Dycky v pátek (51/2020)

Tak se ještě šestkrát vyspíme, snad i probudíme, zajedeme na jeden antigenní test a pak nastane ta chvíle, to překvapení. Pozitivní, protože pozitivní. Stužkou obalený balíček pod smrčím, či ještě ušlechtilejším jehličím. Nastává totiž čas (ne)vhodných dárků. A tím bude pro mnohé z nás nový fotoaparát, nový objektiv, nový celý set, Eizo k tomu. Photoamatérův svět.

Tedy cesta k ještě lepším fotografiím, technicky zdařilejším, k  rozhodujícím okamžikům  bystřejším, umělou inteligencí obdařenějším i pixely ještě megapixelovějšími a fullframovatějším než toho byla schopna ta loňská vánoční hvězda. Fouňa už body nesrazí.


Než ten čas nastane dovoluji si předložit ještě jednu vybíjenou. Nemá žádná nová, ještě lepší pravidla.  Není se v tom směru ani na co těšit.  Nepřekvapím, nic v tom směru pod smrček nechystám.



Jak jinak než u Hanušovic🙂




XXXL Lutz street photo 😊



Ovčárna kterou už dávno všichni opustili...pochopitelně čtveráci do čtverce...






Zelená, zelená...konec šichty znamená🙂



Závěr dnes je krátký: Prostě si to užijte🙂





Komentáře

  1. Konec šichty, to je vždy dobrá zpráva. Zátiší s ovčí kůží je pro mě vyloženě estetická záležitost, do které bych si netroufl. O to víc jí oceňuji. Přenosná židle, to je velmi praktický vynález. Při čekání na cokoli, si na ní můžu odložit tašku, ale i své staré kosti. Asi si taky nějakou pořídím. To že si nechutně rozbil zeď, jenom proto, aby si získal čtvrtou (i když je první) fotografii je neodpustitelné vandalství. Za trest ti jí vybíjím. Přeji hezký víkend a pod stromečkem něco, co ti udělá radost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Až sem příští týden v pátek zavítáš tak uvidíš jak dochází na Tvá slova co se židlí v ulicích Hradec Králové týká :-)

      Vymazat
  2. Už jen pětkrát. Se vyspíme. Než se vrhneme na dárky pod stromečkem. Než uvidíme rozzářená očka našich dětí a vnoučat za svitu zapálené prskavky...
    V této době nelehké bude malým vítězstvím a darem nad jiné už jen to,že se společně sejdeme,doufajíce,že nás neudají sousedé,neboť nás bude deset...;-)
    Vybíjená dnes dopadne následovně.Ze všech čtyř fotografií bude vybita dvěstejednička a sice bezdůvodně.Tři zbývající na mě působí lépe,zvláště pak dvěstěčtyřka,kde zbývá natřít poslední úsek potrubí.
    Okolo Hradce bych ovšem čekal spíše malou zahrádku než pozůstatky ovčí salaše,ale je zřejmé,že jsi dobrý pátrač. A u dvěstědvojky je podivné,že ta židle není červená,jak hlásá reklama. No nic... ;-)
    A tak si to taky užij v pohodovém a poklidném duchu bez závad na pc a pošetilostem zdar! ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Honzo ta ovčárna je asi tak pět kilometrů proti proudu Orlice z kraje Hradce Králové. Zatím tam nedorazilo revitalizační potěmkinovské běsnění jak je v Salonu Republiky běžné tak má smysl se těmi místy brouzdat, sejít z cesty, umazat si boty a neuskakovat z cesty šíleným elektrokolům :-)
      A že o tom málokdo ví je jen dobře...

      Vymazat
  3. Jo to se Vám tam ze Salonu střílí do Hanušovic (sic!) (((-: ale budiž. Kdysi jsem shlédnul film Divoké včely, který hodnotitelé oceňují jako "konečně realistický příběh z autentické současné vesnice" a s tímto očekáváním jsem jen s vypětím všech sil tohle dílo přežvýkal až do závěrečných titulků, nevěřícně kroutíc hlavou, že na tomto někdo může shledat něco autentického. Ale asi nejsem ten pravý který může dštít oheň a síru, jsem jenom náplava (-:

    202 je fotka darebná, resp. fotograf je z mého subjektivního pohledu takový. Motiv různoprapodivných nohou se přímo nabízí k hlavnímu motivu záběru, ale ne, pan fotograf to musí zahustit nějakou jíškou, která překryje všechny možné zajímavé chutě (((-: asi mám už trochu hlad.

    Zátiší ovčí babičky je překvapivé, dokumentární a estetické, obzvláště když se neúčastní čichové vjemy (((-:

    A 204 je asi nejzajímavější, zkoumal jsem jestli to potrubí je opravdu podepřeno jídlonosičem (((-:

    Příjemné a veselé svátky a doufám že budu odsouhlasen, dneska mám nějakou rýpavou ,-)
    Vybíjím 201 - díru už nechci ani vidět (((-:

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Předně Ti děkuji za kousavý komentář (jen kdyby jich bylo...). Nicméně po dnešním komentáři

      "Jak tak sleduji pane Lutonsky někdo zde může beztrestně urážet a osobně napadat?? Máte zajímavý dvojí metr.Pekne vánoce."

      ZDE:

      https://galerie.digiarena.zive.cz/showphoto.php?photo=209033&cat=516

      mě to přijde, že při znalosti dlouhodobého kontextu musím být připravený naprosto na všechno🙂 i když si tu na blogu v tom směru připadám jako na procházce růžovým sadem :-)

      Tak a teď vážně:

      202: No určitě máš pravdu, dalo se to celé asi zjednodušit a víc jít po prioritách než já šel. Totiž ta jedoucí auta tomu po mém soudu přidávala dynamiku. A ten obrázek dívenky vzadu na té protější bance mě přišel s ohledem na směr a výraz jako půvabnosti celkové scény přidávající. Snad i trošku víc pousmání jsem v tom viděl.

      203: Máš pravdu, autentický zážitek z toho prostředí byl ne zrovna provoněný. Vlastně jsem fotku pojal jako určitou idealizaci pro případné pocestné🙂

      200: Ten film jsem neviděl. Zaujal mě název. Dokonce mě napadlo v první chvíli že to bude asi nějaké zkoumání padlého meteoritu jako u Tungusky... . Nebylo. Mimochodem fotografie je fotografovaná z havarovaného kamionu kterému protijedoucí kamion rozpáral bok kontejneru a oba skončily na louce.

      204: Vzpomenul jsem si na zahrádkáře z Kerska...ze Slavností sněženek🙂

      Vymazat
  4. Jednička - představuji si, zvědavě jak tam nakukujete :)), u dvojky mě nejvíc baví postoj slečny vlevo, trojku bych ze čtverce změnila na horní obdélník, čtyřka je ukázková a hodila by se pro výuku fotografie - člk hezky vidí, odkud a kam ten pidižvík jde a co jde dělat, ven půjde fotografie číslo 3. Jinak ten fouňa, jak si stěžuje na dvojí metr pana Lutonského ... ale že zrovna fouňa :D. Tak ať pod stromečkem najdete, to co si přejete. Někdy stačí i jen úsměv a stane se zázrak :-) ... SX

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mnohé jsem popsal v předchozím komentáři a tak jen k té trojce: Mám ji z trošku jiného místa, obdélníkovou. Pošlu Vám ji na porovnání poštou. Dost jsem se rozhodoval, kterou sem z nich dám :-)

      Vymazat
  5. No a protože zítra tu vyjde jako obvykle nový článek, tak teď a tady přeji všem co tu komentují Dycky v pátek prima poslední dny tohoto roku a příští rok nejen dobré světlo ale i dobrou náladu kolem i uvnitř :-)

    Díky za přání co tu zazněla :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Koukám, že někdo by vyfotil jenom nohy a někdo jiný by řezal do čtverce. Takže ty jsi vlastně takový spojovací článek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak je to možná i o úvaze zda i sem do těch pátečních článků nedávat víc takových těch řekněme kompozicí či výrazem (obsahem) konfliktnějších fotografií...o což se snažím zejména v těch úterních článcích...

      Tím bych ale nechtěl nikomu to vybíjení ulehčit :-)

      Vymazat
  7. Se ptám, zdali 203 nenavštívil před tebou učitel František Flos a neinspiroval se k napsání Lovců kožišin. Jo knihy odvahy a dobrodružství, kdoví jestli ještě vycházejí. Dám vale Díře u Hanušovic.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míro nenavštívil a nebo tam není o tom cedulka :-) Ale Tvůj komentář jsem našel až před chvilkou v edmi sekci blogu :-( Strejda google za to může ale mě to mrzí...

      Vymazat

Okomentovat