Radost z fotografování: první čtvrtletí 2021

Tohle je tedy ten převis z pravidelných článků "Dycky v pátek" za uvedené období. Fotografie které se do těch pravidelných pátečních vybíjených i z časových důvodu nevešly. V době kdy byly v té relevanci dvou týdnu skončily při rozhodování na pátém či dalším místě. Tedy za preferovanou čtveřicí. A jsou to fotografie které neuvažuji jako solitérní do článků které tu vycházejí zpravidla každé úterý.

Radost z fotografování?
Myslím, že je to reprezentativní. Tedy ta radost z každodenního fotografování, kdy to vzetí si fotoaparátu s sebou člověk bere jaksi za samozřejmost, bez toho aby očekával či nadbíhal cíleně nějakým počinům posazujícím diváka na zadek. Ta radost to provází a divák sám o sobě v tom nemusí hrát vůbec žádnou roli.
Kouknete do hledáčku (smrt fotoaparátům bez hledáčku) a zažíváte v něm uzavřeni radost. Karanténu radosti z toho co vidíte, co můžete cvaknout. Co pak doma stáhnete z karty a máte možnost přemýšlet, jestli ta Vaše radost nebyla co se prezentace týká jen iluzí. Nicméně i tak v takovém případě holt těm iluzím radosti.  Kdo ji zažívá, dobře to zná.








































Fotografie jsem tentokrát opatřil ne číslováním ale písmeny.  Tedy kdo z diváků má pocit, že tu nalezl fotografii kvůli které dnešní návštěvu zde nepovažuje za marnost, má možnost to sebou preferované písmenko uvést do komentáře, má li na komentování chuť.
Přiznávám úmysl, sestavit (ale neřadit) tenhle zůstatek v co největší pestrosti tak abych pokryl spektrum čtenářů kteří nechodí na fotografie jako na operu. Tedy když nezpívají zrovna tu jejich, je lepší ten čas projíst někde u gurmánského okénka v liduprázdné ulici.
Je to moje malá rekapitulace bez velkých ambicí, s vědomým, že kategorie na DA (nebylo co vložit, tak jsem to vložil), pokud by existovala, by mě tady z toho vydržela málem šest týdnů.

Ještě k té DA aktuální. Za celý víkend tam naskočily čtyři nové fotografie.

Závěrem přeji všem radost a dobré světlo při tom každodenním fotografování🙂

Komentáře

  1. Je dobře, že jste provětral i další fotky a my se můžem pokochat. Za mě nejlepší je barvička Vašeho čaje :D. SX

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šálek černé hořké kávy nemá šanci proti takovému čajíčku :-)

      Vymazat
    2. Ráda věřím :-) SX

      Vymazat
  2. Tuším že pro mne je nachystáno Aááčko (((-: budiž tedy, přijímám. A také Hááčko. A také LMka, jsem také ochutnal kdysi, když jsem se mohl považovat za příležitostného kuřáka. A Nostalgie kdyby byla v jiném formátu, byla by také pro mne (víc) ,-)

    Už jsem to psal a nejednou, že moje radost z fotografování velmi překvapivě končí klapnutím zrcátka v přístroji. To jsem nejvíc šťasten, spokojen a víc ani nepotřebuju, uložím foťák do futrálu ... zaplněné karty vysypu do počítače až když jsou všechny zaplněné (mám čtyři) a tím pádem není vyhnutí, pokud tedy nechci zrcátku způsobit prázdniny, a to nechci nikdy. A protože mám v PC poměrně velký disk.... :-) výsledek je vidět na exifech mnou zveřejňovaných fotografií, které jsou rok, dva ba i tři roky staré (ale přesto jsou "nové", tedy žádné paběrky).

    Eva je opak, přijedeme z fotografického víkendu a ona má max do několika hodin nové fotky na webech ,-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. K té velké rybě Ti povím dnešní zážitek: Je tam, krásná červená, nečekaně veliká a působí sebevědomě :-)

      Psice na ní koukala jak uhranutá :-)

      Vymazat
  3. CKN, to jsou mí favoriti. Ovšem musel jsem vybírat hodně dlouho.
    Já to asi mám s tou radostí někde mezi Tebou a Paklikem. Fotím a to jsem plný očekávání. Někdy časem to stáhnu do PC a nechám to chladnout. Potom to někdy zpracovávám (to mě moc nebaví, tak se snažím jít cestou nejmenšího odporu). Když se mi povede dobrá fotka, tak málem skáču až ke stropu. Když jí pustím do placu, tak mi obvykle křídla trochu (někdy i hodně) spadnou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jasně, že každý používá svoji metodu. Ta mu vyhovuje a podle jeho přesvědčení vede k cíli.

      Ale může to být i dost ošidné. Podívej zrovna aktuálně na toho Paklíka a jeho metodu o které tu píšeš:
      Vložil jednu fotku na Fouňa Galerii a vyfasoval nulu od mazánka pana ředitele. A vložil další fotku a vyfasoval další nulu od toho stejného mazánka stejného pana ředitele. A to už je ta metoda zpochybněná a Paklík se nad ní a nad sebou musí zamyslet. Nad těma dvěma (nemyslím fotkama) už to nemá ani cenu :-)

      Až budeš dávat fotku na tu galerii napiš, že je podle JJ metody. A uvidíš jak si na ní kritika vyláme zoubky včetně čuníkových :-)

      Vymazat
  4. Tak já se nenechal zmást abecedou a užíval jsem si fotografie s vazbou na text. Žádnou tedy nepovýším ani neponížím a beru to jako fejeton, který mě velmi pobavil.



    OdpovědětVymazat
  5. A někdy si říkám proč fotit takový "blbostě" a vono to de a člověka to potěší, že našinec není na to světě sám. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No Míro, byly doby, kdy jsem narval tašku vším možným foto-harampádím s představou že jdu fotit něco velkého, mimořádného, úžasného. Když se teď otočím, vidím, že zdaleka ne mnoho se těch představ do mých fotografií adekvátně promítlo.

      Dnes to mám jinak. Každý den začínám od nuly. Jen s malou brašničkou a bez mnohého příslušenství aby to cestou nezatěžovalo. A pak se třeba i stane, že když večer prohlížím ty cestou nafocené fotky řeknu si, že jsem ten fotoaparát sebou nebral zbytečně :-)

      Vymazat
  6. Marnost to není,nebyla. Od A až po P kousky,které ve většině případů na svých cestách nevidíme a přesto z nich lze stvořit fotografii s myšlenkou nebo vtipem... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No každý to asi známe. Někdo více, někdo méně. Prostě jsou dny kdy netrefíš nic. A pak přijde den kdy máš radost kolik se Ti toho z mála povedlo. Jak ti šlo to dobré světlo doslova naproti :-)

      A co se vtipu (takového správně pichlavého) týká.

      Teď jsem viděl na DA dvě fotky které mě z toho směru oko potěšily :-)

      https://galerie.digiarena.zive.cz/showphoto.php?photo=210230&limit=recent

      https://galerie.digiarena.zive.cz/showphoto.php?photo=210223&limit=recent

      Vymazat
    2. No tito dva jsou (skoro) vždy zárukou vkusného humoru! ;-)

      Vymazat

Okomentovat