného mínění, znovu ztracené, tři měsíce kompostované a nakonec přeměněné v rašelinu na podpal.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat