Dycky v pátek...

bych tu rád publikoval své tři docela nedávné fotografie. Nikoli nějaký cyklus, případně fotografie provázané textem, příběhem či nějak účelově seskupené dohromady.




Právě naopak. Tři fotografie, které nesouvisí, které tahají každá za jiný provázek.
Fotografie z takového toho každodenního fotografování, kdy mnohdy ani dopředu neplánujete. Ovšem máte jako vždy fotoaparát při sobě. Neřeším tedy  tradiční kategorie či formáty a spíš to bude o různosti a snad i pestrosti. Koncepty a příběhy mohu vkládat jinak než "Dycky v pátek".
Pokud se podaří v těch pátečních trojicích umístit i fotografie, či alespoň jednu provokující, tak řečeno něčím alespoň trochu vypadávající z toho co běžně konzumujeme na těch různých webových galeriích, tím lépe. 


Vymyslel jsem si takovou zásadu, že tyhle fotografie nebudou nikdy starší než dva týdny. Snad to není mnoho a možnost promyslet si je, zpracovat a dojít k tomu, že má smysl je zveřejnit nebude vnímána jako příliš alibistická.
Víkend je samozřejmě prodloužený, tak jak to máme rádi a jak se to zatím stává jen párkrát v roce. Tedy tři fotografie na tři dny prodlouženého víkendu. Kdysi jsme pátku říkali malá sobota a házeli do urny úkolové lístky z přechytračení pánů úkolářů.
Ty pátky zde se budou nazývat "Dycky v pátek" a k tomu jeho číslo a rok dle kalendáře. Tedy tento týden to bude "Dycky v pátek 5/2020" a dnešní tři fotografie jsou toho počinu příkladem.


A když jsem to všechno domyslel, vybral tři fotky a málem už považoval za článek ke zveřejnění, napadla mě ještě jedna věc.

No, že bych dycky v pátek dával fotky čtyři a obecenstvo by to komentovalo zejména tím, že označí tu která je podle jejich názoru na smazání. Tedy tu z jejich úhlu pohledu jejich srdci nejvzdálenější.

Až se to ale bojím domyslet pro případ, že by tuhle moji myšlenku převzala Digiaréna a uvedla do praxe a nenastalo tam další banování :-) 

Nicméně, ulovím bobříka odvahy a tu čtvrtou dávám hned sem. Na vyzkoušení systému a otestování divácké empatie k výše popsanému nápadu. Taková JJfoto-vybíjená :-)

Prostě doufám, že už teď v tomhle propagačním letáku na "Dycky pátek" mnozí, jak je zrovna aktuální, nějakou tu pouze řemeslnou fotografii najdou a nesmlouvavě se proti ní vymezí :-)



Komentáře

  1. Ale to je krásný "koncept" (-:
    Nejvzdálenější, na smazání ... si představuju něco jiného. Ale budiž, použiju vylučovací metodu, co nevyloučit.
    První ponechat - chvíli jsem se dusil smíchy a pak jako zbavený příčetnosti mlátil hlavou do stolu, vykřikujíc: "Jak to, že jí nemám?". A dodatečně, poté co jsem se uklidnil, jsem zjistil že nějaký provokatér tam cos ponechal u pravého okraje (ale už jsem měl hlavu pomlácenou dost).
    Druhá, jak to napsat pěkně korektně, taková lehce úsměvná, bizarní člověčina, toho není nikdy dost, ponechat.
    Takže zbývají ty dvě, ententýky ne, asi bych ponechal č. 4 a vyhodil z kola to chroští č.3, které je udělané krásně, citlivě, výborně řemeslně (-: ale ve Tvojí tvorba tuctovka (takže asi jen proto).
    Uf to jsem se vyčerpal ,-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pavle, dneska jsem se potuloval opět pod těmi jeřábi a samozřejmě je tam opět všechno jinak a myslím, že až sem pojedete, určitě nějaké jeřábky a větší v akci nafotíte :-)

      Vymazat
  2. korunavirus..to by se to vyhazovalo z cizího ! tedy u mě 1.je konečně i tak číslována jenom si dovolím, nikoliv Syner ale Winner. Chroští.. to se Kláskovi nediv, dostal za to diplom. No a pak se mi líbí čtvrtá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Předhodím speciálně pro Tebe v pátek nějaký HK STREET :-)

      Vymazat
  3. Já jsem zaměřen spíš výtvarně (s přimhouřeným okem), než strýtovje, takže bych (sice nerad) vypustil dvojku.

    OdpovědětVymazat
  4. Dobrý test,Josefe. Už jen proto,že si necháš dobrovolně zpucovat kteroukoli fotku,ačkoli všichni víme,že když už uděláš cvak,má to vždycky nějaké opodstatnění... ;-) Vyřazuji roští,protože mi tam chybí fáborek... ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem rád, že se mé dobrovolnosti nebráníš :-)

      A co se fáborku týká: Počkej na pátek :-)

      Vymazat
  5. Přiznám se, že to roští bych já osobně nevyřazoval v žádném případě. Ale to je osobní. Hodně vzdáleně mi totiž připomíná jednu mojí fotografii, která byla na DA přijata velmi rozporuplně. Menšina (dle mého názoru odborná) jí přijala pozitivně a většina jí zatratila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přemýšlím o tom, že bych ještě jako pátou vždycky přidával "fotografie na přání". Myslím tématicky příkladem třeba: Kočička, Pejsek, Autoportrét, Auto, Roští, Kytka, Sarkasmus.....:-))

      Vymazat
    2. Tak schválně - já bych si přál vodníka... ;-)

      Vymazat
    3. Jakože po nezapomenutelném vzoru B22?

      ( https://galerie.digiarena.zive.cz/showphoto.php?photo=198057 )

      Vymazat
    4. ANO: a ta je přímo ze zlatého fondu Digiarény. Tedy včetně toho co je pod ní :-))

      Vymazat
  6. A jejda, na konci týdne ještě rozpálit závity a vyhodit tu jednu. Takže popořadě.
    1. z mého 20ti letého trvalého pobytu v HK pamatuji na konci větvích ruské slepice(vrány), kde jsou?
    2. Průzkumníci vesmíru, není jasné zda jsou zachyceni při návratu či odletu, takže vypovídající reportáž veškerá žádná.
    3. Kam se poděli Jenda s Mařkou ?
    4. Pruhovaný pomeranč, to tu ještě nebylo.
    No a kterou mám vyhodit a kam ?

    OdpovědětVymazat
  7. Tak především vyjadřuji radost nad Tvým komentářem :-) Myslím, že to je přesně to, čeho nám je třeba :-) Nekorektní, nad věcí a přitom jiskřivé psaní :-)

    Co se ruských slepic týká, ty už tu většinou ukazují na obrázcích dětem učitelky mateřských škol. Nejsi sám, kdo lituje, určitě i Václav Klaus z toho potvrzení o neoteplování má jen radost...

    Dvojka si vyžaduje hlubší pochopení zdejší reality a zdejších dějů na cestě od největšího super marketu k poněkud speciálnímu občerstvovacímu zařízení :-)

    Jenda z Mařkou jsou momentálně zdržováni v místní zimáku pro bezdomovce. Počítám ale že nejpozději dnes odpoledne jim pohrdnou s ohledem na předpověď počasí

    Pruhovaný pomeranč je tu specialitou místní železničářů směrem ke slepé koleji průmyslové oblasti

    Kterou máš vyhodit je na Tobě. Možná tu jednou za čas, třeba za čtvrt roku vydám článek "Nejslabší fotografie z "Dycky v Pátek" aby bylo jasno a já se neměl na co vymlouvat :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat