Dycky v pátek 17(69)2021

Všechno má svůj čas,

svůj čas má každá činnost pod nebesy:

Je čas rodit a čas umírat,

čas sázet a čas vytrhávat, co bylo zasazeno,

čas zabíjet a čas uzdravovat,

čas bořit a čas stavět,

čas plakat a čas se smát,

čas naříkat a čas tančit,

        čas odhazovat kameny a čas sbírat kameny,

čas objímat a čas zdržovat se objímání,

čas hledat a čas smířit se se ztrátou,

čas uchovávat a čas zahazovat,

čas trhat a čas sešívat,

čas mlčet a čas mluvit,

čas milovat a čas nenávidět,

čas pro válku a čas pro mír,

čas podle pravidel vybíjet... 


 nastal právě teď a jsou k tomu čtyři fotografie jako každý pátek...











Závěrem přeji všem krásný a pohodový víkend :-)

                                                                   a ještě klikací vzpomínka na minulý rok













Jako reakce na některé komentáře dodatečně vložená fotografie (sken) P-SIX + Carl Zeiss Jena Sonnar 180mm f/2,8.





Komentáře

  1. mám čas
    273 Gaudí by záviděl
    274 zase akce v Albertu
    275 to vypadá ještě na dlouhé vedení
    276 obsahem pobavila, přesto jde z kola ven

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Josefe jsem moc rád, že nečekáš na pokyny a udělal sis čas už dnes :-)
      Pan prezident jistě přijde v neděli. A komentář dá podle obdržených pokynů.
      A pokud nebudou, tak přijde Kazatel Ovčáček a budeme pokračovat ve čtení některého, zrovna aktuálního Biblického textu :-)

      Vymazat
  2. nebudu mít čas :-)
    274 v Albertu akce na kolečka.
    275 "špulky!" to je jedna z největších nadávek tady v Jeseníku, bývalé baště textilního průmyslu (špulka = absolventka textilního učiliště obor tkadlena)
    276 pobavila. máte tam takové vtipálky...? nebo naopak mouly co pouštějí lodičky namísto studia slev a akcí?
    273 ale já jsem Gaudího viděl na vlastní očista, tzn. mne nikdo neopije (Evu nepočítaje) ,-)

    příjemný víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tou "špulkou" jsi mě fakt dojal :-)

      Napadají mě dvě možnosti:

      Buď to přihlásit do komise EU jako regionálně chráněný název (něco jako třeba Olomoucké syrečky) .....

      Nebo to předhodit progresivistům, kteří to shledají jako genderově či rasisticky zabarvené a budete mít u Vás v Jeseníku demonstrace...a budou lítat špulky i popelnice :-) Možná i v NmN ;-)

      Vymazat
    2. "jesenická špulka" (((-:

      Popelnice se rozhodlo město vyvážet nikoliv 1x za týden, ale 1x za čtrnáct dní, takže ty lítat nebudou, ba naopak. Důvodem je donutit občany k více třídění odpadu.
      Jeseník byl několikrát vyhodnocený jako v republice nejlepší v třídění odpadu obyvateli. Musíme být prostě ještě víc prvnější než první (((-: nebo nakoupíme víc popelnic, protože čím víc popelnic, tím víc lázeňské město ((((-: co jsme si zvolili, to máme. Jak v Jeseníku, tak v EU.

      oprava: "... jsem Gaudího viděl na vlastní očiska," nikoliv očista, mám popletený mozek a prsty.
      a vybíjím jí... "to má za to" :-D

      Vymazat
  3. 273 Výbuch ve Vrběticích. Konečně se našel přímý svědek této pohnuté události. Měl by si tu fotografii poslat na hrad jako důkazní materiál. Je to ovšem nebezpečí, že hradnímu pánovi narušíš jeho koncept nedělní promluvy, na kterou stejně nikdo soudný není zvědav.
    274 Nakupovat s náhradním kolem má své výhody. Teď zrovna mě nenapadá, jaké, ale určitě jich bude spousta.
    275 Kdysi dávno jsem fotil podobné skladiště. Jenom v pozadí nebylo sídliště, ale Děčínský most. To bylo v době, kdy jsem ještě používal Pentagon six a 6x6 formát. Asi ho (to skladiště) mezi tím přestěhovali k Vám do Hradce. Tím je to vysvětleno a už bych do toho nešťoural.
    276 Takový nápis mám na schránce a někdy úplně zbytečně. Doufám, že řeka má lepší zkušenosti. Pokud by byla ořezaná do čtverce, převedená do BW a měla široký bílí rámeček, mohla by se vydávat za umění. Takhle jí vyřazuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Koukám, že Ti vzpomínka na Pentagon six a 6x6 formát také nedá spát. Kdo to zažil je tím myslím postižený na vždycky :-)

      Vymazat
    2. A co teprve mí kamarádi spolulezci. Měl jsem základní objektiv, širokáč a 180ku. To už je nějaká váha. Když jsme lezli v Tatrách, tak jsem to měl pověšené na sedáku. Ovšem jenom dokud nebyl extra těžký úsek. Potom jsem vše dal do batohu a musel to nést ten, který lezl druhý. Ani si nevybavím všechny jména, která jsem tenkrát obdržel. Samozřejmě žádné nebylo korektní. (smajlík)
      Práce s 6x6 a kinofilmem se nedá srovnávat. Měl jsem ještě Praktiku BC1 a 135ku k základnímu objektivu. Bylo to sice o hodně lehčí, ale stejně jsem raději tahal ten těžký krám.

      Vymazat
    3. Vložil jsem tam dolů jednu fotografii pořízenou tou sestavou o které tady píšeš. Léta osmdesátá. Výrava/Chřiby :-)

      Vymazat
  4. Takovouhle jsem v tý době nikdy neudělal. Jenom samé hezké obrázky.

    OdpovědětVymazat
  5. Hezky jste ty časy vyjmenoval. Mně tahle doba připadá ze všeho nejvíc jako nějaký mezičas. A vybavuje se mi vzpomínka na Václava Havla, jenž už bezmála před čtvrt stoletím podobnou atmosféru pojmenoval "blbá nálada" . Je to tu zas. Blbá nálada všude, kam se člověk podívá. Světlé vyhlídky problikávají, ale zatím je vždycky překryje nějaký stín. Vyhazuji 276. SX

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jo, jo ...

      Někdy už i stačí konstruktivně poradit jak udělat z jedné fotky dvě a málem hoří -)

      Vymazat
    2. Jo, tohle. Měla jsem na mysli jiný mrak, co je teď usazen na hradě. Na DA je bubáků víc, ješitností si nezadají. SX

      Vymazat
    3. Jo takhle...

      Tak to mě asi nejvíc zaujal tenhle text:

      https://blog.aktualne.cz/blogy/radkin-honzak.php?itemid=39696

      Vymazat
  6. Mám málo času. Tak jen krátce,- nejméně se mi líbí č.273 a nejvíce dodatečně vložená...;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Honzo už pár let si občas říkám, že zadám další čtverce ke skenování. Je jich velká spousta a čas běží :-)

      Vymazat
  7. Dal jsem si na čas a starý choroš mne přesvědčil, že má jít z kola ven.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat