Dycky v pátek 8(60)2021

Na Nový rok to bylo 7:56/16:05. Dnes ve čtvrtek se světlo posunulo na 7:02/17:20. A je to tak vlastně vždycky, každý rok téměř na minutu stejně. A každý rok to přináší naději. Naději hraničící s jistotou na déle světla. A přináší nám to slunce do duší, kouzlí v ní úsměvy pramenící z očekávání. S tím jsme byli stvořeni a považujeme to za normální. S přibývajícím věkem mě ten kosmologický zázrak připadá čím dál pro tu duši v pozitivním slova smyslu významnější.

Letos ale je to tak nějak spíš celé divné a očekávání tlumena se chcípajícím Psem. Cesta při zdi místo louky se nám vkradla do duší. Někomu méně, někomu více. Asi nikomu vůbec....nebo jen Alzákovi.
Ještě i loni touhle dobou jsme mávali rukou nad jistotou pomíjivosti toho malého kulatého ničeho. Ještě touhle dobou všichni málem jím nedotknutelní vyhlíželi přibývající světlo do duše.

Biologická zbraň ze země Čung-chua žen-min kung-che-kuo až nyní tak identifikována panem Kardinálem v tu dobu klamala tělem a spíš připomínala pomíjivost pohádkových bubáků. Nyní tedy konečně víme na čem jsme. Je vidět, že když se to Janovo Zjevení správně uchopí za pačesy a z kazatelny správně pojmenuje víme jak se bránit že by žasnul i  feldkurát Katz.


Tedy než si všichni navlékneme Protichemický oděv OPCH-90 PO dávám k dispozici (bez dalších popisků) do dnešní vybíjené čtyři fotografie s důrazem na lehký humor, slunce v duši, poťouchlost a v nejhorším případě biologicky neškodný sarkasmus 🙂













Závěrem přeji všem čtenářům příjemný prodloužený víkend a dobré světlo do dalších dnů :-)

A hlavně: Nepodléhejme předem panice jako já dnes. Měl jsem totiž panickou hrůzu jak dopadne ta naše Česká Slávie s těma anglánama co nám sem teď posílají ten zmutovaný virus. Aby nedopadla jako to prase v Osvětimanech. A když zápas skončil a ta naše Česká Slávie uhájila čest národa, ukázali nám kdo všechno přímo z VIP tribuny fandil a ostudu tím pádem nedopustil. Tedy kdybych to věděl předem, ani by mě ta panika nenapadla a o výsledek bych se u televize s rouškou na papule nebál :-) 

Komentáře

  1. Má nálada zcela souzní s Tvým psaním a to do písmene.

    237 z té síťoviny byly našité roušky a počet vstřelených puků-gólů se nedá přesně ověřit..zatím
    238 s tou bych zatočil a tak jde z kola ven
    239 někde jsem kdysi psal : nefoť kachny, nefoť kachny, nebudeš vědět co s tím. Pánečku, ale Ty víš !
    240 takové mám rád

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Josefe, občas tu kupuji kachní prsa. A pak je opékám. Možná je pak budu i fotografovat 😁 Což se třeba s ledňáčkem dá blbě a navíc požívají ochrany proti požívání...

      Vymazat
  2. Všeobecná naštvanost je vidět na každém rohu. Naštěstí jsou ještě nějaké stálice, které mohou člověku trochu pozvednout náladu. Třeba dycky v pátek.
    237 je dobrá. Můžeme si tam třeba zahrát zimní fotbal. Ovšem bez diváků, nebo musejí být všichni otestovaní.
    238 nevím co c ní. Je pro mě neuchopitelná, tak jí vyřazuji z kola.
    239 kachny za oponou, nám ukazují zadky. Asi chtějí dát najevo, co si myslí o vládních opatřeních.
    240 ta je výborná. Taková napůl Jokrovská a napůl Paklikovská (smajlík)
    Jako vždy přeji hezký víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta 238 to je fotka právě tady z toho mého uklízení o kterém jsme tu minule psali :-) Jak jsem přestavoval s prachovkou v ruce mobiliář, tohle se na mě najednou šklebilo ze zdi :-)

      240? No doufám, že alespoň rámeček je nedělitelný 😁😂

      Vymazat
    2. zamlouvám si pravý čtverec. děkuji. zabalím si sám (((-:

      Vymazat
    3. Pakliku, na Tebe bych tipoval spíš levý čtverec.

      Vymazat
    4. levý je kompozičně nepříjemně rozpůlen, v pravém jsou diagonály.
      až takový rebel zase nejsem (((-:

      Vymazat
  3. 237: když není tah na bránu, musí se uchopit levou myší a táhnout (do háje).
    238: nevím vůbec čí jsem, natož potom kde je nahoře a dole a kde je východ a západ (kulatého ničeho). trochu mi to připomnělo klasickou situaci z hvězdárny, vysvětlování pojmů o relativitě pojmů tak hluboce zažitých pobytem na zdejší planetě: "Představte si, že jste se ocitli ve skafandru ve vesmíru, daleko od hvězd a planet. A teď, kterým směrem je nahoře a kterým dole, kde je nalevo a kde napravo?" Děcka poulí očiskama jak o život a nic nevymyslí.
    239: legrační páreček, jen jestli jsi jim nenarušil svým slíděním zpoza křoví jejich soukromíčko. Ale gr-prd říká, že když je to fotografování za uměleckým záměrem, že se to může, buďme v klidu a nerozrušujme se.
    240: kočka leze dírou, ukrajinec oknem. Do Aldisu. Co kdyby tam byla nějaká skrytá zábava. Já jsem tam byl kdysi na výstavě rybiček akvarijních, ba jsem se i pár fotografií vyrobil a s jednou z nich se do JJ-výběru dostal ,-)

    Ač nerad, vybíjím 238.

