Dycky v pátek (20/2020)

Minulé dva páteční články byly ve dnech svátečních. Dnes tomu tak není. Dnes je jen malá sobota s výhledem na víkend. Toho čtení tady dnes nebude mnoho. Fotografie k vybíjení tradičně čtyři. Tedy jedna ale ze čtyř.
Na nich je patrné, že mě opět tak nějak dostalo jaro. Určitě to máte podobně. Člověk se snaží po celý rok fotografovat to za co by se snad i nemusel později stydět. Hledá koncepty, vážné náměty, skládá dohromady příběhy. Ať už abstraktní nebo ty skutečné. S fotoaparátem stále hledá toho svého Godota.
No a pak přijde jaro a pomalu nás svým půvabem dostane. Někoho méně, někoho více. Najednou nečekáme na Godota a rozběhneme se do luk a strání, do rozkvetlých parků a cvakáme co jaru na očích vidíme. Stydíme se až později, při sebereflexi (pokud se dostaví) co že z těch jarních pocitů mělo zůstat na věky v šupleti.
Umělci ortodoxní mě tuto moji úvahu snad prominou a Fotografie týdne tím jistě neutrpí :-)

Tedy čtyři fotografie bez popisu jak mě k nim (převážně) vyzvalo to letošní jaro. Občas na kolenou.

Fotografie k vybíjení číslo jedna

Fotografie k vybíjení číslo dva

Fotografie k vybíjení číslo tři

Fotografie k vybíjení číslo čtyři

Závěrem:
Závěrem přeji všem prima jarní fotografování třeba i v dešti... a s klíštětem za krkem :-)


Komentáře

  1. Jednička mi přijde vyloženě výstavní. Po pečlivém zvážení a zkoumání vyřazuji trojku.

    OdpovědětVymazat
  2. Jaro má vlídnou tvář a má dar uklidnění,mimo jiné...
    K jaru patří i pampelišky,rododendrony,šeřík a další - hezky v barvách,jak se na přírodu sluší - ale nic podobného nám zřejmě neukážeš...a tak se s tím musíme smířit... ;-)
    Mě neoslovila tolik jako ostatní fotka číslo dvě,tudíž ji vybíjím...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Honzo, barvy mohu slíbit na příští týden. Do obou článků jich mám už nachystáno :-)

      Vymazat
    2. Jejda,tak jsem to nemyslel,ale budiž! Tak jsem zvědav,jak se tohoto úkolu zhostíš... ;-)

      Vymazat
    3. Trošku jsi mě tou poznámkou (vím jak jsi to myslel...a culil jsem se tu při tom pomyšlení) vrátil k vybírání. Měl jsem v širším výběru pro dnešek sedm fotografií. A po postupném vyřazování naprosto neplánovaně zůstaly samé spíš nebarevné. Možnost mezi ně vložit tradičně barevnou tedy byla. Už jsem to ale nechal a kdo ví, jestli se do toho nějak nepromítla aktuální nálada :-)

      Vymazat
  3. Já se smiřuji celkem snadno s nebarevností, protože mám ten pocit, že to ty foťáky neumí, "chytit" ty krásné barvy, svěží jarní zelenou vs. modrá obloha, kolikrát už jsem takhle ležel v trávě a fotil nad sebou nové lístky stromů v kontrastu s oblohou a mráčky, a doma to všechno dopadlo jako "vysypat koš". A trávová zelená, to je kapitola sama pro sebe, s tím jsem na monitoru nebyl spokojený nikdy a to mohu šoupátka ušoupat.. nejde to.

    K fotům - ne že bych nutně potřeboval u fotografie nosný motiv, ale prostě u trojky mi chybí, takže 3. z kola ven.
    (mám ale ten pocit, že kdyby byly 3 fotky bez toho "motivu" a jedna s nějakou nosnou linií, že by dostala vyhazov - opět - ta osamocená...)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No Pavle, honem jsem se díval na to co tu chystám a předem ohlašuji, že já tu trávovou zelenou mrvím naprosto úmyslně 😂

      Vymazat
    2. ano to znám, tomu se říká "ale já jsem to takhle chtěl" ((((-:

      Vymazat
  4. S tou trávovou zelení a oblohovou modří mám taky tragické zkušenosti.

    OdpovědětVymazat
  5. Já se vám divim - stačí přeci převést do bw a vydávat to za umění! ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No a co kdybychom prostě zelenou zakázali? Když je taková problematická...

      Vymazat
    2. Dneska jsem byl na výletě a možná se mi podařilo vyřešit problém trávové zeleně. Až to zpracuji, tak to předvedu.

      Vymazat
    3. Tak jsem byl také skoro celý den pryč, mimo barák.

      A přijdu a otevřu DA

      první

      https://galerie.digiarena.zive.cz/showphoto.php?photo=206878&limit=recent

      druhá 

      https://galerie.digiarena.zive.cz/showphoto.php?photo=206877&limit=recent


      Třetí fotka

      https://galerie.digiarena.zive.cz/showphoto.php?photo=206876&limit=recent

      včetně textu a následných komentář

      a tak kliknu na v pořadí čtvrtou fotku

      https://galerie.digiarena.zive.cz/showphoto.php?photo=206875&limit=recent

      no a můžu zase jít dělat něco alespoň sobě užitečného

      Třeba něco s tou zelenou :-)

      Vymazat
    4. To bude to selfíčko, jak jsou v dnešní době tak moderní /4/

      Vymazat
  6. Výběr potěšil oko. Zejména trojka, svým snovým bouráním reality. A čtyřka to má spočítané - na výstavní kus bude potřeba nejprve udělat negativ, ten otočit a pořádně prořezat na "abstrakci", jinak to nevidím... (S)

    OdpovědětVymazat
  7. Tentokrát nehraju. Nevybiju a nevybiju.

    OdpovědětVymazat
  8. Tak ja taky zase nehraju, uz jsem tady byl vcera, dneska dopoledne a nic. Vsechny jsou pro me oko lahodne : ))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Příští pátek se pokusím o poněkud kontroverznější nabídku :-)

      Vymazat
  9. Moc příjemná tonalitka u všech tří - prostě patří k sobě! (y)

    OdpovědětVymazat
  10. Odpovědi
    1. Tohle byl tady na blogu komentář s pořadovým číslem 999 :-)

      Vymazat
    2. Všechny mají něco do sebe.... už je to tisící? :D :D :D

      Vymazat
    3. Zase nic..... třeba by byla nějaká oměna! :D

      Vymazat

Okomentovat