VyTrvalky...

 


Komentáře

  1. Já jsem takhle podobně balil v létě do svatebních šatiček na školní zahradě kanadské borůvky a muchovník, důvodem byly nepřátelské nálety černých a černostrakatých opeřenců. Ti namísto toho, aby přiložili ruku (křídlo) k dílu, hráli se mnou tu stupidní, nejvypečenější hru "kde nechal Klásek díru", odměnou za výhru měli snídani, oběd i večeři a já zlost. Ale zahradní borůvky jsou pěkné, dekorativní i listem (((-: a člověk musí být VyTrvalý, jednou se té úrody možná i dočkám (spíše ale nějakým omylem přírody).

    OdpovědětVymazat
  2. S ohledem na aktuální problémy společnosti Google včetně služby Gmail které trvají od úterního večera a zatím neberou konce je možné, že napíšete komentář a sem naskočí později než bývá obvyklé...
    Nicméně samotný problém psaní komentářů nikterak nebrání a podle dosavadních zkušeností nebudou ztraceny, pouze zdrženy.

    OdpovědětVymazat
  3. ještě k předchozímu oznámení

    https://www.novinky.cz/internet-a-pc/clanek/google-i-gmail-postihl-globalni-vypadek-tento-tyden-uz-podruhe-40345344

    OdpovědětVymazat
  4. Máma mi vždycky říkala - když něco nevíš,tak se zeptej! Já se tu už od včerejška marně snažím přijít na to,co vidím na fotografii a neméně tápu nad jeho sdělením. Jak se říká - "blahoslavení chudí duchem"...
    Dokonce mám dojem,že nechápavších může být i více soudě podle minima příspěvků.
    První asociace byla štrúdl,ale to bude asi od pravdy hodně daleko... ;-)

    OdpovědětVymazat
  5. Děkuji Honzovi, že to vyjádřil za mě. Už jsem tu byl několikrát, leč stále nechápu.

    OdpovědětVymazat
  6. Fotka vznikla nikoli jako nějaký kontext, nějaká filipika či štulec nebo slabé chvilky vzpomínka. A vložena nebyla protože nebylo co vložit. 
    Prostě by se mě takhle líbila třeba na zdi v nějaké minimalistické místnosti. Vznikla čistě jako estetická záležitost (obsah v tu chvíli nepodstatný, hluboká myšlenka nikde). Až když jsem ji začal finalizovat došlo na kontexty. Pocity různější než jen to, že fotka je čistá a struktury dá se říci k zavěšení. Strohost by se dala strouhat na krustu hebkou. 

    Většinou člověk přijme pro vždycky nějaký kontext a s ním si tu fotku spojí. Případně naopak. Tady u mě došlo na různé asociace pokaždé když jsem ji otevřel. Od mumií až po tísnivé sci-fi kde hlavní roli hraje zámotek jako počátek něčeho následně slizkého a ohavného. Protipólem třeba ale také vysoká míra sterility. Také jakési tajemství stvoření kdesi v laboratoři řízené kdo ví kým, nebo spíš čím.

    Prostě takový ideál co si doma na mýtince pověsit ve velkém formátu na zeď a nechat se zneklidňovat svojí prací každý den trochu jinak. Nespoléhat se, že to udělají jiní a tím zneklidněn pak ani nebudu spát.

    Samozřejmě jsem byl zvědav jak to uchopí divák. Jak se zmocní obrazu, případně zavolá příbuzné a ukáže jim jakou ničemnost bez přidané hodnoty zase ten JJ udělal, věší bulíky na nos a přitom my bychom ten náš Kárlštejn z Ikei za pár korun za nic nevyměnili.

    Samozřejmě jsem byl zvědav jak to uchopí divák, jak se zmocní obrazu, nikoho nezavolá a popustí stavidla své fantazie, svých pocitů, svých zkušeností a svého výtvarného citu...a pak od toho vstane a už si ten svůj názor nenechá od nikoho vymluvit. A od autora už vůbec ne...

    Autor počítá s tím, že zdaleka ne každého tahle fotografie osloví, vyprovokuje k nějaké interpretaci... a následuje jen jeho pokrčení ramen. I na takové výstavy autor občas zajde. A míjejíce předpokládaný účinek odchází, ovšem bez požadavku na vrácení vstupného neochvějně se svou pravdou za svým dalším k ní pasujícím tvůrčím počinem. Mimochodem, ten Rýn za ty peníze ho kdysi také pořádně vytočil a to u něj ani nestál.

    Mimochodem, byl jsem se tam dnes dopoledne podívat. Do té až sterilní čistoty napadané listí, po okrajích špína, uvnitř od potkanů a anonymů naděláno. Nic k fotografování, nic k pověšení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi na tom něco bude (a máš důkaz o tom), že u mne stísněnost kamenného prostoru vyvolala neodbytný pocit, že se dívám do sarkofágu s mumií. Prostě "Na slovíčko s mumií", napsal (by) můj oblíbený autor. Ve snaze můj příspěvek vypointovat spojením mezi zahrádkou a věnečkem z prostých květů, které měl Tutanchamon položený na jedné z masek svojí mumie, zkolaboval jsem na tom, že se mi nepodařilo tuto skutečnost nikde ověřit... někde jsem četl a nevím kde...

      Vymazat
    2. Tipuji Zamarovský nebo Vachala tam by to někde mohlo být :-)

      Vymazat
    3. Tady přímo od nálezce :-)

      http://cesky-dialog.net/clanek/307-pribeh-prvni-o-vecne-krase-lasky/

      Vymazat
    4. Bravo, výborně, jsi geniální vyhledávač (((-: a jsem rád, že jsem si to kupodivu zapamatoval (už si nepamatuju co jsem včera večeřel), a nezvojtil, tak jak často činívám. Je to dojemný příběh, resp. smyšlenka.

      Vymazat
  7. Nějaké drobné kytičky jsou tam zabalené, aby jim nebyla zima :). SX

    OdpovědětVymazat

Okomentovat