    Respirátor už mám, tak hledím vstříc sluníčkovým prodlužujícím se zítřkům. S respirátorem na věčné časy, vakcíny mohou zůstat v klidu, není a nebude o ně zájem, není potřeba si logisticky lámat hlavu.
    Mimochodem, dusím se. Respirátorem. Po půlminutě dýchání poctivným nasazením. Nemohu do velkých obchodů bo to nestihnu ((((-:

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dnes jsem podnikl velký nákup potravin a věcí souvisejících. Abych maximálně oddálil nutnost někde pobíhat po nákupáku v respirátoru který zatím (na rozdíl od trsu banánů a košíku mandarinek) stejně nemám. A u každé pokladny si předávali upocený dech za krky minimálně v půltuctových počtech lidé ani zdaleka ne dva metry od sebe.
      A doma jsem se dočetl, že Rusko zaznamenalo první přenos kmene viru ptačí chřipky na člověka. Samozřejmě že z historie vím, že Sovětský člověk je něco jiného, jiný kmen...nicméně při známých kontaktech našeho pana prezidenta si vůbec bezpečný nepřipadám. Nerad bych sýčkoval ale je možné, že za čas nás při vstupu do nákupáku budou balit do igelitu jako vánoční stromečky....a po rozbalením budeme už jen kvokat...

      Vymazat
  4. Zaháčkovat si branku, když nemáš puk, hokejku a ani brusle je opravdu pošetilost. Ten stín je přesně ten co mne chodil strašit do šestého patra, když jsem byl ještě usmrkanej hradečák. A milenky Donalda odcházejí. A to už nebude Aldis, jednou jsem se tam byl vyčůrat. A tak na smetiště dějin odhazuji bubáka. Z té Slávie jsem viděl jen plukovníka a hned se mi zlepšila nálada, jelikož nic jiného než smát se nám nezbývá. Zdravím ze svobodného okresu Trutnov.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míro ANO :-) Už nějakých třicet roků vyjíždím výtahem, vystoupím v sedmém patře...a pak seběhnu pár schodů dolů a odemykám dveře od našeho bytu v patře šestém kde výtah nestaví :-)
      Jen když Tě tak čtu, kroutím hlavou protože jsem se domníval, že ta lampa co hází ten škleb na zeď v obýváku byla vždycky naše 😂

      Vymazat
    2. Tak je vše vysvětleno Josefe, ten džin co přebýval v naší lampě, hledal a hledal a usadil se u vás, neboť já již 38 roků již v HK nežiji. :-)

      Vymazat
  5. 1. .... nějakej šťoura nebo popichovač :D .... ona to ustojí .... 2. ... ač něco se tam rýsuje, oproti ostatním bez výraznějšího motivu .... 3. myslím, že soukromíčko jste jim nenarušil, ani na Vás hovínko neposlali, jako jistý ledňáček na jiného lovce ptačích snímků ... tato fotografie má navíc grády i co se prostředí a atmosféry týká ... 4. póza asi jako u toho ledňáčka, nic se nedá dělat, vyhazuji číslo 2. ... SX

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No koukám :-)
      Správně nasměrovaný pšouk ledňáčka a místní roztleskávačky ho sluply k vystydlé ranní kávičce :-)

      Vymazat
  6. 237 - někomu zřejmě vypadl chytrý telefon ze selfie tyče,když se chystal někde v horách pořídit si snímek v zasněžených,chráněných oblastech. Dost dobře nechápu,proč na této fotografii vidí ostatní zcela prozaickou hokejovpu branku...;-)
    238 by se mi možná zalíbila nemít zdatnou konkurenci - je vybita...
    239 - Velkej a Malej mi přijdou roztomilé a navíc i vtipné a poetické...
    240 - humor ve fotografii vždy vítán! ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkusím si to vzít jako úkol: Tedy i příště v pátek vložit alespoň jednu humornou, či úsměvnou...nebo tedy dobromyslný úsměv vzbuzující fotografii :-)

      Vymazat
  7. i kdyz nepravidelne, nakouknu skoro vzdy az na konc. nevybijim. divam se . ani nedelni vystydla kavicka ani chvistanec to neni. diky bohu : )) teda diky za fotky a uvodni komentare : p

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Trošku mě zaskočil "chvistanec" :-) Dlouho už jsem tenhle pojem neslyšel ani nečetl.

      tak tady spojená jak ta káva tak ten nečekaný Chvístanec

      http://www.postreh.com/phprs/rservice.php?akce=tisk&cisloclanku=2008083001

      A díky za ty nepravidelnosti :-)

      Vymazat

Okomentovat