Dycky v pátek (43/2020)

Jak vlastně může působit fotografie?  Vesele, úsměvně, pošetile, zábavně, mile, lehkovážně, pohodově, příjemně. V tom smyslu by se našly určitě  ještě jiná přirovnání. Napadá mě, že i sarkasticky (protože tento způsob mám rád a hledám si v něm to pozitivní). A co takhle působení jaksi  nostalgii vyvolávající? Tam už je to s tím dopadem do pocitů trošku složitější.

Vypočítal jsem některé možnosti ze kterých je ta dnešní čtyřka k vybíjení složená. Tedy jsem se o to pokusil aby tak vyznívala. A ještě to celé doplnil mikropříběhy. 
Minulý pátek to tu byla taková stresová čtyřka. No a tak mě napadlo to dnes trošku napravit a posunout jinam. Tedy cíleně. I za cenu občasných kompozičních zhůvěřilostí, včetně padajících linií a plytkých ořezů (které ve skutečnosti ani ořezy nejsou). Celé jsem to podtrhl čtvercem se širokým rámem jako důkaz mé opakované neúcty k úctyhodným názorům na všechno.


Pravá novinářská kachna s průkazem původu. Možno odebrat ihned po zavolání.



A to ty máš aktuální negativní test kolego?


Rána jsou už chladná a počet přísedících nutno dodržet...


Výdej STREET hotových jídel přes okénko... s uměleckým podtextem. Platí se hotovky hotově  přímo na talíř...hned jak sob zacinká...



Všechny fotografie byly nafotografovány tento týden v den kdy se málem všichni rozběhli nadlouho naposledy do vše nabízejících obchodních center aby ještě do noci vystáli frontu na křeslo svého kadeřnictví...jen jedna restaurace v Praze zůstala té noci otevřená. Pro někoho...

Závěrem přeji všem pokud možno víkend v pozitivním ladění a za komentáře zde předem děkuji🙂Nejsou totiž jen pro tu samotnou vybíjenou nebo dokonce pro Jeřábka. Jsou pro všechny kteří sem přijdou sdílet tenhle už v pátek tradiční článek.

Komentáře

  1. Ty vyjmenované možnosti působení fotografie, ty se mi moc líbí. Hned ta první na mě působí rozverně a zároveň mistrně promyšleně (včetně názvu). Druhá mě pobavila, ten s negativním testem se může jít prolétnout, na rozdíl od těch, kteří se otestovat nenechají /viz. z aktuálních zpráv na Slovensku, kdo se prý nenechá otestovat, bude mít povolené vycházky jen od 01:00 do 05:00 v noci /. Trojka ... na mě ty dokumenty z prázdných ulic nepůsobí dobře, tedy ji vyhazuji. Čtyřka - v první chvíli mě napadlo ... "umění se smí vydávat již jen přes okénko". Přeji nám všem lepší časy a důvěryhodnější instituce. SX

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U zaplněných ulice se mnohé tak nějak tím ruchem vstřebá. Teď když jsou ulice čím dál prázdnější tak o to víc vyniknou ty různé stupidní plachty reklam na kdejakou ničemnost, často přímo jdoucí proti aktuálnímu stavu. Doslova ta stupidita v tom kontextu prázdnoty bije do očí...Možná se na tenhle aspekt zaměřit při fotografování dokumentu téhle doby...

      Vymazat
  2. Čtyřpatrový umělecký sob se mi líbí. Je vidět, že dobré umění si cestu k obdivovateli najde navzdory zavřeným galeriím. Pokud je pan (nebo paní) domácí připraven (připravena) na návštěvu, má moje sympatie. U jedničky se mi líbí barevnost. Zlí holuby, co vyhnípali svého soudruha si nezaslouží milosrdenství, tak je vyhodím všechny. Jako obvykle přeji hezký víkend Tobě i Tvým návštěvníkům a pokud zavítáš s kamarádem na pivo, tak se nenech nachytat. A když se necháš nachytat, tak se nediv.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dnes asi o 1/2 šesté ráno ze tu mezi paneláky potkaly dvě dámy při venčení svých miláčků. A ta jedna na celé kolo (a mezi paneláky takhle ráno se to opravdu rozléhá) sdělovala své zážitky té druhé ze páteční fronty při čekání na test (kde jsou ty časy kdy by nás v první chvíli napadl ten těhotenský). A byla k nezastavení až se otevřelo okno asi ve třetí patře a přidala se k nim se stejným elánem dáma třetí..a zrovna při tom opláchla na celé sídlištní kolo ministra zdravotnictví.

      Nevím jak kdo, ale pak už tu asi málokdo usnul...protože takový povyk tu býval jedině v horkém létě když se hoši vraceli z místní hospůdky...

      Tak u nás začal zimní čas :-)

      Vymazat
    2. Tak to jsi měl pěkné probuzení. Mě ráno zazvonil telefon a že prý jede vlak. Vzhledem k tomu, že jsem byl v práci, nemohl jsem to ignorovat. Takhle tedy začal zimní čas u mě.

      Vymazat
  3. Mám takové tušení,že už v úterý jsi měl se svým příspěvkem jistá podezření ohledně ministerského postu - a hle - jakoby se potvrdila! A věru - působí to jako BLESK z čistého nebe! Jeden neví,má-li se smát nebo plakat... ;-)
    Usmát se ale u tohoto výběru lze. Přesto však vybíjím jedničku. I s vědomím,že novinářské kachny tu budou dál každý den - nebo možná právě proto...
    Holubí individualista se mi líbí stejně jako počet přísedících a sob.
    Dobrý víkend a zdar sarkasmu! ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dnes ráno prý byli viděni reportéři (Metelesku) Blesku (CNC center)na letišti v NEW YORKU aby zachytili na svoje FULL FRAME nástup do letadla směr CZ dvojici Robert Redford a Dustin Hoffman.  No a tím se mnohé vysvětluje. Tady v téhle zemičce v srdci EU totiž natáčíme remake filmu "Všichni prezidentovi muži".  Tedy spíš parodii. A to tady tahle dvojka nesmí chybět. Ostatně budou si připadat jak v tom roce 1976 🙂než zjistí kde je fikce a kde realita...a kdo tu vrtí psem.

      No a novým ministrem zdravotnictví bude samozřejmě (jak jinak) Václav Klaus. Jeho myšlenka, že covid-19 porazí na hlavu jedině nekonečně dlouhá ruka (držící čilské pero) trhu je jeho spolubojovníkem z jejich zlatých časů opoziční smlouvy, dnes panem Prezidentem pochopena. A pokud by se snad někdo téhle myšlence vzpouzel, tak pan president prostě pana Prymulu neodvolá, neodvolá a neodvolá.  Je to přece jeho právo. A na právo, na to on je...

      Ještě si dovolím bleskově zapredikovat, že o tomto víkendu uvidíme hned tři Pálavské  fotografie , 3 krát RUM... v DA TOPU.  A budou tam k vidění hezky pohromadě celý ten remake týden. To aby se vidělo,  kam vede ta změna algoritmu téhle parodie z hlavy pana Ředitele  provedená před vyhlášením Nouzového stavu.

      Po týdnu se ukáže,  za vším hledej zubaře...co vrtí mu vrtí ocasem...

      Vymazat
  4. Trpce jsem se usmál u dvojky, v názvu pro mne aktuální, fronta na test a přistřižená křidélka.
    Čtyřce jsem se zasmál, vlastně také trpce, nejvyššímu patru typicky českého umění "ojebat" všechno, s úsměvem a na odiv všem. A pak, případně, zatloukat a najímat právníky, taktéž z těch nejvyšších pater.
    Třetí mne nechala poměrně chladným (((-: a kačenu nechám uletět, tu si nekoupím, ptačí chřipka to je to poslední co by mi ještě chybělo, he he. Volat jim nebudu, nechám je chvíli dusit a oni mi zavolají sami :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No když už jsi u těch úsměvů. Tedy trpkých úsměvů. Mám pocit, že to co kdysi "že Češi jsou smějící se bestie" vešlo ve známost by se klidně mohlo nahradit něčím jako "Čechy, země trpkých úsměvů" a místo lva dát do znaku koblihu pěkně do řepky zasazenou :-)

      Na Moraváky nezapomínám...prostě jsem je do toho zahrnul :-)

      Vymazat
  5. Ten Hradec Králové je báječné město na bydlení. Novinářské kachny plují v klidných vodách, holubi se pěkně řadí, než se dají upéci, kovbojové dodržují karanténu, u saloonu není přivázaný ani jediný kůň a to umění je přeci již v názvu, HK salón republiky. Takž vyšoupnu kachnu, což není kachna, protože je fakticky vybijím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No ještě pro pořádek doplním :-))

      https://www.hradeckralove.org/hradec-kralove-je-mestem-pratelskym-seniorum/d-65102

      Vymazat

Okomentovat