Dycky v pátek 4(56)/2021

Mráz + led + sníh souběžně je tady u nás vzácnost. A většinou to vydrží den či dva. Teď to trvá víc jak týden a tedy jsem neodolal. Původně vyhlédnuté některé kompozice zdejší architektury jsem jako odložitelné, nepodléhající počasí odložil a dvě vydání této zdejší páteční tradice budou věnovány zimnímu fotografováni ve městě.

V pondělním článku jsem si dost vypsal ruku a tak to tu dnes bude poněkud co se klávesnice týká střídmější. Aby nebylo až tolik přejeřábkováno🙂

Tedy přesně podle pravidel, vybíjí se jedna ze čtyř a používají se k tomu komentáře. Volný poslanec vybíjel už včera...což za Kalouska nebývalo...



Tady mě náhodná situace nabídla možnost k poetice mě neznámých lidových tradic ...ta potvora nostalgia


Prosté motivy za kterými není třeba chodit daleko.

Ještě návrat k tomu co jsem popisoval v minulém článku. Tedy setkání vyloučených ve vyloučené oblasti za účele závodění na pekáčích. Tohle je rozhovor dvou z nich o společném osudu. S úsměvem jsem si vzpomenul i výroků naší soudružky učitelky na základní škole. Ta nám vysvětlovala, že už brzo bude všechno z umělé hmoty a tím pádem téměř zdarma. Snad dnes někde v klidu s rouškou na ústech platí umělohmotnou kreditní kartou inovativní toasty penam a k tomu něco točeného v salámu z Kostelce. Obé v akci.


No a čtvrtá fotografie je prostě černobílá. Snad to není hendikep...pro cesty slepých ptáků



Závěr dnes přání prima zimního času po celý další týden bez flákanců.... :-) 

 a tři zprávy z kultury dodávám:

Brumlík se v kampani spojuje s Bobem a Bobkem.

Včera byla nejsledovanějším pořadem napříč CZ kanály Výměna manželek.

Inzertně nejsilnější v tisku byl za loňský rok Blesk navíc s 15% meziročního nárůstu. Není TOP jako TOP...dalo by se říci :-(


 

Komentáře

  1. 221 potvora nostalgia má kliku kvůlivá té včerejší 21,
    222 přiznám se, že já bych ty dva stvoly zadupal, nevím zda by to bylo lepší, možná bych je pak pracně narovnával
    223 ano soudruzi udělali někde chybu, plastový hrníček je dražší jak plecháček. Na to, že je fotka pěkná, to nemá vliv.
    224 ono s trochou představivosti...co se to klube z toho ledu, podle stop soudě podvodníci ?
    Tak a teď babo raď.
    Vybíjím 222

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Josefe, tak mě napadlo, když Tě čtu, jestli bych to tu nedokázal udělat ještě navíc tak, jako moji tipovací soutěž o tom kdo co vybije. Protože zrovna v tomhle Tvém případě bych se myslím trefil :-))

      Vymazat
  2. Já začnu u 224. Někdo něco sežral a nesedlo mu to. Nestravitelné kousky vyplivl a stejně se z toho nakonec posral.
    221 V tvém podání i taková kravina vypadá esteticky.
    222 Taky bych je zašlapal, ale asi proto se nikdy nedostávám do TOPu.
    223 Vidím tam zcela jasně svazáckou údernost. Ty časy se už doufám nikdy nevrátí, tak jí vybíjím a posílám na smetiště dějin.
    Přeji hezký víkend. Já jsem si užíval dnes na běžkách a před chvilkou jsem něco stáhnul do počítače, tak budu mít pád dní co dělat. Zítra ovšem ne, protože budu vydělávat prachy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No a já si celé dnešní dopoledne užíval ve sračkách zdejší oblevy :-)
      Tady kdo dnes upadne, ten už jen tak nevstane. A že by skončil v TOPu tak to jedině v soutěži o největší blátivou kouli dne :-)

      Též přeji prima víkend s tím, že i sobotní směna netrvá věčně :-)

      Vymazat
  3. 221 přetrpím lidové tradice v česku oddedávna tradičních pomerančů na tradičních umělohmotných barevných stuhách. V kontextu tohoto ovšem foto beru jako zdařile ironické ,-)

    222 s tím já se prostě smířit nemohu. já, který ještě v době, kdy jsem fotil brouky v trávě, nabádal jsem svoje bližní makristy, aby s sebou na focení nosili nůžky a to, co jim vítr přivane do obrazu a nemá tam co dělat a není to zrovna závan kreativity hodný kreditu autora, ustřihli.

    223 ovšem tady ta kreativita kreditu autora hodná, jen u těch kreditů musím být opatrný na slovíčko, to se často plete třeba u platebních karet, to jsme měli někde v druháku střední v hodinách účetnictví, co to je kreditní a co debetní strana účtu, je pravda že někteří to nepobrali ani do čtvrťáku, ba myslím že nikdy (-: pardon to je moje lehká profesní deformace.

    224 obdivuju fantazii, první pohled nic moc, než jsem se rozkoukal, zahájil pátrání a pak přišlo odhalení (rozuměj objevení). tedy jestli nemám bujnější fantazii než autor, když vidím hlavu velkého ptáka, bezpochyby pštros, a chudáka malého ptáčka vedle, jako z Mrazíka berlou mrazilkou zasaženého.

    ven na mráz půjde dnes 222 :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. k té 224: Příští týden v pátek vložím toho druhu fotografii která otřese všemi teoriemi které nějak dovozují co bylo před Velkým Třeskem :-))

      Vymazat
  4. Vyhazuji plastikovku. Ostatní jsou hezky přírodní, případně tradiční s vitamínky :-). SX

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teď jak tu odtál sníh, tak je to tu samá plastikovka. Takový bordel z rozházených plastů všeho druhu jako je tu momentálně po parcích a náměstích snad ani nepamatuji...

      Vymazat
  5. Takové blbiny,(alias pošetilosti) - a vida,jakou dokáží vzbudit pozornost! ;-) Hned první 221 s medailemi pro sýkorky a jiné ptactvo mi připomněla,že fotit se dá vskutku všemožno,což samozřejmě platí i pro ostatní fotografie v seriálu Dycky...;-)
    222 je však pro mě až příliš střízlivá a dnes vypadne.Pobavila Paklikova poznáma o nůžkách...;-)
    Zbývající obrázky prošly bez úhony - na rozdíl od pohledu na naše zvolené zastupitele ve Sněmovně...:-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Honzo, když už vzpomínáš tu Pavlovu poznámku: Já si včera při prvním nahlížení nevzal brýle a četl "marxisté". No a pak jsem tu celý večer seděl při svíčce a nahlížel do spisů. Může mě vytočit, když je někdo sečtělejší než já :-)

      Jo a možná bych tyhle páteční články přejmenoval na "Blbiny páteční" :-)))

      Vymazat
    2. ne, nenechám se vyprovokovat a asi si nikdy nepřečtu Kapitál (((-:

      Vymazat
    3. Ale jen nech to své Dycky,zní to lépe! ;-)

      Vymazat
  6. Buďto jsme měli stejnou soušku učitelku a nebo to psali v Učitelských novinách, ale je klidně možné, že je to základ marxismuleninismu. Neponechám si 222. U nás je sněhu dost, takže blesk i výměnu manželek vynechávám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná to je tak, že soušky musely mluvit všechny stejně a která nemluvila tak pak domluvila :-)

      Vymazat

Okomentovat