Dycky v pátek (9/2020)

Dnes je čtvrtek (a já tu píši článek) zítra pátek, začíná to jak horor od Hrubína. Kdyby znal COVID-19. 
Ráno jsem zajel pro rýži. Jsme taková rýžová domácnost. Rýže na málem sto způsobů. A tak už léta kupuji  ve velkém pytli. A protože na rozdíl od pana prezidenta dbám výstrah bezpečnostních služeb, nekupuji Čínskou ale Pákistánskou. Od 2.5.2011 podražila. Aby také ne. Paní prodavačka se mě vždycky vyptává, kolik v tom minulém pytli bylo těch malých bílých igelitových. Kuckáme se oba smíchy při té představě jak z komunální detektivky.
Dnes to ale bylo jiné. Paní prodavačka, místo tradičního humoru konstatovala, že brzo nebudou. Kdo nekupoval a kupoval jen tradičně kilové tenhle týden kupuje ve velkém. V lékárnách mizí roušky, tady rýže. Možná i ty malé pytlíčky kdesi, kamsi.

COVID-19 i tady u nás začal rozvracet psychiku. A o tu jde především. Rozvrácená psychika funguje jako spouštěč paniky, obav, stresu, obratu rýže a vývoje roušek. Každá druhá zpráva ČTK je o tom samém. Na hranicích vyhlíží ten relevantně kýchající nos Hrušínský s Čepkem a Somrem, vláda to jistí z podhradí.

A tak jsem se to alespoň tady já tento pátek pokusil trošku odlehčit, zařadit do vybíjené čtyři fotky, kterou jsou alespoň z větší části se lehkým úsměvem povznášející nad realitu, nebo ten se na ní dívat s mojí bezelstnou laskavostí.

Nasedat...


V parlamentu to vrie...bude MDŽ...


Každý to svoje břímě...každý trošku jinak...


Rudý aligátor tuto středu v Hradci Králové, což mě ujít nemohlo...


A nějakou inspiraci ještě napíši. Pokud někde studuje umění, nějaký šikovný budoucí teoretik umění, má velkou šanci se proslavit. Taková monografie pěti set stránková na křídovém papíře (250 velkých reprodukcí) s názvem "COVID-19 jako inspirace ve výtvarném umění třetího desetiletí 21.století". Přeživší přeživším vydal v roce 2031, by se mohla stát bestselerem. Tedy je na co se těšit. Ovšem pracovat na ní je třeba už teď. 

Závěrem přeji všem i tak prima víkend. A nenechte se deprimovat žádným virem. Navíc tento víkend začíná meteorologické jaro, jak pravily rosničky dnes ráno.

Komentáře

  1. Naštěstí existuje vědecká metoda vylučovací. První fotografie mi připomíná odkaz, který jsi mi nedávno poslal. Takže určitě nechat. Rudý aligátor je v českých zemích velmi vzácný tvor, takže si taky nezaslouží vyhazov. MDŽ už není moc v módě a je jenom dobře, že si ho aspoň naši zákonodárci připomínají (asi nostalgická vzpomínka na "lepší časy". Takže na vyřazení už zbývá pouze schopnost vypořádat se nějak se svým břemenem.

    OdpovědětVymazat
  2. Sakramentsky zapeklitá otázka - když každá má co říct...a u tebe se pravidelně vyřazuje velmi nesnadno...;-)
    V parlamentu to vře - nějak jsem se nesloučil s tou kytkou - a nerad zalévám,takže MDŽ adieu...;-)

    OdpovědětVymazat
  3. Cha, to je zase těžkostí při sobotě, tak které půjde. První samozřejmě ne, jelikož by mohl přijít náš zachránce, jedinečný Kara Ben Nemsí. Ke druhé mám dodatek, že se televize dá vypnout a né na ni vrhat květinou, i když připouštím, že to není špatné řešení. Třetí je o tom vyhlížení viru. Ke čtvrté , každý má rád punk, jelikož on není mrtvý. Třetí z kola ven.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná by nějaký kůň mohl zbýt i pro jeho kámoše, který se jmenuje Hádží Halef Omar ben Hádží Abůl Abbás ibn Hádží Dáwůd all Gossara.

      Vymazat
  4. Nadherna sbirka, zase, instantnich fotografii, s kterych stary nemocny schizophrenic by mohl jeste vice zblbnout (jestli to jde) a snad vipadnou s kola ven, ponevadz kdo rad posloucha nareky a plakani nad druhymi, kdyz sam on nemocny stary, nic neumi. Jen vyfnukavat.
    Nedalo mne to tak jsem to sem zaclenil. Pocet blbcu na DA se rozmnozil. Podotykam ze ten stary nemocny schizophrenic nejsem ja, ani JJ, ani…..
    A jsme u toho, zadnou fotku jsem nevlozil , tak snad mne muze byt jasny ze krytizovat mne neprislusi. Specialne krajinky vyfocene z rest area, kde se zastavil autobus.Sestoupit ze schodku, vyfotit a zase honem sednou do sedadla kde predemnou snad nesedel majitel corony, nebo ji nepil.
    Jo a jeste bych zapomnel na jednoho majitele camera, ktery se sam pohrbil a mnel u toho harmonikare.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rudy, bude se soutěžit :-)

      https://galerie.digiarena.zive.cz/showphoto.php?photo=205850&limit=recent

      a jako hlavní cena bude zapůjčení černých andělských křídel spojené s vorkšopem poletování z větve na větev v okolí Třemošnické samoty :-)

      Vymazat
    2. …on si snad neuvedomuji, ze po vyhlaseni viteze-kdo ho vyhlasi nevim, nastanou nekonecne debaty a spekulace, dedukce stareho nemozneho muze jak je mu to vsechno vlastne jedno, a jak se bavi. Mozna kdyby se zucastnil souteze Pibil a sam se vyhlasil vitezem, tak by to bylo zajimave,…..Ovsem starik s nemocnym mozkem bede vitez,....

      Vymazat
    3. Já tedy pevně doufám a věřím,že k žádné "soutěži" nedojde a že napol ani nikdo jiný tu slaboduchou výzvu nepřijme - ovšem Josefova věta o hlavní ceně je natolik vtipná,že by možná stálo za úvahu zkopírovat ji a vložit ji k těm komentářům...;-)

      Vymazat
    4. Ta cena, by stala za uvahu, se souteze zucastnit, byl by to nezapometulny zazitek pozorovat instructora jak predvadi ty prelety s vetve na vetev,…..(skodolibost?)

      Vymazat
    5. Josefe,nakonec jsem přeci jen neodolal,Tvou větu zkopíroval a vložil pod fotku - i když jsi mi nedal souhlas. Doufám,že to nebude vadit! Jen se musím omluvit,protože jsem tam nenapsal pravdu - a sice o tom,že výrok není z mé hlavy...;-) Ale bystřejším to snad dojde... ;-)

      Vymazat
    6. Neomlouvej se :-)
      A pro jistotu autora neuváděj. Víš že jsem na DA zakázaný a Vlastenci by Tě ještě udali na ředitelství :-)

      Vymazat
    7. Rudy tak jsem trošku pokoukal a mám pocit, že instruktor spíš dolítal a drží se při zemi. Nějak ho to poskakování asi přestalo bavit :-)

      Vymazat
    8. to je dobra prro neho, uz to bylo hezky receno trapny,....

      Vymazat
    9. Tak jsme to zaspali. Soutěž vypukla s tématem "Pod mostem"

      a na první fotku stálo ve frontě více jak tisíc lidí...

      https://galerie.digiarena.zive.cz/showphoto.php?photo=205883&cat=523

      Vymazat
    10. : )))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

      Vymazat
  5. Vyhodil bych kdybych mohl, tu ktera tady uz neni. Nejsem vyhazovac, ani vyhlasovac nejlepsich. To neumim.

    OdpovědětVymazat
  6. První se snad ani vyloučit nedá, resp. opravuji: Já bych jí vyloučit nemohl ,-) poslední mi připomněla zprávu z tohoto týdne o tom pěkném červovi žije i v Jaderském moři, vypadá jako vypelichaný smetáček, ale je hodně bolestivě jedovatý, což společně ze zprávou o výskytu Carcharodon carcharias někdy před 10 lety způsobí u čechů paniku s následným vykoupením veškerých zásob hnědých ponožek, mražených králíků a kořenové zeleniny (((-: Z druhé fotky cítím člověčinu, takže "Třetí z kola ven"

    OdpovědětVymazat
  7. Rýži v pytli máme, myslím že vietnamskou, jezdí pro to někam dcera, je výborná, když je v rýžovaru, je to jak když vyvařuješ ponožky, ale jak říkám je výborná jasmínová.
    Pravidelně každý den chodím na přátelskou návštěvu do spřátelené prodejny k Mostecké bráně. Údajně každý 5. cizinec co přejde Karlův most se tam zastaví pro pití. Tolik k COVID-19.
    Zůstávám klidný, svých zvyků se nevzdám.
    K fotkám co říct..pobavily, jako vždy.

    Soutěže na DA se nezúčastním.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemám rýžovar, tak jsem v rejži a v ponožkách :-)

      Vymazat
    2. zrovna jsem dovaril ryzu, delam to v microwave, 7 minut full power a 16 minut 50%.....perfect
      Taky kupujeme velke pytle, a je jich porad dost,....ted mame "mahatma" coz je podle vseho narostli v US, aspon je to na sacku napsany,....

      Vymazat

Okomentovat