Dycky v pátek (46/2020)

Dneska tu budu jen chválit (a to většinou čtenáři nečtou a rychle přejdou k nějakému bulvárnímu plísnění). Budu chválit strejdu. Tedy Gůůglovic strejdu. Zřejmě po analýze jaké všeliké výtvory fotografující ukládají na jeho nocležiště (a to zdarma) přišel s logickou a jistě výchovně zamýšlenou novinkou. Od poloviny příštího roku tomu foto běsnění přistřihne křidélka. A kdo si je přistřihnout nenechá, ten si zaplatí. Ostatně co je zdarma je od satana, víme už přece dávno. A výchovné je to v tom, že máme několik měsíců na to, abychom své, u strýčka zdarma uložené, nebo spíš nasilážované obrázky probrali a zbavili se těch, co nejsou ničím než pomíjivostí, ukládané při přebytku míry té mrchy fotonezřízenosti bez soudnosti. A po datu toho strýčkova dobrodiní (to už budeme mít díky odpovědnému desilážování dost místa ve své virtuální noře) budeme dbát na kvalitu daleko více a zvažovat uložení každého obrázku s příručkou pro amatérského fotografa v ruce.

Tedy nastane taková dobře míněná SEBEvybíjená Strejdy Gůůůgla🙂

S trochou vlastní pošetilosti bych uvítal, kdyby České veřejné fotogalerie začaly postupovat podobným způsobem. Snad by tím více posloužily svému jménu i vystavujícím autorům. Takový limit maximálně padesáti tam aktuálně nasilážovaných fotografií by nebylo od věci...a hlavně od kvality a schopnosti se jí vůbec zabývat...ve většině případů. A pak už by stačilo, za každou další vkládanou, jednu ze stávajících po zvážení kvality prostě vybít.

Předpokládám, že minulými dvěma odstavci jsem si přidělal několik dalších virtuálních přátel a tak můžeme přejít ke zdejší už tradiční Vybíjené jedné za čtyř.  Pravidla jsou k tomu stále stejná a i v minulém pátečním článku opakovaná.


Věkoše: Prvovýstup 




Labe: Tři stupně nad nulou



Pouchov: Romantické zátiší bezdomovcům do chladných dnů



Blešno: Dušičky



Závěrem dnes už jen přání příjemného víkendu. Pak už nestačíme ani zabrat a bude tu svátek. Tedy i dobrá zpráva na konec🙂

Komentáře

  1. Tak ti teda pěkně děkuju! Přiměl jsi mě k tomu,abych pročistil svůj disk a odstranil nepotřebné a zejména pomíjivé,jak správně poznamenáváš. ;-) Tudíž mi tam zbude asi jen pár fotek,což mě zbaví povinnosti neustále něco hledat... ;-)
    Při sledování různých fotostanic často nevycházím z údivu,co že všechno je možno cvaknout a ještě se tím dostat do TOP dne,týdne,nebo měsíce! To nezastavíš,neboť touha mnohých fotografů ocitnout se mezi vyvolenými alespoň na pár hodin je prostě věčná,bohužel... :-(
    Dnes vybíjím bezdomovcovo zátiší,číslo tři.
    Dobrý víkend! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já jen doufám, že rozumní autoři neberou články "Fotografie týdne" na DA jako prestižní záležitost nebo jako něco čím by se co se průvodních textů měli řídit. Fakt je, že tentokrát mě bylo té Gymnastky až líto. Ale autoři si to musí nechat líbit. Slíbili to při vkládání fotek a tak prostě ty plastické operace "pana cvacha" musí nějak vydržet :-)

      Vymazat
  2. Pokud promažu to co není na koukání, tak mi toho moc nezbyde. Asi si budu muset najít jiného koníčka. Co se týká vybíjení, tak souhlasím s předřečníkem a připravím tím bezdomovce o jeho zátiší.
    Přeji hezký víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná si kladeš otázku podobnou té co si občas kladu já. Tedy kolik fotografií pod které bych se podepsal potřebuji "udělat" třeba za rok abych měl pocit, že to fotografování nebyla marnost, ztráta času či bylo spíš lepší místo toho nosit rybářský prut.
      Myslím samozřejmě subjektivní pocit. Někdy je to spojeno i s pocity okolností, které to fotografování provázely (třeba i radost z té chvilky s prstem na spoušti co její pořízení provázela), třeba i s určitým přesahem toho co si člověk odnáší sám pro sebe dovnitř a je vně a mnoha dalším prakticky nesdělitelné.
      Mám takovou zásadu, kterou už delší čas držím, že každý den zalovím v nafoceném materiálu a snažím se vybrat jednu a udělat z ní fotku se kterou bych byl v kontextu s výše popsaným tak nějak spokojený. A ta spokojenost vůbec nemusí být toho druhu, že výsledek je výstavní, jedinečný kus co určitě zboří nějakou galerii. Spíš mě jde o tu spokojenost v kontextu samotné fotografie s tím co s ní souvisí, co jsem si odnesl...no a možná i je kolemjdoucímu těžko sdělitelné.

      Vymazat
    2. Já to mám asi trochu jinak. Jednak jsem nikdy neoplýval příliš vysokým sebevědomím a navíc jsem už dávno zjistil, že nemám ani moc veliký talent. Takže úroveň, kde se v současné době pohybuji je opravdu vydřená léty a taky tím, že se snažím sledovat tvorbu lidí, kteří jsou o v podstatně vyšším levelu. Navíc (jak jsi si sám všiml) jsem v poslední době hodně změnil styl. Dřív, když jsem nějakou fotku dotáhl do konce a byl s ní spokojen, dokázal jsem více méně si rozumově zdůvodnit, proč je taková jaká je. Dnes tvořím převážně intuitivně a i když se mi výsledek líbí, tak vlastně nevím, jestli se mi fotka povedla, nebo, jestli to není úplná blbost. Takže definitivně jsem spokojen, až když se mi k ní pozitivně vyjádří někdo, komu za ty léta, co se pohybuji ve virtuálním prostoru mohu důvěřovat. Momentálně mám seznam sedmi lidí.

      Vymazat
    3. Ti k tomu napíšu trošku jiný úhel pohledu z jiného ranku🙂
      Tedy trošku jiný úhel pohledu na kritiku.
      Včera jsem se díval na film Hastrman. Nic jsem o tom filmu nevěděl, zlákalo mě jméno režiséra. A byl to asi první celovečerní CZ film který byl natočený v tomto století který jsem si pustil (v zásadě jsem skončil u Slavností sněženek a za odměnu si pouštím majora Kalaše) .

      Pustil a vydržel až dokonce (!) toho Hastrmana a asi poprvé vůbec koukal na CZ film kde jsem vůbec neznal ani herce hlavní postavy ani jeho partnerku. A dnes jsem si ho odpoledne pustil ještě jednou a také až do konce.

      A pak mě to nedalo a vyhledal jsem si odbornou kritiku co o něm psala v té době, kdy byl nový. Tedy asi před třemi roky. Asi pět jistě odborných analýz slovutných kritiků v pěti různých časopisech či novinách. No do té chvíle jsem vůbec netušil na jakou plytkou a mizernou podívanou mé oči koukaly a to dokonce dvakrát :-)

      Zkušenost využiji pro své dobro. Totiž nečíst odbornou kritiku před zhlédnutím díla.

      Vymazat
    4. A právě proto se soustřeďuji ne prověřené osoby, ke kterým mám důvěru.

      Vymazat
    5. https://www.csfd.cz/film/512864-hastrman/prehled/
      ta hodnocení diváků nejsou úplně špatná, na to, jak bývají "strhané" nejnovější počiny české kinematografie, jdu se podívat na úložiště, díky za tip

      Vymazat
  3. No to snad nemyslíš vážně, vykulený smajlík. Nebo Ti vypadlo v textu jedno slovo, nechtěl jsi napsat padesát fotografií, ale padesát tisíc, víš kolik já jsem pořídil úžasných, jedinečných a světoborných záběrů? A kolik mám obdivovatelů, kteří tráví volné chvíle tím, že se probírají mými díly zveřejněnými mnoho let nazpět, vzdychajíc přitom a utírajíc své uplakané rybí oko? (((-:

    Vážně teď: Byl jsem kdysi na jedné galerii (významně pokašlávám, už ale ne kovidově) na konci limitu úložného prostoru pro svoje fotografie, a musel jsem dělat právě to, co popisuješ, vymazával jsem fotografie, které neprošly časovým testem, nebo jsem neměl k nim obludně citový vztah. Nebylo to jednoduché, odkopával jsem se z toho, hřbitovy se zaplňovaly. Zatnul jsem zuby a mazal, mazal, jsem mazal.... (-: až jsem toho měl plné zuby a začal vkládat na druhý nick - shimmell.
    Pointa: Nedávno mi jeden z novějších uživatelů napsal: "Koukám, měl jsi dřív, jako paklík, mnohem lepší fotky"

    Vybíjená - dnes jasná věc. První mne nutí přemýšlet zda zítra nezměním trasu své obvyklé cesty, a druhá a čtvrtá patří k sobě, nejen podobností obrazu, ale i "příběhem" ((-: Takže třetí, která překáží mezi Labem a Blešnem, musí pryč. Potom bude vše ladné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím jestli si to uvědomuješ, ale píšeš to člověku který má na té nejmenované galerii (nepokašlávám) deset fotografii a k tomu písemnou nabídku, že kdykoli o to požádám bude smazáno neprodleně i těch deset :-)) Nejmenuji, pokašlávám :-))

      No a co se týká zítřka, možná by s ohledem na rozestavěnost té budovy a aktuální ohrazení bylo jistější fotografovat v nejmenovaných Hradeckých Sadech veverky, anglickou psici a ...to pokašlávám... plašíce ledňáčka :-))

      Vymazat
    2. Aha (pokašlávám rozpačitě), nějak jsem se rozvášnil a pozapomněl jsem na spolubojovníky v exilu ,-)

      Kdybych v parku mohl z bezpečné vzdálenosti vyfotit někoho, kdo honí bycha (nejlépe pozdě), to by byl úlovek, panečku. Né veverka, tu už v galerii mám dokonce čůrající. Psi moc rád nemám, i když oni mne ano a proto mají touhu mne okusovat, a na ptáky jsem krátký, ledňáčky nevyjímaje.
      Ale, mám správné tušení, že tam nic takového nevyfotím.... (myslím s tím bychem) ... (?) (((-:

      Vymazat
  4. Kde jsou ty doby, kdy se nemuselo složitě mazat..odkud a kam a je to ještě někde jinde ? Stačilo otevřít šuplík a jenom trhat, nebo zatopit v poctivých kamnech. Slabší povahy odložily krabice kreativně do vlhkého sklepa.
    1. ani se mu nedivím, že se drží za hlavu, má všechny ty okna šejdrem
    2. voda bývá teplejší, žádné hrdinství, nejsem hrdina
    3. nebýt stínítka pro případ ostrého slunce, šla by ven
    4. vybíjím, protože musím

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná bychom se měli vrátit alespoň k disketám. Co jedna disketa, to jedna fotka :-)

      Vymazat
  5. Nejednodušší je nezálohovat, ono to vymazání jednou příjde. ;-) Jednička je moc dobrá, zůstává, u dvojky si počkáme zdali platí i v tomto případě, že tonoucí se stébla chytá, když mu čučí jen spodní končetiny, trojku nechávám z charitativních důvodů a nezbývá než dušičku vypustit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mirku, byl to ten Hastrman co o něm tady v jednom komentáři píšu. Jen mě je divné, že vnímání se dostavilo zpětně. Totiž, nejdříve byla tahle fotka a až pár dnů potom jsem potkal ten film...:-)

      Vymazat
  6. Neměla šanci Katynka, neměl šanci ani hastrman, vzájemně se chytili do tenat.
    Vybíjím bezdomovce, má satelit, tak si poradí.
    SX

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Začal jsem číst knihu. Čtení takové češtiny je zážitek sám o sobě :-)

      Vymazat
  7. Zajímavý, pro mě je trojka jednoznačně nejlepší. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat