Dycky v pátek (49/2020)

Je čtvrtek dopoledne. Sedím u lazebníka. Tedy sedíme tu na patnácti metrech čtverečních bok po boku, rameno na rameni jak při nástupu na vojenskou základní službu. Mám číslo 24. Momentálně krátí vlas číslu pět. Vytahuji z tašky tablet a začínám psát Dycky v pátek jako každý čtvrtek. Z jakéhosi dávného zařízení pochybné pověsti zní Láďa Mišík a žádný Hudeček ale Hrubý. Lazebník , asi tak v mém věku (asi všichni jsme tu tak nějak co čekáme i na těch pět tisíc, ti co nečekají chodí za 500kč do Berber  go go šopu) nastavil smyčku a tak Stříhali do hola malého chlapečka bude točit asi celý den. Kdosi prohodí rádo by vtipnou citaci toho svazáckého "Kdo máš dlouhý vlas, nechoď mezi nás". Ohrnujeme nosy ale ten posun významu prostě nejde přehlídnout. Už zbývá snad jen to z přijímače z armádních přijímačů "My letci máme ocelové ptáky" a lazebník, s průhledným štítem, hodným pilota stíhače Gagarina promění vzpomínky na dobu minulou v nakažlivý, trochu trpký kolektivní úsměv v době co vi do vé.

Pravidla u lazebníka jsou jasná. Zatím neříkal, že by někoho vybil. Tady ale ano. Tady se vybíjí jedna fotografie ze čtyř k tomu účelu předložený. Zdůvodňující text i nezdůvodňující vítán🙂Netřeba šetřit slovy...
Tentokrát přidávám k jednotlivým fotografiím i pár slov.


Tatínkovi živé zvíře, dědečkovi mast na klouby v akci bez doplatku a máme akci Vánoce vyřešenou...


Z cesty za pozdním loučením s letošním létem. Na jaře snad na shledanou 🙂


Ignorant...


Prostě patříme k sobě. Tedy autoportrét. Dálková spoušť (dosah 100 metrů), psice po dobu sprintu nahoru a dolů hlídala stativ a fotoaparát...fotografování je vždycky zábava :-)
Těším se až podobným způsobem ztvární svůj autoportrét třeba Klásek/klásek...nebo třeba Sysel/sysel...případně Rudy/rudý ... a ponechávám na čtenářích další návrhy (tedy X/x) na realizaci :-)



Závěrem všem přeji vytrvalost při pořízení nového (out)fitu a vydařený víkend bez chaosu daleko od nákupních center🙂

Komentáře

  1. Téda, a pak nemá to R-ko stoupat, když se tam mačkáte s dalšími patnácti u lazebníka :D.
    K fotografiím: čuníka s postrojem vyhodit nemůžu, na to je moc roztomilej až jako k sežrání :), dvojku bych chtěla vidět v barvě, u čísla tři obdivuji znovu Váš talent zachytit hastrmana, no a čtyřka, to se to fotografuje na dálkovou spoušť, když máte tak šikovného pomocníka :). Vyřazuji dvojku, SX

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tu dvojku Vám pošlu náhledem v mailu...:-)

      Vymazat
    2. Jo, barevná mě baví víc :) ... SX

      Vymazat
  2. Koupit si prase bez doplatku mě neláká, ale líbí se mi to. Bezohlednost některých lidí mě stále štve. Tonoucí zoufale hledá stéblo a oni se na to v klidu dívají a nepomůžou. Vyfotit sám sebe na dálku a kompozičně to nepokazit, to je výkon hodný obdivu. Loučení s létem je pro Tebe srdeční záležitost a pro mě esteticky krásná práce. Nebudu podporovat narcisismus a vyřadím čtyřku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Správný přístup máš...je potřeba ty narcisty brát hlava nehlava hned jak někam vylezou :-))

      Vymazat
  3. Tak příští týden se taky chystám k lazebnici,neboť mé obočí se nebezpečně začíná podobat neblahému ruskému politikovi. Nemohu však počítat s tím,že by mi v tomto salonu pouštěli Mišíka,(ač bych rád),neboť mladá lazebnice dává přednost docela jiné muzice...;-)
    S vybíjením se to má takto: Jednička je vtipná,dvojka není vtipná,)ale mohu se mýlit),trojka je vtipná a čtyřka je taky vtipná. Z čehož plyne,že kdo jí vtipnou kaši,podobně i fotografuje. Dvojka tedy odchází ze hřiště ven....
    Nějak se mi nechce věřit úplně tomu,že bys šplhal na ten jeřáb,promiň nedůvěru. Ale zajisté existují fotografové,kteří jsou ochotni udělat pro zajímavý výsledek cokoliv...;-)
    V dohledné době však nepočítej s tím,že bych byl ochoten vytvořit něco jako autoportrét,ba ani selfíčko ti neposkytnu! Snad se s tím nějak srovnáš a třeba ti vyhoví další jmenovaní... ;-)
    Zatím dovi! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No Honzo, kdybych se jmenoval třeba Hroch nebo Lev...asi bych do toho nápadu nešel. Takhle to myslím odpovídá záhlaví mého Blogu ;-)

      Vymazat
    2. A to máš sakra pravdu! Trochu jsem přehlédl ta křídla! ;-)

      Vymazat
  4. Jednička pobavila velmi, tentokrát jsi se velice snažil, aby první v nabídce nebyla vyhozena do povětří. Ach ty ženy, říkal často můj nedospělý syn, bědují "mám doma ale pěkné prase", ale tato zjevně nepochopila a vzala to ale úplně doslova. Nebo je naopak velmi fikaná a unikla vtipně městskému psímu poplatku, navíc mi k tomu naskakuje (opět) Grosmann a povídka Jak jsme chovali užitečné zvíře.
    Dvojka připomněla mi má vojenská léta a neohrožené vozidlo VtřieS ve vojenské úpravě (natřené na zeleno), zamaskované sítí tak, že imperialistický voják nic netuše, byl přemožen úderem armády pod velením, které mělo kvalitní spojení, protože, správně, bez spojení není velení. A spojení bylo zamaskované podobně jako na snímku, myslím že i přes zákaz jsem pár dokumentárních fotografií fotoaparátem Vega vyrobil a někde hluboko v archiváliích bych objevil.
    Třetí fotografie pořízená z hladiny přehrady Orlík je také zábavná, ale kdo hledá, nakonec najde. Ignorovat jednu ruku lze, ale až přibudou (vyplavou) další součásti, už to taková legrace nebude.
    Čtvrtá dokazuje, jak se snažíš o manipulaci. Minimálně dvakrát v poslední době ses pokusil se spolčit s jeřábem za účelem (velmi nepřesvědčivého) důkazu o tom, že nemáš nic společného s jeřábkem. Ale my nejsme žádní malí blbci (((-: A následné rychlé odvedení pozornosti směrem "... a teď jste na řadě vy", to hodnotím jako škodolibost, zejména v době kdy na holá strniska, vítr tiše zapíská (((-: Alou ven, provokačko jeřábová ,-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná bych pokusil ještě manipulaci číslo tři. Tedy zakoupil bych (nebo na půdě našel) stavebnici Merkur a jednoho jeřábka si po dlouhých letech smontoval. A pak bych to manipuloval jako ateliérovou fotografii. Takový ateliérový portrét. Ty teď jsou v laufu...nebo tedy v očekávání i jinde :-)

      No a se usmívám nad představou, že nebudeš čekat na léto ale kláska také smontuješ z toho Merkuru :-)

      Vymazat
  5. Zapomněl jsem se podepsat, netradičně nejsem s googlem, heslo jsem nechal pro jistotu doma, aby mi ho nikdo v Berouně nečmajznul. ,-) PaKlásek
    Ono to ale z textu vyplyne, na konci, který z návštěvníků text psal, že :-) takže jsem to mohl nechat jako kvíz. A to mi zase naskakuje Felix Holzmann ,-)

    OdpovědětVymazat
  6. moc rad chodim k lazebnikovi, nacerpat spravnou energii , relaxovat. akorat neni moc dobre v temnych dobach o tom moc mluvit a tak jen uzivam. vybijim otuzilce , dva jsem vcera prez zakaz vstupu do nasi ledove haly "ignoroval" kdyz se chteli prevleknout(vyborny zazitek). kolega z ddr prezdivany pifke odpoledne podal hlaseni: tak jsem vyhodil dva trotly, ale jak : ))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. v každé době jen co já pamatuji mě přijde, že jsou kontexty o kterých je riziko mluvit. Nějaký čas je temno to, pak zase něco jiného. Taková průběžná oslava výčůranosti :-)

      Vymazat
  7. No začíná to hezky, vemte svůj nedělní oběd na procházku. Hradečtí imigranti to mají prosté a útulné. Když se pramice utrhne, vždy se najde nějaký gentleman a dámy zachrání. Co se týče selfíček, od dob začátku filmu Faunovo velmi pozdní odpoledne je nemá cenu vůbec dělat, neboť Faun je faun. Vyhodím jeřáb.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zrovna nedávno jsem ten film viděl. A říkám si, že mnoho stále aktuálního a vlastně čím dál víc oslovujícího ve vší trpkosti k vidění ani není :-)

      Vymazat

Okomentovat