Galerie relativní 2019

Po celý tento rok jsem si dával stranou (EVERNOTE, díky) obsah Galerie DA a rozděloval ho do třech podadresářů. 

- TOP fotografie
- Fotografie pozitivně kontroverzní
- Komentáře s přesahem 



Sešlo se mě toho za tu dobu opravdu hodně.

Cílem mimo jiné bylo, na konci roku z té sbírky udělat takovou rekapitulaci s názorem. Tedy nejenom TOP těch nejlepších fotografií ale k tomu prolnutí s výběrem toho druhého podadresáře a mezi to asi tak ve stejném počtu výběr z podadresáře třetího.

Nepopírám, že jsem netušil problém, po těch událostech druhého pololetí. Nicméně jeho velikost i mě do jisté míry překvapila. Zaskočila a musel jsem tu představu na pár dnů odložit.

Když jsem začal proklikávat jednotlivé odkazy, teprve v té koncentraci se ukázala ta hrůza negativní činorodosti druhého pololetí. V mnoha případech bylo moje klikání marné. Buď už ta fotografie na DA nebyla, nebo nebyl komentář a nebo nebyl už ani ten dotyčný autor. A bylo tomu tak v mnoha těch případech, které mohly tvořit páteř tohoto článku. Tvořit kontexty, reprezentovat kvalitu a diskutabilnost. Vrátit se zpátky k výrazným myšlenkám.

Uvědomil jsem si, že DA se za rok 2019 ocitla bez relevantní historie. Kdokoli, kdo si nepamatuje, nebo přichází nový nedokáže už dojít k nějakému relevantnímu poznání, zhodnocení. Nelze ani vytvořit z toho co zbylo reprezentativní přehlídku dle výše uvedených podadresářů. A rozhodně mé poznání není o tom, že přece pár obrázků či pár chybějících komentářů nemůže hlouběji zasáhnout roční historii DA tak, aby z toho co zůstalo nebylo možno ty co chybí považovat za jen tak nějaké vady na kráse. Ta devastace je totiž zásadní.

Kdo si přece jen chce alespoň v krátkosti udělat o celém maléru obrázek, může proklikat asi těch padesát "Fotografií týdne" co píše týden co týden pan Černý. Ne, to není o tom, že by tam měly být jiné fotografie, to je o tom, že při pohledu na ty stávající uvidíte ten personální rozpor od současné reality. Hezké na těchto výběrech pana Černého je ale to, že vzhledem k počtu vždy představených fotografií není až tolik znát ta čím dál více se zvětšující díra za nimi. 

Ještě jedna perlička k tomu. Pokud se to vezme obecně, tak i to velmi ztěžuje orientaci a relevanci případné rekapitulace. O co jde? Jde o to, že systém umožňuje schovávání fotografií. A jak jsem zjistil, že to možnost která nezná hranic. Narazil jsem totiž na autora, který má vložených k dnešnímu dni 836 fotografií a z nich 599 je schováno před zraky ostatních. Možná tedy vystavuje pouze platné pokusy. Kolik schovaných fotografií s rokem vložení 2019 na DA existuje jsem opravdu nezjišťoval. Ten příklad je doufejme extrémní.

A tak tedy tu dnes to moje zamýšlené rozjímání na konci roku vlastně žádné není.

Nemohu sem totiž vkládat výstřižky fotografií z DA, výstřižky komentářů z DA nebo dokonce stažené fotografie (ani tak žádné nestahuji) z toho co během toho roku bylo na DA vloženo. 

Na to aby to možné nebylo je zde toto. A nelze proti tomu nic namítat. 

Jen mě tak napadlo třeba při pohledu na tyto počiny,

na tento

na tenhle

na toto

a třeba příkladem i tohle

že, pokud by se k tomu namotal nějaký právník co má alespoň trošku povědomí o fotografování, nelpěl by na tom ustanovení o zákazu šíření obsahu bez výhrad. Důvod je myslím evidentní. Žádný obsah totiž tyto a podobné počiny nemají. Navíc při zdravém rozumu těžko předpokládat, že by se v takových případech někdo bral o autorská práva. 

Při té postupné devastaci bych se ještě zastavil u dvou praktikovaných scénářů které s výše uvedeným nemají přímo až tolik co do činění.

První se často odehrává následně po nástupu někoho nového. Když někdo fotografuje třeba pět, deset nebo dokonce více let, tak pokud není totálně bez talentu občas nějakou výbornou fotografií udělá. Někdo často, někdo méně. No a když pak nastoupí na DA, pochopitelně vybírá z toho svého TOP (už většinou na jiné galerii vyzkoušeného) adresáře jednu fotku za druhou. A do článků "fotografie týdne" tak bývá kousek. Do respektu na galerii také. Po nějakém čase (někdy na to stačí pět vložených fotografií) jde vkládaná kvalita rychle dolů. A tak je to měřítko, jaký je kdo vlastně fotograf. A když se mezi tím rozkouká, že ten sestup kvality lze kompenzovat rozdáváním pochval a vysokých bodů novým přátelům prakticky za cokoli, je neštěstí na světe.

Druhé funguje takto: Autor na DA funguje a pak celkem bez relevantních důvodů končí sám smazáním všech fotografií, nebo téměř všech. Uteče nějaký čas a autor se vrací. No a začne vkládat znovu ty své už kdysi vložené fotografie. Především ty co se na Galerii jak se říká osvědčily. A tak se opět tleská (zvláště Ti co tu minulou éru nepamatují a ti co to považují za báječné shledání po čase, po létech). No pokud to skončí takto, dá se to jednou vydržet. Ovšem pokud po čase následuje další mazání a pak opět návrat s průvodními jevy výše popsanými, je z toho prostě fraška. Při čtvrtém návratu už ani to ne.

I po tom všem co jsem tu dnes už napsal slibuji veselý závěr, když už jsme na konci toho roku 2019




Klobouček smekám a polibky smrti jak od Leonida Iljiče  virtuálně zasílám zejména následujícím, bez skloňování (bolí mě záda):

Hotmandarin
Klásek
Sysel
Jokr
EMET
Růžička
Nejmil
Anonymous
Rudy
Anarki3
a prostřednictvím Shimmellovi nastavené tváře i Skalákové


S respektem pruhovanou šálkou mávám:

Subal
Vlk
Navyy
a Silence X. 

Údivu bez bližšího upřesnění směru pohybu hlavy na mém doživotně odsouzeném krku se tu dostává:

Rumovník
Mikuš
Jiří Z. 




A co přát Galerii DA do příštího roku?

Jiskřivou, emocemi a tvůrčím kvasem nabitou galerii bez strachu z devastujících ingerencí. :-)




Komentáře

  1. Koukám, že jsi mě zařadil do slušné party. Děkuji. Taky Ti přeji požehnaný rok a dobré světlo.

    OdpovědětVymazat
  2. A to jsem si liboval, jaký jsem jinoch stále nepolíbený (-:
    Přál bych Ti neutuchající kreativitu, ale proč Ti přát něco, čeho máš na rozdávání ... takže škoda, že musíš prodávat v sic půvabném, ale trochu zastrčeném obchůdku, když Tě vykázali z tržnice... ,-)

    OdpovědětVymazat
  3. Díky,že jsi nějakou dobu držel Arénu nad vodou a zvýšil jeji prestiž.A kdo ví třeba přijde znova doba změn a návratu. Přeji krásný,zdravy,nový rok plný krativity a dobrého světla.S pozdravem Ivan Bohunek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky a též přeji po všech stránkách báječný rok 2019 :-)

      No a co se případné doby změn a návratů týká, tak to bychom tu z toho dělali asi SCI-FI Blog :-)

      Vymazat
  4. Moc pěkný blok, kde se rád zastavím. Přeji Ti úspěšný rok 2020 jak na poli rodinném, fotografickém, pracovním atd. S pozdravem Míra Z.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky a jak už jsem Ti psal, tedy nápodobně :-)

      Co se Blogu týká a vzhledem k poslednímu dni tohoto roku napíšu následující: Čím dál více se mluví o době post-faktické a o masivním průniku dezinformačních webů do virtuálního prostoru. A tak nezbývá nic jiného, než tu (a rád) být tím protipólem a čelit fakty, alespoň na tom našem malém arénovitém fotografickém prostoru :-))

      Vymazat
  5. Surreal world with virtual friends who probably don't give a shit in real world about me and whatever I do but I am glad to be part of it, in some occasions. What else i can do. I Still have a cigars and whiskey....
    Thank You

    Surealni svět s virtuálními přáteli, kteří pravděpodobně v reálném světě nestoji o mně a cokoli, co dělám, ale jsem rád, že jsem jejich součástí, v některých příležitostech. Co jiného můžu udělat. Pořád mám ale doutníky a whisky ....
    Děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rudy díky za osobní komentář a k tomu doutníku a whisky můžeš se mnou na dálku zkusit třeba tohle velmi čerstvé TOP čtení :-)

      https://www.theguardian.com/culture/2019/dec/31/best-photographs-2019-stories-behind-them

      Vymazat
    2. Ja osobne nemam rad, nikdy jsem rad nemnel, asi je to vyrustanim v prostredi kde jsem vyrustal, propagandisticke "umelecke" dila ktere jsou soucasti politycke agendy a s umnenium maji malo spolecne.
      Tenhle vyber se pod ten nazev nehodi, ale mozna by zapadl mezi Vlastovi fotky na DA. Nemyslim tim qualitu, ale by stupidity

      To je muj nazor, chut na drink a doutnik mne to nezkazilo ale mne to utvrdilo, zatvrdilo.
      A jdu si otevrit flasku a nejake tvoje vybery a psani s Photo Extract, ktere mam schovane, k tomu doutniku.

      Vymazat
    3. tadyhle je neco co je dobre si prohlednout,....

      https://www.calvertjournal.com/features/show/11289/dana-kyndrova

      Vymazat
    4. Tak Rudy, tenhle Tvůj odkaz se dá zevšeobecnit. Tedy tím směrem, že je moc dobře se dívat jak fotografovali a fotografují Ti co v tom směru skutečně mnohé dokázali, i když to často byly důkazy pro menšinové publikum.

      Pak se totiž lépe hledají měřítka pro to co vidíme na našich internetových galeriích...a také proto co tvoříme my sami

      Vymazat
    5. Tak to je pravda, nejak to na mne vyskocilo, ani nevim jestli Kyndrova neco dokazala nebo ne, a je to tvorba by se dalo rici pro mne takova sentimentalni, ukazuje prorez zivotniho kolobehu, vzpominky pro mne, ale i velice neobvikle zabery jako s porodnice, vetsinou spise privatni fotky s kterymi se nedelime s verejnosti. A dobre , mistrovsky ,technicky a composicne zvladnute zabery. Aspon mne to tak pripada.ze takovych fotek se uz moc nevidi.
      Specialne na tech internetovych galerii, ty jsou vetsinou uplne mimo.Takze takovehle tvorby techto lidi zustavaji za zavesem, za oponou, ne zeleznou ale ignoracni.
      Nevim jestli jsem to napsal srozumitelne.

      Jen muj nazor

      Vymazat
    6. "Takze takovehle tvorby techto lidi zustavaji za zavesem, za oponou, ne zeleznou ale ignoracni" píšeš...

      On to je vlastně takový marketingový omyl, ve kterém ještě ti různí ředitelé rádi žijí (kombinace lenosti a nekompetentnosti s namyšleností a chybějící pokorou) a podle toho se i chovají.

      Tedy ta premisa, že čím více lidová zábava, tím více lidí civí, tím více se k sobě všichni mají a tím více uplatnění nezbytných prodejných reklamních ploch dokáží prodat. A podle toho to vypadá a dopadá. A tak se systémy staví především pro ty co dokáží otrávit ty co chtějí víc než tu "lidovou" zábavu v nikdy nepotvrzené představě, že ti by ta očekávání ekonomická nikdy až tak nenaplnili, pokud by byli v rozhodujícím podílu na celkové množině.

      Vymazat
  6. Josefe,díky za zmínku,virtuální polibky i klobouček,- i já měl v úmyslu poslat Ti mailem novoroční přání,ale nakonec z toho sešlo vinou nakupivších se vnuček,jež kolem krku i za ruce tahají jen proto,aby si s nimi hrál někdo,koho mohou velmi snadno porazit - čiže odpusť! Jsem však přesvědčen,že o jedno přání víc nebo míň tě nemůže rozhodit! ;-) Jsem tuze rád za existenci tohoto blogu,v němž poučení lze často nalézt - takže popřeju toliko jen,abys i ty měl podobnou rozkoš ze samotného psaní,jakož i fotografování! Pozdrav i pro tvou psici - ahoj!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-)

      No a dnes jsem viděl jak komentuje navrátilec Pibil. K tomu Sluník a Petr64 a myslím, že se máte na té DA na co těšit. A tedy není o co stát...

      Stačí tam přijít na chvilku a slabé žaludky rychle odpadnou...

      Vymazat
    2. Taky jsem zaznamenal.Ovšem Petr64 bude tvrdý oříšek - ten jen tak neustoupí -a Sluník? Darmo mluvit...;-)
      Trochu odbočím,- zajímal by mě tvůj názor na novoročenku od MSD1 - jestli bys to bral jako recesi nebo pokleslý humor - je to ten "anděl" s doutníkem a černými křídly...ale nechci tě zdržovat zbytečnostmi...
      Jen zvědavost,co bys mu pod fotkou napsal...;-)

      Vymazat
    3. dekuju za upozorneni (I kdyz se to netykalo mne ), novorocenka je novorocenka, ma vyvolat usmev , coz vyvolala, ma vyvolat zamysleni, coz vyvolala a nejvice vyvolali usmev komentare,....zamysleni moc ne, jsou ovsem predictable
      jestli to nikoho zajima,....

      Vymazat
    4. Pokud bude Petr64 tvrdý oříšek (a pár podobných k tomu) pak tu gelerii může pan Lutonský zabalit a žádné alibi si nesežene...

      ___________________________________________________

      Anděl? Satan je to. A nic moc bych mu nenapsal, už i proto, že pod novoročenky zpravidla nepíši nic.

      Vymazat
    5. Díky za odpověď Tobě i Rudymu...a že bys nic nenapsal? I to je svým způsobem vypovídající a chápu... :-)

      Vymazat

Okomentovat