Lištičky...


každým rokem,


každé jaro,


v každé louce,


v každém luhu,


v každé stráni,


v každém ráji,


je jinak       ze  le  né  ...


...naslouchaje liščím hrám...



-------------------------------------------

Po diskuzi o horlivosti sekání travnatých ploch ve městě vkládám včera navečer pořízené dokumentární fotografie. Až na tu poslední jsou prakticky ze středu města, z míst kde ještě touhle dobou loni jako mnoho let před tím bylo to co je ten k oku potěšení posekáno jen vystrčilo oči z hlíny. Na poslední fotografii je louka, kousek vedle, která tohle dobou vždycky už byla posekaná a nejednou...

Jako by se ty plochy teď vymanily z dohledu a jsou tu pro lidi :-)






Komentáře

  1. Todle moc, kdyz jsem jeste fotil na film nosil jsem v chlebniku ruznobarevne sklenene tabulky a cocku ktera se nesroubovala, jeste to harampadi mam nekde ve sklepe se zvetsovakem opemus, asi zase oprasim, diky za vzpominku : )

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Našel jsem tu skleněné tabulky s čočkou na SONY-R1 což byl můj první digitální fotoaparát a stále s úctou vzpomínám na jeho objektiv :-)

      Vymazat
  2. Velmi elegantně jsi vyřešil problém trávové zeleně. Musím uznat, že na tohle bych si netroufl a pokud ano, dopadlo by to katastrofálně. Moc se mi to líbí.

    OdpovědětVymazat
  3. Tohle brouzdání rosou, jen tak v roušce přes ústa a s foťákem v ruce je boží.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No Míro, znáš Hradec. Tady se to budování salonu republiky vedlo se vší přehorlivostí občas poněkud úchylným směrem.
      A tak se vybudovala rychlá rota, která nenechala nikde nic vyrůst do větší délky než na hřeben. Jejich rychlé přesuny připomínaly přehlídky zemědělských strojů na dožínkách a prvních májích. Dokázali se vracet na to stejné i třeba následující týden. A sekalo se až hlína lítala a louky pak připomínaly mlaty. Vítr proháněl prach z nich a posečenou trávu (tu samozřejmě nechávali ležet) do všech koutů.

      Letos tomu tak konečně není. Ten tlak asi dva roky trvající konečně došel sluchu.
      A tak couráme po loukách kde opravdu kvete různé kvítí (dříve nestačilo ani vykvést a už bylo posečeno), nocují zajíci, objímají nám nohy klíšťata, vystartuje dříve nevídaná srnka....no a lišku chytře schovanou při tom kochání se loukou dokážeš v trávě až po pás i minout :-)

      Je to tady letos prostě trošku jiná poesie a třeba já jsem za to moc rád :-)

      Vymazat
  4. Kmotra liška byla v dětství mou oblíbenou postavičkou,- jak chytrá byla! ;-)

    OdpovědětVymazat
  5. Já už jsem se vloni při toulkách obdivoval některým městům, že tam vzali rozum do hrsti a nechávají trávu narůst, ba zasejí semínka "Rozkvetlá louka", zapíchnou vkusně vyvedenou informační tabuli (aby potížisté potíže nedělali).
    Zde v městě mého trvalého bydliště ani moc nedoufám, že by se pod pojmem "péče o zeleň" skrývalo cokoliv jiného než půlcentimetrový pažit jako z obrázků v Podlahovém receptáři, pečlivě zastřihávaný okamžitě poté, co si dovolí vylézt do výšky nad 0,8 centimetru. Tedy ... pokud se mu ještě chce lézt...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak mě to nedalo a teď navečer jsem tam zaběhl a pořídil pár spíš dokumentačních fotografií jak se tu přestalo sekat a jak to vypadá prakticky ve středu města.

      Nebylo světlo zrovna příznivé a rozhodně to nejsou vyčekané fotky... ale snad to bude pro představu stačit.

      Ráno je sem vložím jako dodatek pod těch stávajících sedm :-)

      Vymazat
  6. Ten dodatek - to je přímo lákadlo pro focení čmeláčků! ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslíš Honzo tady v HK udělat na to téma takový Workshop? 🤣

      Vymazat
    2. To já bych snad dorazil na focení těch medůz, co je na té poslední pomerančové. ;-)

      Vymazat
  7. A někde je už travička od lištiček zválená :-). SX

    OdpovědětVymazat

Okomentovat