Dycky v pátek (44/2020)

Dneska jsem nechal více písmenek jaksi na závěr a tak úvodem jen krátce poznamenám, že dnešní vybíjená je i vybíraná. Tedy jsem vybíral z asi osmi fotografií jež spadaly do toho období dvou týdnu a tak nějak připadaly v úvahu. Finální výběr jsem během toho nesmlouvavého procesu ještě několikrát řekněme optimalizoval. Asi za to může různě balancující nálada. Tedy teď odpovídá mé náladě ve čtvrtek ve 14:30, kdy usedám ke svému Evernote abych článek textem dokončil.


Pravidla všichni znají a moje krátké texty u fotografií jsou spíš takovým pitoreskním doplňkem k obrázkům, než vážně a zásadně pronesenou myšlenkou.


Asi obchodníci s deštěm...nebo dezinfekcí anticovidovou...
A nebo přechovávají tajně v garáži na Vyšehradě dojnou krávu :-)


Pro hochy z metelesku-blesku je tohle návod, kde najdou (kačer zatím odplul do Malagy) toho přistiženého pětistovkou ze zdejšího úterního článku
Tady se přiznám, že jsem narazil na svoje aktuální teoretické  možnosti jak zdůvodnit oprávněnost kompozice a popsat obsah. Vyloženě intuitivní záležitost je tahle fotografie. Akorát jsem si jistý, že po případné realizaci případných připomínek ve smyslu "lepší pravý čtverec" bych už nebyl schopný zdůvodnit kompozici a obsah ani někdy později

Jitro kouzelníků mám v knihovně na venkově. A občas si ho přivezu sem do města. Pak poslepu někde otevřu a čtu. Nevydržím to dlouho. Spíš tak dvacet, třicet stránek. A pak ji zavřu, zhasnu a zase ji odvezu na venkov. Asi to nějak souvisí s mojí dobou dávno minulou...




Se zájmem sleduji na DA příchody nových autorů. Nemyslím návraty, myslím nové příchody. A snažím se odhadnout po zhlédnutí prvních jejich fotografii a pak i komentářů co tak asi pozitivního přinesou. Myslím pozitivního ve smyslu kvalitních fotografií a komentářů u kterých bude evidentní, že  jejich autoři došli dál než jen k základním poučkám a navíc se nebojí zaseknout dráp erudované kritiky a spojit to i s využitím celé té bodovací stupnice.
Popravdě řečeno, jsou vzácní takový nově příchozí. Případně příliš prosáknutí poplácáváním si po zádech na adresách ze kterých přicházejí (neplatí to vždy ale třeba adresa MEGAPIXEL je k tomu téměř zárukou a dlouhodobý pobyt tam dokáže vylámat povětšinou všechny zuby i zakalit zrak, pokud s nimi příchozí vůbec přišel...).
A jak se tak i tento týden rozhlížím, narazil jsem na komentář 29. 10. 2020 06:51 TADY :
to jsem zbystřil a zadíval se jaksi podrobněji i na fotky (žádná z nich ne víc jak dva body) a další komentáře s nově příchozím tam spojené.
Myslím, že jsem zažil na veřejných galeriích prakticky všechno. Jsem si myslel...přesněji řečeno. A protože toto nemá v mé paměti srovnání volám "přišel k vám mesiáš". Hej3🙂

Tak to by bylo něco veselého a k popukání na závěr a teď už jen popřeji všem příjemný víkend pokud možno stranou dalších a dalších na nás se valících zvěstí o tom, že lépe už bylo z per nejen bulvárního tisku  :-) 

Komentáře

  1. I ... jasny babí léto, se to nabaluje
    II ... covid kurz v rambopotápění s brčkem, jeden o druhym neví
    III+IV už radějc mlčím :-)
    Můžu se vymluvit, že se mi to vždycky lepí otravně na gezicht, takže volím jedničku.

    K Mattymu, obdobně, tady k tomuto:
    https://www.megapixel.cz/foto/522992
    jsem se třeba dozvěděl, že chce Antonín podpořit hejtovanou Soňu (profesionálku). Tedy že dal líbítko neznamená, že se mu to líbí. co na tom, že k tomu přidal slovo fajn, že to přidal do oblíbených, že nenapsal jediny písmenko, kde by řekl sračka, ale podporuji osobu, co by naznačovalo opak než současny a jediny bezmezny nadšení z fota...
    Viz. komentáře: https://youtu.be/_jnmrLmfs8M

    (jen taková /ne/drobná poznámka, že takových Mattyů se rojí jako hub po dešti)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím se přiznat, že ten odkaz na youtube se bojím pustit...abych pak vůbec usnul :-)

      Vymazat
  2. ad1) Mám plný mrazák, jídlem. A tak chápu, že jiní mají plnou garáž, čímkoliv.
    ad 2) Já prostě všude vidím samé grafy, možná bych si ale měl pozměnit domovskou stránku.
    ad 3) Foto, u kterého je právě nejdůležitější ta otázka diváka "a proč není jenom pravý čtverec?" a o tom to je.
    ad 4) V mládí jsem Součkova Tušení přečetl komplet, několikrát (toho autora miluji). Dänikenovy Vzpomínky jenom jednou, to bylo hodně silné kafe a s velkým sebezapřením jsem se dobral až k závěrečným pasážím (když už chci odmítnout, tak ať vím, co je obsahem). Ale Jitro kouzelníků jsem, tuším, nečetl. Třeba ho neměli v knihovně. Zato Soumrak kouzelníků od Z. Kukala jsem četl jistojistě, možná kdybych se prohrabal v knihovně .... :-)
    ad DA) Tak veselo už tam dlouho nebylo, už je to deset let tomu nazpět co nás nedobrovolně opustil výrobce velmi podobných taškařic Jan Suk, a teď konečně, dočkali jsme se. Budeme doufat (jako ostatně i tenkrát), že si z nás dělá dotyčný jenom legraci k ukrácení dlouhé chvíle.... ? Já jsem tedy skeptický balvan.

    ad vybíjená) Metráček namaloval(a) křídou na prkna obchodníky s deštěm.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teď jsem koukal na DA a zřejmě máš pravdu. Vystoupení toho borce byla zřejmě legrace. S ohledem na datum a průběh mě napadá, že by to mohl být takový předem promyšlený KONCEPTUAL Halloween :-).
      A datum je už prošlé a tím ten konceptuál snad skončil. A pokud si vzal Slunču s sebou..a Fouňa přišel o řeč tak žádná škoda :-)

      Vymazat
    2. Ach jsem trouba, tak jsem skočil na špek. Ale to byl povedený koncept. Nikdy jsem se na halloween tak nevyděsil ((-:

      Vymazat
    3. No Pavle, když čtu tohle

      https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek/spanel-nosil-v-batohu-utatou-lidskou-hlavou-lide-si-mysleli-ze-jde-o-halloweensky-zert-40341066

      tak to ještě ta Halloween konceptual legrace na DA je celkem v mezích zákona a pravidel :-)

      Vymazat
  3. Výjimečně jdu něco málo připsat, protože 3 ka + 4 ka mě fascinují nejen tématem ale i autorskou finální podobou. Plotovky mám odjakživa rád. Dvojka mi příjde příliš obyčejná, samotný příběh v ní není. V jedničce příběh je čitelný a v navíc barevně realistický, takže umístění za plot je nanejvýš dobrý náped, aby z toho nebyl kýč. Vybíjení nečekejte, necítím se povolán k zatracení čehokoliv z Vaší dílny. Covidu zmar !! Rum.P.

    OdpovědětVymazat
  4. Ve středu jsem se díval na Záskok od Járy Cimrmana. Dnes mi nezbývá, než použít jednu hlášku z té hry: "musím si to rozmyslet." Snad zítra budu mít jasno.

    OdpovědětVymazat
  5. Vybíjím jedničku,neboť mě neoslovila tak,jako ostatní tři. Co se zábavy na DA týče,má stoupající úroveň alespoň v komentářích,protože číst slova jako "jo","líbí","fajn" a podobně úsečné hlášky doplněné smajlíkem už zavání dlouhodobou nudou. I proto jsou komentáře z úst zneuznaných jakousi "živou vodou" i po odchodu jiných zneuznaných - třeba do Megapixelu...;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Honzo přitom vzor jak na to tam už léta mají. Kdyby to svoje působení na DA všichni pojali jako Zoran...a to důsledně, bylo by všechno v pohodě, bez rušivých jevů a v rámci pravidel :-)

      Vymazat
  6. Nakonec jsem nic nevymyslel a pokud ano, tak už to napsali jiní. Takže vybíjím jedničku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No a z dlouhodobého hlediska pozice číslo jedna stala tou nejvíce vybíjenou. Musím se nad tím zamyslet a příště té pozice věnovat více péče :-))

      Vymazat
    2. Statistika ale není důkaz ((((-: (tady to mohu napsat, když to řeknu Evě, dostanu po hlavě Dějinami fotografie, nebo něčím jiným tlustým) :-)

      Vymazat
    3. Statistika má své meze, je to teď vidět v každých novinách. Nicméně, pokusím se připravit pod číslo jedna na tento pátek něco speciálního :-)

      Vymazat
  7. Ale to není špatná strategie. Jako první umístíš odpad a potom si každou další fotkou zlepšuješ image.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat