Zpátky k přírodě

performance v místech naznačené perforace


perforace jako dokonaná performance




Tak dodatečně popíšu jak jsem k tomhle počinu došel a o co vlastně jde. 
Nejdříve o co nejde a nešlo. Nejde a nešlo o nějaké zkoušení diváka jestli ten kontext zachytí v celé šířce příběhu a mých následných myšlenek. Pokud to tak snad vypadalo,pak se omlouvám. Chtít aby se někdo pokoušel vystopovat příběh který se za tím ukrývá by bylo nejen pošetilé ale především dost ne fér. 

Vzniklo to jednoho nedávného večera, když jsem při návratu domů uviděl souseda, jak domů stehuje dva ohromné balíky toaletního papíru. Takové balení používají asi jen uklízecí firmy. Tenhle pán, pokud vím, by s tímhle podnikáním neměl mít nic společného. Evidentně se za ten náklad styděl a evidentně předpokládal, že tou dobou ho nikdo neuvidí. Kdo ví co by si dotyčný tak asi pomyslel. Evidentně byl rád, že se neptám a ani moc neusmívám ani moc neprotahuji obličej, ani moc nekroutím hlavou, ani moc jinak nedělám nic co by nasvědčovalo, že mě ta situace připadá pitoreskní. Možná byl moc rád, že není tou paní, co tu nedávno přistihli stěhovat v síťovce mimořádně velkou zásobu tablet proti rusákům švábákům a nevykroutila se z toho proč je tady potřebuje. 

Zachoval jsem se myslím taktně. Pak mě šly ale ty toaletní papíry hlavou. Od těch obyčejných, často k nedostání ruliček za socíku až po ty luxusní, navoněné co jsme jejich nabídkou bombardováni málem v každém letáku. Tedy šla mě hlavou především ta proměna. A díky ní došel jsem k lopuchům. Lopuchy jako náhradní řešení. Zažili jsme to na pionýrských táborech, junáckých stezkách a kdo si do batohu zapomenul vzít klubko toaletního papíru a vyrazil na několikadenní trip někam třeba na Vysočinu, střídaje povodí a kopce. Lopuch jako záchrana. Hlavně s úsměvem. Ekologické povědomí to jistí. 

Od toho už byl kousek k myšlence vytvořit takový působivý návrh na reklamu. Tedy reklamu na dočista ekologicky čistě vyrobené a ekologicky naprosto čistě a dokonale recyklovatelné toaletní papíry. Obrázek, který by byl na každém balení (po 1/2 tuctu) luxusních naprosto ekologicky neutrálních toaletních papírů. Už kvůli tomu obrázku by si je lidé oblíbili i kupovali. Přemýšleli by o té lopuchové technologii a  usmívali se a klidně zapomínali doma při balení na trip ty toaletní papíry s představou, že si konečně užijí opravdové přírody. Lopuchové zážitky při cestě jim budou ještě dlouho milou vzpomínkou. A příroda je za to bude mít ráda.

No a tak jsem šel, natrhal pět velkých lopuchů. Hezky je vyrovnal a pak nafotografoval. Pak trošku editoval a sem na blog jako POSTER vystavil.

Až příště půjdete kupovat toaletní papír a uvidíte tenhle obrázek, může za to Jeřábek. Pak si můžete vybrat jestli toaletní papíry s obrázkem od Jeřábka nebo krásně zelený lopuchový list  🙂



Komentáře

  1. Možná každý vidíme stejnou věc jinýma očima :-) SX

    OdpovědětVymazat
  2. Vezmu to z hora dolů: takhle vidím, když mám vztek (skoro pořád). takovouhle barvu mám v kocovině. A ta poslední je barva snů spojená se sladkou nevědomostí.

    OdpovědětVymazat
  3. Konečně vlčí máky jinak! ;-)

    OdpovědětVymazat
  4. Rad jsem se zastavil, a jeste nakouknu : )

    OdpovědětVymazat
  5. :-), tak to áno. Lopúchové listy, ... "a šetri!" - okolo 1:40...https://www.youtube.com/watch?v=HINgRIuLG3M

    milá spomienka, stále aktuálna, kolorovaná ;-) - pozdravujem, palo boško

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Palo, díky za trefný komentář a mě to vyprovokovalo, že jsem se dodatečným dopsáním článku přiznal jak k tomu došlo :-)

      Vymazat
  6. ta vlajka mi nejde z mysli. ale nejsou to javorové listy. to kdyby kanaďané chtěli "opravit" vlajku, něco podobného jako u nás nedávno někdo navrhnul úpravu české hymny ((((-: ... palo boško ale moje volné asociace posunul někam... ehm.. jinam ,-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To uchopení ze strany Pala Boška jde v zásadě k meritu věci. Ovšem vylučuji, že zde na mém seriozním blogu by tím pádem mělo dojít k nějaké zavánějící či zavádějící diskuzi :-)

      Vymazat
  7. Kdyby se A.W. dozil roku 2020 mozna by jsme vedle Campbell's Soup videli i rolicky toaletniho papiru, no a Jerabek vymyslel lopuch. K pribehu bych asi dodal, hlavna se nepodelat : )

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná by se k tomu balíku těchto značkových toaletních papírů pak dávala jako bonus jedna pixla rajčatové polévky v obalu od Andyho zdarma :-))

      Vymazat
  8. Námět je určitě zajímavý - ale je to takové celé "temné".... jestli Vám vadí mé upřímné komentáře, stačí říct. Blanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jestli vám nevadí, že mi vaše upřímné komentáře, tady na mém Blogu nevadí, tak nevadí :-)

      Vymazat

Okomentovat