Kde jsem byl 11.září 2001

 


Komentáře

  1. Kdysi davno, tak 80" leta, k nam do laboratore chodivala fotografka Rakouskeho puvodu , mysli Dtrause bylo jeji jmeno. Jejim hlavnim thematem byli prave tyhle dekle . Mnela jich tisice, pocelem NYC . Mnela i nekolik vystav, myslim ze i v Rakousku. Ja jsem taky vlastne jich par vyfotil,.....
    Moc hezky libi, i jako abstract, ne jen jako dekl.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rudy díky za ten příběh fotografií deklů co jsi tu uvedl (autorku jsem zatím úspěšně nevygooglil) :-)

      No a tahle fotka je z ulice kde jsem poprvé zaslechl o té události. Totiž od pána co seděl na lavičce a poslouchal tranzistorové rádio (to dnes už není). Tu situaci zavál čas (a zapomínání věkem).

      Až včera ráno (asi pod vlivem vzpomínání která tu čiší ze všech mediálních stran) psem do té ulice vlastně náhodou zaveden mě to secvaklo.

      Dal jsem tu fotku takhle bez průvodního textu (každému pro svoje kontexty a pocity)...neměl jsem potřebu kolem toho výročí něco psát.

      Jedno výročí k tomu 11.9. Ti ale dávám sem...

      https://www.seznamzpravy.cz/clanek/11-zari-ve-vlaku-svobody-hromadna-emigrace-u-ase-kvuli-niz-besnil-stalin-174397

      Vymazat
    2. Ja jsem to tak moc nepochopil, nazev jsem poradne neprecetl, tal mne to hned netrklo,.....ono tady se porad pise 9/11
      a tak 11/9 nebo zari 11 mne nejak nenakopne. Uz je to tak,....
      ta pani co fotila dekle se jmenovala Kraus, jsem to spatne napsal, a asi uz je v nebi davno,....nebyla nejmladsi.

      Vymazat
    3. Tak přibyla další konspirační teorie vážící se k tomuto datu :-))

      Vymazat
    4. ha ha ha,...tak nejak,.......

      ja sedel tehda v kancelari u pocitace, a sekreterka ohlasila, ze vrazilo letadlo do world trade center, ja myslel ze maly, rikam si zase nejake vul,.....no a sel jsem si nalit kavu, podivam se na TV, vidim jak to kouri, tak jdu ven a vidim druhy letadlo........tak sem si rikal, ono to na konec spadne..no a bylo. Ohlasili Pentagon , tak jsem volal domu,

      Vymazat
  2. Tak já už si ani nevzpomenu.
    Dekl je to pěkný takový poctivý a jen tak pro zajímavost proč je většina z nich kulatých?
    Šachta pod poklopem se mírně zužuje a kruh nepropadne, čtverec po úhlopříčce by v případě
    útoku vandalů mohl.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Josefe Ty jsi první celebrita co si nevzpomene kde ten den byla. Totiž v posledních dnech (nemyslím ty Biblické) přinesly tady v CZ sdělovací prostředky záplavu vzpomínek různých "celebrit" (uvozovky zdůrazňuji), kde ten ten byli a co dělali. A tak jsme se dověděli (já se dověděl občas i ten základní fakt, že dotyčná celebrita v takové významnosti existuje) že jeden ten den zrovna četl pojednání o konci světa, další sklízel rajčata, jiná zpívala Jeníka na prknech co znamenají světa a další kojila dnes už významného pěvce písní)...dalo by se ve výčtu pokračovat :-) Samé zásadní postřehy a z toho vycházející vize...Navíc málem všichni rozumí tomu Afganistánu.

      Se přiznávám, že pro mě bylo nejvíc ke vzpomínání (budoucímu) to tenisové finále děvčat které v té době na kterou se vzpomínalo ještě nebyly na světě :-)

      Jo a díky za postřeh k té kruhovitosti. Kdybych to tušil, asi bych věnoval větší péči i přesnému vyrovnání kruhovitosti v editoru :-)

      Vymazat
  3. Kde jsem byl tenkrát nevím a kdy jsem se o útoku doslechl, taky nevím. Zato vím, že jedenáctého září letos jsem byl na svatbě mé dcery a že na to nezapomenu.
    Podle fotky soudím, že výročí přiletěli oslavit mimozemšťané, spletli si destinaci a přistáli v Paříži.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nenech se tou Paříží zmást, někdy čtu po Josefovi texty 2x než mi to sepne :))))))

      Vymazat
    2. Josefe, vlastně se k tomu datu dá přidat i přívlastek "začala doba postfaktická"...
      Tak pravda je alespoň to, že tady u nás žádnou Pařížskou ulici nemáme a podražil Pařížský salát...a bramborový také :-)

      Vymazat
  4. Našel jsem si, že úterý to bylo. Asi všední, obyčejný den. Jen na to si vzpomínám, že jsem nevěřícně zíral na obrazovku televize, na kouřící věže WTC, a hlesnul jsem "máme tady další válku".
    Na nic jiného si nevzpomínám. To je asi tak, jako kdyby se mi pan policie zeptal, co jsem dělal odpoledne 15.prosince 2008. Možná moc koukám na kriminálky ((-:
    Ale jsou lidé - třeba můj strýc - kteří si celý život psali deník.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Třeba si takhle vzpomeneš :-)

      https://www.irozhlas.cz/zpravy-archiv/2008-12-15

      Mě pomáhá, když si z toho dne prohlídnu fotky co jsem nafotil. Pak se z toho často odvine i denní kontext...

      Vymazat

Okomentovat