Vůkolníkem step by step.../2

 








Komentáře

  1. Každá f těch fotografií hovoří a vypráví svůj příběh.

    OdpovědětVymazat
  2. Já myslím že jsem to přečetl, i když je to možná náhoda a nebylo to tak myšleno, resp. autor při přípravě ještě netušil.
    Uveřejněno 25.6.2021, tzn. je to "den poté".
    Když si před mnoha lety záznam z pásky videokamery přetahoval do digitálního formátu avi, podotknul Dr. Setvák z CHMÚ, že jsem pořídil nejkrásnější záznam průběhu vzniku a zániku českého tornáda. To bylo ale v době nesmělého počátku lidově digitálních technologií.
    Neodvážil bych se napsat, že to co jsem viděl za videa z jižní Moravy, jsou "krásné" záběry :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nechtěl bych si zahrávat s nějakými paralelami mezi tím co se semlelo na Jihu Moravy a občasnými a vlastně vítanými lijáky tady u nás v HK kde v tom smyslu divokého počasí panuje dlouhodobě trvalá idyla i když meteorologové občas děsí....a pak z toho je jen pár kapek a nebo ani to.

      Prostě jsem první dvě dal z náhodného fotografování, kdy jsem byl schovaný kousek od Aldisu a pozoroval ty co se schovat nestačili.

      Co se té Jižní Moravy týká:

      Asi nejvíc mě zaujala práce Davida Neffa na Seznamu

      https://www.seznamzpravy.cz/clanek/dosud-nevideny-obraz-zkazy-mikulcice-luzice-moravska-nova-ves-168433

      A za naprosto zdrcující považuji ta amatérská videa pořízená přímo při průchodu té ničivé síly vesnicemi. Drtilo mě ale přitom i to, že tohle opět některé mediální domy dokázaly obalit mnohdy nechutnou a trapnou reklamou, dokonce i nejednou. Amatérské záběry katastrofy použít jako předmět k vydělávání peněz často dementními reklamními spoty považuji za zhovadilost nejhrubšího zrna.


      Taky doufám, že nějaká "cestovka" nevymyslela zájezdy dychtivých fotoamatérů na místa katastrof...

      Co se té třetí fotky týká: Patří k tomu mému "ambivalentnímu zachycení prostoru" a je mně líto, že je (další tu vložím zítra) nemohu předložit na DA abych se dočkal čistého nalévání vína od bystré dvojice odborníků Kenaf+Funion :-)

      Vymazat
    2. K tomu jižnímu tornádodění, vidím jistou pobídku pro Pavla. Nové obzory, místo zakládání cestovek. Čeští lovci tornád se můžou začít hledat. :-)

      Jinak 25. 6. k 24. 6. docela pasuje od první do poslední.

      Vymazat
  3. kenaf a funion "zachránci DA" před "ničitelem kláskem a horáčkem" ... a vůbec před všemi "postjosefy" ... to mě zaujalo, jak jste jim utkvěl v paměti a jaký jste pro ně velikán ... oni po Vás dokonce nazvali i jedno celé oblobí "Josefova doba" ... https://galerie.digiarena.zive.cz/showphoto.php?photo=210561&cat=524 ... :D

    Fotografie vypovídající o současných výkyvech počasí. Predikce praví, zlepšovat se to nebude. Tak snad už se to obejde bez ničivých tornád. Ta první je neskutečná. ..... SX

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Těsně před víkendem jsem tam byl nakouknout na nové fotky (ještě pořád tam asi 1/4 tucet autorů vkládá, kteří stojí za vidění pravidelně) a dole vlevo v tom řádku v tu chvíli jsem četl toto:


      Uživatelé prohlížející galerii: Funion, Lutonský, Kenaf a 147 neregistrovaných.



      Člověka ten vytoužený klid z toho čišící naprosto pohltí :-)

      Vymazat
    2. No zrovna na dnešek hlásí co se počasí týká divokou noc...asi nastává doba, kdy budeme více sledovat předpovědi počasí a výstrahy než tomu bývalo...

      Vymazat
  4. Tak hlavně ty první dvě opravdu terapie, dokonce se těším až přijde žena z práce
    a zkontroluje kde jsem zase nechal něco válet.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat