Dycky v pátek 11(63) 2021

Asi každý v té už rok trvající situaci touží víc jak kdy jindy po dobrých zprávách. Těch špatných, negativně naléhavých se na nás sype víc než je zdrávo a evidentně jich není konec. Angličtinu jsme si zošklivěli ještě nedávno neznámými pojmy LOCK DOWV a HOME OFFICE. Ještě že jsme Slované...s řádnou maturitou. A tak když uslyšíme na vlastní uši to bodré , hezky české ČAU LIDI nebo se vrátíme do vlastních už dávno vysypaných kočárků s údivným SPUTNÍK a radostí přehlídneme číslování za tím pojmem.

Jen mě včera vyděsil Milouš Vasil Bilak v Parlamentních Ne smyslech  v tu dobu nikoli z okresu na Vysočině ale zřejmě z Černé nad Tisou. Těžko jsem se z toho vzpamatovával. Až před chvílí přišla tu hrůzu přehlušující zpráva. Totiž že kolem odmítačů roušek Volného a Bojka postaví sněmovna plexisklo. Konečně světlo na konci... 

Aby těch dobrých zpráv nebylo víc než je ke snesení, beru fotoaparát, vzdalujeme se do deště civilizaci a všem těm zprávám. Na telefonu aktivuji Digitální rovnováhu a nic mě z ní nevyviklá. Zásadně odvrhuji občas tradované, že na známých místech už není co fotografovat, že všechno už tu bylo. Dokonce i v pátek.

Po návratu do kterého se nijak neženu vybírám čtyři fotografie do zítřejší vybíjené.
Ta vypadá při stále stejných pravidlech takto:









Při číslování nakonec zjišťuji, že dnes tu máme fotografii s pořadovým číslem 250 bez nepovolených ohňostrojů.




Závěrem už i k tomu číslu 250 děkuji všem aktivním čtenářům za ten zde za tu dobu strávený čas nikoli bez zanechaných stop. Vybíjená má smysl jen díky té aktivitě. Bez ní totiž žádná taková hra nedává smysl. Byla by to prostě nepatřičný formát na velmi krátké trati.




Komentáře

  1. Poslední dobou jsem si ne a ne vybrat co vybít, tak nebylo nic. Ale tady bych to urychlil k té dvousté padesáté, takže dvoustou čtyřicátou devátou dloubu do v lajky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vždycky mám svoji favoritku. Tedy jednu z těch čtyřech o které si myslím, že to u většinového názoru odnese. A skoro nikdy se netrefím :-)

      Vymazat
  2. 249 se mi líbí, tu nevybiju v žádném případě. Česká slečna strádá až se jí ztrácejí rysy tváře. Taky barvu nemá moc zdravou.
    250 okno levitující nad městem, to je pecka.
    251 výtvarně a kompozičně velmi dobrá pastva pro oko.
    252 hororová až z ní jde hrůza. Abych neměl zlé sny, tak jí vyřazuji.
    Jako obyčejně přeji příjemný víkend. Jenom mi došlo, že jako důchodce ty víkendy asi moc neřešíš.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak co se víkendů týká, myslím, že ty pojmy pracovních dnů, svátku, víkendů za posledních patnáct měsíců ten mimořádný stav hodně vykolejil. To tvrdé pojetí se hodně smazalo a už to asi nebude ani výrazně jinak ve vazbě na stanovení fondu pracovní doby a směn. Navíc já posledních osmnáct let pracoval v Home Office a čerpal fond pracovní doby bez pevného denního rámce...tedy až tak dramatický přechod jsem nezažil a korona tomu ještě obrousila hrany :-)

      Též prima víkend pokud možno bez píchačky v kapse :-)

      Vymazat
  3. Divná doba, jakoby se v kotli vařil guláš, pozvolna tak jak se má. Tedy poctivý guláš třeba z kližky, ale oni tam nasypali buřty a vaří a vaří... Celý den mi v uších zní Buřty, pivo a nenávist.
    Vybíjená
    des je to těžký 249 líbí se mě barevností
    250 kde nechal tesař díru, to vůbec nechápu :D
    251 oceňuji, já než něco vymyslím tak mi uletí
    252 Cheopsova pyramida: majitel osla mi aranžoval ženu tak, aby měla pyramidu mezi prsty.
    Fotografie se nepovedla, předražený šátek jsem nekoupil.

    Po "zralé" se slzou v oku vybíjím 249

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Josefe, to byla tvoje žena a nebo to byl takový ten zájezd/seznamka a majitel osla fungoval jako ten Kecal z Prodané Egyptské nevěsty? 😁

      Vymazat
  4. Dneska to jsou ale pěkné kousky. Určitě to není radostí ze života, to mne také napadlo ((-: Už ta první resp. 249, evokuje tu spoustu starších filmů, které jsem za posledních 14 dní viděl, třeba tvorbu Kadár-Klos jsem projel téměř celou, náladu mi zlepšoval Rozruch a Lelíček...
    A také jsem se dostal konečně k tomu, abych si pustil celou přednášku J. Grygara o Velkém Třesku... a to je fotografie č. 250, která je jednoznačně "Okno vesmíru dokořán", mileniáni zalapají po dechu a začnou šmrdlat telefon, ale my dříve narození dobře pamatujeme na výjimečný počin slovenské televize.
    Na Hitchcocka zatím nedošlo. A i když do závěrečné scény z Ptáků má 251 ještě dost daleko, ponechal bych jí v tomto výběru a vyšoupnul ven na vichřici a déšť 252.
    Ukončovací fotografie se mi líbí hodně. Já tyhle sebestínovky mám rád, i když leckteří namítají, že to je hodně laciný nízký level ((((-:

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. k 250: Včera před spaním jsem zavítal na Osla. A pročetl se tím pádem antineutrina do Antarktidy. Všechno OK až pak ze mě udělala osla následující citace "takže rekordní antineutrino neslo energii hejna 6 300 komárů. Anebo energii jednoho výrazně hypersonického komára, který by letěl rychlostí Mach 8,2." Po dočtení zcela zmaten jsem ještě počítal ovečky a usínal s přesvědčením, že takové poletování okna na Hradecké obloze lze i přepočítat na počet či hejno ledňáčků (možná i vycvičených) :-)

      No a k té páté asi tolik: Výrok si pamatuji. Zadal jsem pro vyhledání do vyhledávače "zase se vrátím až tam bude klid" ale marnost Ogare :-)

      Vymazat
    2. Leckteří ať si namítají na mÍtině, tomu nerozumí. :D Mě baví fakt hodně, obzvlášť když se kouknu třeba na tohohle autora https://iraklisk-htakat.com/Home/Category/5.

      Vymazat
    3. Milane díky za odkaz. Vypadá to velmi výživně :-)

      Vymazat
  5. Tu první bych pověsil na zeď, určitě do tříd místo Povaleče Lánského Žlučovitého, ta druhá mi připomněla letícího Jana Masaryka. Že se kosákům zapalujou lejtka je znamení jara a na konec poodhalení Gočárova tajemství a tu bych, ač nerad, vložil do šuplíku. :-) Přeji méně větru a více světla na neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míro, pro mě bylo docela zajímavé hledat souvislosti k té soše basketbalisty která chce evidentně ten smrček u musea vytrhnout i s kořeny :-) V první chvíli jsem si splet i autora...

      nicméně je to tenhle

      http://www.vetrelciavolavky.cz/sochari/zdenek-nemecek

      včetně Sputniku a basketbalisty ještě před dokončením :-)

      Vymazat
  6. Já ti dám "hezky české" Čau lidi! Bodré ano,ale vidím v tom italštinu,takže nemohu tak úplně souhlasit...;-) Pravdou ovšem je,že Jablonský mě těmito příspěvky vždy pobaví a rozesměje...
    Podobně jako někteří předřečníci mám rovněž problém vybít kteroukoli fotografii,abych nakonec upřednostnil 249,250 i 251 před 252...;-)
    Dobrý zbytek víkendu též vinšuju!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pobaví a rozesměje nejen on. Jaksi zvláštním způsobem pobaví a rozesmějí ty všelijaké aktuálně korona-virové konspirační theorie a fake news. Někdy z nich ale i zamrazí a milovníci sarkasmů si v nich také svoje najdou.

      Jednu přidám :-)
      Od příštího pondělí budou FFP-2 zdarma a ještě ke každému balení dostaneš jednu koblihu. To v případě, že zvolíš ty které mají na jedné líci nápis "ČAU" a na druhé "LIDI" :-)

      Vymazat
  7. To je teda hodně vyvedený pátek. Nejdřív jsem si říkal, že bych ze sklepa vyndal pětku a hodil tam (jako odnaučený kuřák) místo ní čtyřku. Ale když jsem jí vyndal, tak mi došlo, že vedle sebe docela fungují dvojice 2-3, 4-5. Do sklepa už bych se ale nevracel a jedničce našel třeba opačné pohlaví, třeba i jiné národnosti a nechal jí třeba na sobotu nebo k nedělnímu obědu třeba jako dezert.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat