Dycky v pátek (39/2020)

Tak se nám tu v posledních týdnech začal rozšiřovat, nenápadně ale přece, takový nešvar. Totiž porušování pravidel. A vrcholem toho jsem teď já, který bych měl jako jejich tvůrce jít příkladem. Sice nosím příkladně roušku, ale i tak jsem se nakazil (tím plíživým porušováním). No a výsledek je takový, že místo čtyřech fotografií k vybíjení jich tu je dnes rovných osm.

Tímhle úletem bych ale byl rád porušování pravidel ukončil. Tedy důsledně platí, že vybíjíte jeden obrázek a Vaše milosrdenství potěší zbývající tři, bez ohledu na místa v pořadí stupně vítězů.




První fotografie je druhu industriálního. Totiž zdejší Pilňáčkova Továrna, na kterou dohlédnu oknem. A ptáci k tomu. A jeden neposedný...


No a tohle je to porušení pravidel. Takový mikro příběh o tom, že když se hodně tlačí (na pilu), ještě to neznamená, že budeme po zásluze odměněni...(aneb nevděk světem vládne).
Sekvence kdy mezi první a poslední fotkou existuje prodleva tří vteřin...

Tohle se odehrávalo vlastně na tou výše zmíněnou Pilňáčkovou Továrnou. A já zrovna věšel prádlo. A ten oblak byl jen sám a pocitově to bylo jako když v přesných intervalech poeticky buší srdce...až do kraje mrtvice...a mě padaly kolíčky dolů...dolů...dolů...(fotografováno 1/20; 19.9.2020 ve 19:39:20)



A ještě jednou architektura. Vlastně dvě. Něco o tom, že když někam chodíte opakovaně tak to neznamená, že to tam znáte každým pohledem...



Co dnes závěrem? Přání:
Mám tu na stole aktuální předpověď počasí. A tak Vám všem přeji pokud možno důstojné převlékání kabátů. Loni to bylo jednoduché. Letos složitější. Je potřeba ho sladit tak, aby ladilo s rouškou. A to nemusí být až tak triviální.
Někteří budou spíš volit nákup nového k té roušce vyladěného kabátu, než by se vystavovali smíchu pouličních estétů 🙂
Pokud zvučné módní firmy nezaspaly, dá se očekávat i možnost nákupu setu. Kabát, rukavice, čepice a rouška do vkusného celku vyladěné za přívětivou cenu 🙂 A k tomu nám dopomáhej...prodloužený víkend :-)


Komentáře

  1. Josefe, dnes je to těžký oříšek, jen tak jednu vyhodit. Pilňáčkovu Továrnu mám rád, co by žák ZDŠ jsem tam strávil mnohé pěkné chvíle při chemickém kroužku. Naší kořistí byly nejen vědomosti, ale i oválné buližníky, za kterého jsme se marně snažili vyrobit pravěký pěstní klín. Taky k nám do školy chodíval asimetrovej milicionář, který nám vyprávěl vyprávěl nejen o hladu, při jeho 150 cm a 140 kg váhy, velmi uvěřitelné, ale i veselé příhody, které mne donutily, teď na stáří prohlédnout si fotky ze ZDŠ, jestli s námi do třídy nechodil Petr Šabach či Jan Hřebejk.
    Na dvojce máš tak veselý příběh, že si ho ponechám.
    Trojku vyloučím, možná ze závisti, neb se bouřky bojím, ale spíše proto, abych dodržel pravidla.
    Čtverku by vyloučil snad jen hříšník.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mimochodem, ta čtyřka je odraz v baru, který se jmenuje 69. A odráží se v něm socíku oddaný ALDIS :-)

      Vymazat
  2. A to já zase trojku musím nechat, tahle divadla mi fascinují, škoda že letošní sezona tornád už je za námi, bedlivých pozorovatelů oblohy není až tak jak by se zdálo. Udivilo mne, že v tomto počasí jsi věšel prádlo ... ještě s foťákem... :-)
    Čtvrtá čínská je rozhodně galerijních kvalit, není o čem přemýšlet, snad jen pokud by chtěl někdo mudrovat, proč je úplně jiná přivrácená a odvrácená strana Měsíce ... ale oni právě ti Číňani to rozlousknou s prvním přistáním sondy na odvrácené straně.
    První je pěkná, ale běžná - leč co je na druhé, je dobový dokument vysoké hodnoty, protože tlačenice bude brzo pojmem naprosto neznámým, všichni budou jenom štítivě odstupovat, sousedi budou žalovat, soudy trestat.
    Takže ač je mi architektury celkem líto, není špatná, ale u mne letí i s ptákem ven :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fotoaparát jsem tu měl na stolku od podvečera. Marně nachystaný na podvečerní fotografování horkovzdušných baloonů, které tu tou dobou málem každý den prolétávají.
      S tou bouřkou to bylo zvláštní v tom, že byl klid a ten mrak na šeřící se obloze byl k přehlédnutí. Kdyby nezačal probublávat. A to jsem právě věšel prádlo. Tu 1/20 jsem držel napasováním se do futer balkoonu :-) Celé to trvalo maximálně tak deset minut....a pak už nic. Ani kapka nespadla...ani povětří.

      Vymazat
  3. Mně se líbí ta první, - rozhledna,kterou obsadilo ptactvo - a sice velmi. Druhá,jak tahali řepu,mě přiměla k úsměvu. A čtvrtá ve mně naopak probudila závist. Takže trojka z kola ven,byť nerado... ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Letos se bude tahat řepa jen v rouškách, v rozoraných brázdách dva metry od sebe :-)

      Vymazat
  4. Věšet prádlo v takovém počasí, tomu říkám odvaha. Vidím to stejně jako Paklik. Takže továrnu vyřazuji i s ptákama. Hezký víkend ti při pohledu z okna a na předpověď ani netroufnu popřát, neb bych nerad slíznul nadávky coby provokatér.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za přání a nápodobně :-) Fotograf nesluníčkový aktuální počasí určitě ocení :-)

      Vymazat
  5. To je zase oříšek louskáček. Jedničku : Pilňáčkova Továrna tu nechám už jen kvůli názvu a nejen to. Čtyřka se mi líbí moc. Váhám tedy mezi dvojkou a trojkou. Trojka to překladiště kontejnerů /Janov ?/ zvítězilo nad dvojkou. Dvojku vybíjím i když pěkná reportáž... Primula by z toho týden nespal.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No s tím jeho spánkem, jestli již začal podnikat v pohřebnictví, tak asi radostí.

      Vymazat
    2. Josefe, překladiště kontejnerů se celým názvem jmenuje: Hradec Králové-Salon Republiky :-))

      Vymazat

Okomentovat