Šelmou na F5

A začíná to kvapem přibývat. Málem na každé stránce periodik i ne můžeme číst různé rekapitulace roku a předsevzetí do toho nového. Ta představa že se tím přechodem něco velkého mění, že paradigmata co byla už nebudou a co nebyla budou lepší než ta současná se opakují.

K tomu se připisují různá poučení do nového roku, citují se citáty co nás mají tím dalším určitě mimořádným rokem provázet. Nedá se říci, že by všechny ty citáty byly k zahození. že nám jsou k ničemu a stejně dopadneme stejně i bez těch citátů, pokud je vezmeme vážně.

Prvním mým nápadem bylo, že sem tady k té mé fotografii okopíruji třeba dva citáty slavných, co se k tomu přelomu a prorokování hodí.

Třeba jeden od Heideggera. A hned jsem ho zavrhl. Ještě by se mě to tu pak mohlo zvrhnout v diskuzi takřka filosofickou a kdo to pak má moderovat.

Třeba něco od toho prognostika co teď prognózuje z Pražského Hradu. A to jsem zavrhl také. Ještě by mě pak zavřeli, při představě jaké komentáře čtenářů při použití jeho slovníku zde přistanou. Nebo by mě smazali hoši z gůůůglu účet.


Tak jsem si nakonec řekl, že žádné kopírování nebude a vymyslím dva citáty sám. Nakonec je to můj blog a proč bych si sem nemohl napsat pro čtenáře dva svoje citáty. Při vší skromnosti.

I jsem se zamyslel a zadíval na tu fotografii a zase se zamyslel. A střídal jsem to několik dnů. 

No a vypadlo z mé hlavy následující:

Nemysli si, že když jsi na F5, nemůžeš být po příštím tahu, při zdi v koutě skoro hned

a druhý

Můžeš bušit všemi deseti do Fpětky jak chceš, stejně  divokou šelmu v beránka neaktualizuješ

Byl jsem s tím až na tu formu docela spokojený. Ráno se ale dostavila pokora a obě moudrosti jsem smazal. Tak už je jistě ani neuvidíte.

Odpoledne se mě to celé rozleželo v hlavě a říkal jsem si, že bych to tu dnes přece jenom něčím hodnotným, s predikcí do příštího roku čtenářům, fotografům a fotografkám předložit měl. Chtělo by to něco univerzálního. Nechal jsem se nakonec inspirovat takto:

Nenechte se ochočit a manipulovat hulváty a mystifikátory a pokud už šelmičky, pak jedině kočičky

Komentáře

  1. utajene (zamknute) šelmičky maji doma kocicky
    při zdi v koutě uz vsak byli, kocicky jim zabloudili
    zadek na ne vystrcili

    OdpovědětVymazat

Okomentovat