Dycky v pátek (22/2020)

Je čtvrteční dopoledne. Venku prší a má. Psice je s tím spokojená a spokojeně usnula. Mám tedy klid a čas napsat další Dycky v pátek. Utíká to, když vidím číslo dvacet dva, si říkám. 

Probírám se fotografiemi ne staršími dvou týdnů. Postupně vyřazuji, případně už cíleně přesunuji do 23/2020. Když mám ty čtyři uvědomuji si, že na ta místa mám tak maximálně deset minut chůze volným krokem. Tedy nic cizokrajného, nic z dalekých cest, žádné výlety někam na Moravské Toskánsko či České Švýcarsko. 

Všechny čtyři v kategorii průmyslová krajina. Stavebnictví, ještě přesněji. 
Nic pro milovníky načančaných jarních scenérií se tu dnes nekoná.
Kdo je teď tím zklamán, nemůže se cítit oklamán. Prostě na rovinu řečeno: Mnoho poesie tu dnes nenajdete a Karel Hynek Mácha by asi házel kamením. No a když už jsme u toho kamení, tak to mohu slíbit. Kamení tu bude v pondělí. Solitérní kamení.

Dnes tedy tady a teď čtyři fotografie pro Vaše obvyklé vybíjení. 

První fotografie k vybíjení

Druhá fotografie k vybíjení

Třetí fotografie k vybíjení

Čtvrtá fotografie k vybíjení


Závěrem Vám přeji příjemný víkend. Třeba mimo průmyslové zóny, někde v lesích, stráních či u jarní vody, nebo přímo v ní :-)

No a samozřejmě "Nenechte se ochočit" záchranáři přece když už, tak nikdy nespí...



Dodatečně vložená kacabajka Faraona Tutanchamona. Vztahuje se ke komentáři 29.května.2020 12:23. Tutanchamon samozřejmě není předmětem vybíjené :-)
Prof. PhDr. Břetislav Vachala, CSc. ze mě bude mít radost :-)



Komentáře

  1. Pokud, tak vyřazuju hořické trubičky na odvod ochočitálů, jak jinak než bez druhého ó. Tj. č. 2.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hořické trubičky? Tak ta asociace mě vůbec nenapadla :-)
      Ale beru to jako dobrý nápad, na který jsem dlouhá léta sám jaksi nepřišel. Půjdu si koupit krabici originálních Hořických trubiček :-)

      Jen nevím kam...Hořické trubičky jsou chráněnou značkou jak jsem zjistil a tak kdo ví, jestli tu ty chráněné vůbec mají, nebo jen nějakou falšovanou trubku od Babiše nebo Nestlééé :-)

      Vymazat
    2. Nějak se mi u toho záběru daří ignorovat předpokládany měřítko a rozměry, takže ať se na to dívám po kolikáty chcu, vyskakují mi tam z toho zrovna tyhle cukrovinky. :-)

      Vymazat
    3. V Hořících je vyrábějí v každém druhém baráku a všichni tvrdí že jenom oni mají ten pravý původní recept. Ovšem my pamětníci víme, že do těch původních mají daleko.

      Vymazat
  2. Stín člověka, který s údivem hledí na to, co jsme vytvořili, to vyřadit nemůžu. Poezie staré trubky s jarním kvítím v pozadí anebo apokalyptická krajina si taktéž zaslouží své místo. Barevná prázdnota, ale přeci jenom zárodek života někde hluboko dole. To má určitě místo na slunci. Poslední lahůdka pro oko. Nevím co o ní napsat, tak ji vyřazuji a basta.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jsem tu nad tou poslední přemýšlel a výsledek teď vidíš dole pod článkem :-)

      Díky za to Tvoje zamyšlení nad fotografiemi :-)

      Vymazat
    2. Tak opravdu nevím, která z těch dvou se mi líbí víc. Možná napíšu blbost, ale ta první na mě působí poeticky a u té druhé první co mě napadlo bylo: "plnost". Ale opravdu nevím, jak ten pocit definovat.

      Vymazat
  3. Jsem to ale trubka,řekla trubka a odkutálela se stranou - i dění,neboť je vybita.Ovšem ty ostatní jsou mému oku jen a jen pro radost. Dost značná inspirace pro příští procházky! Víkend s pohodou přeju! :-)

    OdpovědětVymazat
  4. ta trubka, zatra, patří do jiné série městských krajinek. velký obdiv trojce, myslím že mi ukápla slina ,-) čtverka ke trojce, jednička ke čtverce ... (ale měly by se posuzovat jako solitery, vím)
    ukazuje se sluníčko, po několika dnech, tak padám do NMnM, příjemný víkend též.
    U té trojky, ty kopečky (brázdy) a sotva vyčouhlé byliny - vzpomněl jsem na moje brambory, kterým už mnoho dní spílám že se jim nechce ven ... až dnes, po měsíci, se rozhodly některé, že mne potěší. Prostě tolik radosti dnes ,-) že.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pavle co se té ukápnuté sliny týká, tedy té fotky číslo tři:

      Tohle

      http://jj-foto-book.blogspot.com/2016/06/sam-sobe-trosecnikem.html

      je z roku 2016 :-)

      A možná ji pamatuješ i z DA ještě z doby kdy tam byla, než pan Lutonský začal kreativně uplatňovat svoje manažérské představy :-)

      Vymazat
  5. já su tak šťastné, když už je pátek, že vždy zapomenu, že je "Dycky v pátek".
    S hořickými trubičkami v tomto podání jsem nadmíru spokojen.
    Vybíjím čtverku páč mi brání v rozhledu. Jo a nejsem tady od toho, abych vychvaloval.
    Trojku.

    OdpovědětVymazat
  6. Ja jsem osoba, ktera si najde v kazde fotografii, od fotografa , neco, a kdyz tam nic nevidim, tak davam "benefit of doubt" (něco jako ze si zaslouží důvěru, i když existují pochybnosti ),
    takze nejsem schopny nic hodit do kose. Kdyz je to od fotografa. Kdyz je to od majitele fotoaparatu, to je potom jina.
    Takze tuhle hru hrat vlastne nemuzu.... 😕

    Libi se mne vsecky,....

    OdpovědětVymazat
  7. Ja bych si tento celek, samozrejme logocky : )) dovolil rozdelit na dve poloviny, ktere jsou fotografie 3 a 4. Jednicka je 1/4 z jineho souboru a dvojka 1/3 z dalsiho a nebo naopak : )

    Vybijim horicke, protoze bez naplne uz asi nejsou tak atraktivni, ale kdo vi 100 lidi 100 chuti...: ))

    Diky za prijemne pokoukani a omluva za zpozdeni reakce : )

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Omlouvat se netřeba :-)
      Ono to s těmi pozdními či nepozdními reakcemi nemusí být na Blogu až tak významné (asi na DA je to trošku jiný pohled).
      Samozřejmě není pro autora na blogu nic extra příjemného, když vydá článek a půlden je pryč a žádný komentář pod ním není. Naopak pokud se komentáře rozprostřou do delšího časového období, třeba jako tady po celý víkend a ještě v pondělí, pak naopak není toho proč želet. Alespoň tedy já určitě neželím a každý ten vybíjecí komentář vítám minimálně se stejnou radostí jako by byl napsán pět minut po vyjití článku :-)

      Vymazat
  8. Tradiční stáčení hořických trubiček:
    https://youtu.be/-0w6mO6RIFk
    Tradiční plnění hořických trubiček:
    https://youtu.be/EmHyHcjhZ4o
    Vyhazuji dvojku, protože se rozbila :p. SX

    OdpovědětVymazat
  9. Ano na da je trosku jiny pohled, nez napisu reakci je cela diskuze smazana : ))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No a právě proto pan Pibil opakovaně vydává "Nenechte se ochočit" :-)

      V pravidelných intervalech připomíná pravidla. A všechno to archivuje pro nastupující generace :-)

      Vymazat

Okomentovat