Konec iluzí...

Konec iluzí se jmenuje tahle fotografie.



A je tou naprosto poslední kterou jsem na DA kdy vložil.  Pod stejným názvem jako zde. Pro ty co nevědí, co je DA, tak se jedná o fotografickou galerii pro fotografy  jménem Digiaréna a tohle DA tu budu používat častěji než ten celý název. Fotografii jsem vložil v úterý a smazána byla ve středu. Zdaleka ne každé fotografii se v posledních dnech podařilo na DA prožít celou noc. Některé ani půlnoc. Přišlo mě to takové elegantnější vložit fotografii, než žádat o smazání účtu tou prací pověřeného úředníka. Kdysi jsem žádal písemně a nebylo to vyřízeno vůbec. Tedy můj nápad s vložením fotografie se ukázal jako efektivní. Budu tu níže ještě děkovat, nicméně už tady děkuji těm, kteří po vložení dali jedině možným způsobem najevo, že si všimli. Někdy to povšimnutí nemusí být až tak samozřejmou záležitostí bez dalšího rizika. Tedy děkuji.

No a jme u toho děkování. U této příležitosti děkuji všem kolegyním a kolegům na DA, kteří se takto i ke mně chovali. Takto až do konce. Jmenovitě to nedám, polibky smrti nerozdávám. Jmenovitě ale děkuji Josefu Krajbichovi z Prahy, Rudymu Chorvatovi z Ameriky a Jgftrojke až ze Slovenska. Těm už jsou totiž nějaké polibky smrti úsměvnou záležitostí, usmívají se sami od sebe.

Děkuji za to celé období co jsem s Vámi všemi, výše zmíněnými na DA, po příchodu na pozvání, asi před čtyřmi lety prožil. S některými celé, některými částečně. Vždycky totiž zůstane něco pozitivního co si odnášíte s sebou a to nejen z DA. Určitě není lehké býti JJ kolegou a už vůbec ne bez výhrad a o to víc si mám teď čeho považovat.

Vlastně je to ale i tak, že člověk tam něco nakonec i rád opustí. I někoho.

Tolik tedy poděkování. A jestli se ptáte na kocovinu, tak ta se nějak nedostavila. Spíš myšlenky, jak toho času co jsem věnoval DA alespoň část použít pro další vhled do světů internetových počinů fotografických. Už tedy jako spíše divák, než aktivní účastník. Protože myšlenku přechodu na jinou CZ galerii jsem zavrhl okamžitě. Znám je, stačí. Zázraky se nedějí.



Podíval jsem se do kalendáře a tak vznikl projekt. 

Nedožité dvacáté výročí působení na DA. Tedy moje výročí.

A to hned, aby mě DA nepředběhla a u té příležitosti mě nepostavila virtuální pomník. Část Bible, kde se Bůh zakazuje modly a modlářství přece všichni známe.

Sem na můj Blog budu vkládat jednou či dvakrát týdně novou fotografii jako bych ji vkládal na DA. Odlišovat  se oproti ostatním budou čtvercovou výlučnou adjustací. Normálně tady fotky nijak neadjustuji. Tak budou rychle patrné, že patří k projektu. Něco k těm fotkám vždy napíšu a něco nasměruji jako noticku o tom, co jsem momentálně na DA zahlédl a chvíli se u toho zastavil, či mě to zůstalo v mysli. Ještě musím zakázat body, protože body ty já nesnáším. Body nebrat. Top nebrat. Tedy brát ale dělat jako by nic.

Cvičně jeden postřeh, jednu noticku napíšu už dnes. První fotografie z projektu zde bude k vidění tuto sobotu.

tedy noticka

Díval jsem se na položku "Uživatelé v galerii", to jsem se tam totiž ráno pro jistotu hledal. Práce úředníka byla pečlivá, důsledná. Nenašel. Dnes ráno už ne.

A pak popolezl o kousek výše. A trošku proklikal položku "Fotografie týdne" a pak se tam odpíchl do časového linky. A našel Frantovi (František R.). Tedy když psal František články týden co týden "Fotografie týdne". Nepsal je dlouho. I dnes je vidět, že byly určeny fotografům. Asi i proto, že Franta tím jedním z nich byl. A čím klikáte blíže k současnosti, a opustíte ty Frantovi, tím je ten pocit z nich jiný. Už stačí kouknout na fotky, protože psaní o nich není nebo téměř. Asi to nejsou články pro fotografy. To rozpětí mezi filozofem, přesvědčeným obdivovatelem Adolfa Hitlera (při vší úctě k obdivovatelově teoretické práci) a zrovna teď tím, o kterém to už pár let dává k uvěření náš pan president (při vší úctě k prognostickému vzepětí), fakt těžko brát jako něco víc než použití fotografií pro naprosto jiné účely. A funguje to tak dlouho a Franta psal ty články tak krátce.



Závěrem :

Nevím proč dnes, ale zrovna dnes jsem si uvědomil, že cibuli loupeme a krájíme jinak, s jiným pocitem, s jinou mírou odpadu a při kupování více zatajujeme dech (a přitom ta polská je téměř bez agrese) než tomu bylo ještě loni. Co bylo už není, pocity se v čase mění...

A včera jsem v bance zapomenul svůj noblesně ošuntělý klobouk. Nesnáším nové klobouky a Vietnamec mě dnes upozornil, že na jeho klobouky mám příliš malou hlavu...takový malý Vietnamec to byl...

Komentáře

  1. Je to nadherne zhrnuti doby, casu, pocitu udalosti. Pro nikoho smutne, nekomu je to fuk, a najdou se I takovy, kteri s toho maji radost.

    Ono , rika se, Bozi mlyny melou pomalu, ale jiste.

    Ja rikam vul zustane volem i kdyby na housle hral,...….

    OdpovědětVymazat
  2. Nie vždy napíšem, nie vždy zachytím... ale vnímam... a s potešením...

    Ďakujem, že Ste/ste ... veľa Dobrého svetla!

    Jgf3, palo boško

    OdpovědětVymazat
  3. Nie vždy napíšem, nie vždy zachytím... ale vnímam...a s potešením...

    Ďakujem, že Ste/ste... veľa Dobrého svetla!

    Jgf3, palo boško

    OdpovědětVymazat
  4. Na komentáře člověka s vaší pověstí jsem se docela těšil a dokonce jsem měl i pocit, že jsme si názorově blízko i když se třeba fotkama ne vždy strefím. Mrzuté.

    kiv.

    OdpovědětVymazat
  5. týden na dovolené a vida, to se dějou věci. Jsem na Digi krátce, ale ten název mi přijde v posledení době trefný - digiARÉNA. Býci a toreadoři, ale kdo je kdo??
    Zdravím do Hradce

    OdpovědětVymazat
  6. Josefe fajn psaní,
    ostatně jako vždy. Fotografie..myslím, že znám Tvůj postoj k podobným, ale tady účel světí prostředky a tedy s textem velmi souzní.

    Tak snad jen k tomu děkování.
    Myslím, že mě ani Rudymu děkovat nemusíš, protože Tě známe a víme co od Tebe čekat. Zrovna tak znáš Ty nás a víš co od nás čekat. Tak co jiného čekat.

    Jenom jestli se mohu připojit k té děkovačce, tak bych poděkoval těm co Tě neznali a přesto našli odvahu se Tebou "prokousat" Nebylo to mnohdy jednoduché ani příjemné, občas skřípajíce zuby. Přesto si dovolím tvrdit, že v jejich fotografickém kumštu to pozitivní stopu zanechá. Nevím zda jich bylo hodně, či málo, ale na tom vlastně vůbec nezáleží.
    /No snad si to Blanka..Subal přečte, protože i jí bylo určeno těch pár řádků výše/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlas :D .... zvlášťě ta "močovinková" mi dala zabrat! :D
      Ale i já jsem si ráda do JJ šťouchla a bavilo mě to. :)

      Vymazat
  7. Taky jsem se vrátil z dovolené a nestačil se divit. Za sebe mohu prohlásit, že i když nejsem Blanka, tak i na mém fotografickém kumštu Tvé působení zanechalo stopu. A za to Ti opravdu moc děkuji.
    Danyjelvlk

    OdpovědětVymazat
  8. nie som zástancom podobných akcií /zrušenie konta/ a aj keď som raz napísal, že na DA je vela negatívnej energie, človek sa tam vďaka Vám mal možnosť niečomu priučiť, je fakt, že s Vašim odchodom sa komentovanie vytratilo a tým pádom /aspoň mne osobne/ chýba určitý kritický pohlad, ktorý dokáže pomôcť...dobrých fotografov jer tam viac, ale ochota niečo napísať je minimálna ak nie nulová...dík za podnetnú kritiku :)
    Robson65

    OdpovědětVymazat
  9. je pravda, že som jedného času napísal, že na DA je vela negatívnej energie, a za tým si stále stojím, ale druhá pravda je, že Vašim odchodom stratila DA pomoc pre autorov, ktorí sa chcú posúvať...Vaša kritika bola pre mňa prospešná, aj keď niekedy nezrozumiteľná :) za to ďakujem

    OdpovědětVymazat
  10. Brzy poté, co jsem se seznámil s Evou, ponoukla mi, abych k fotografiím na PEX připsal do klíčových slov "fsp" a "74" a prozradila mi tajemství tohoto počinu. Já jsem se tedy otřásl hrůzou z představy, že přinutím Josefa ohodnotit moje fotografie, o kterých jsem neměl valné mínění ani v minulosti, natož pak dnes. Je pravdou, že některé komentáře si pamatuji i po mnoha letech, např. "klasická kompozice fotografie, na kterou už zítra zapomenu". Naučil mne ale mimo jiné bedlivě zvažovat, co uveřejním a co raději nechám na disku - i když nějakou dobu mi trvalo se odpoutat od "to se bude Jeřábkovi líbit". Tvoje fotografie, Josefe, jsou ty, které jsem navštěvoval, když jsem byl rozmrzelý že se mi nic nedaří, nic nevidím a nebaví mne to. Byl jsem těmi fotografiemi nabíjen, a na DA bude ten soubor fotografií citelně chybět.

    OdpovědětVymazat
  11. DA si evidentně hledá "nový směr". Po průvanu se tam vyrojily profily, "ktery jsem ani netušil, že tam jsou". Ale je to jen chvilková vyvolaná vlna, která brzo opadne a vrátí se to tam do kolejí "těch vytrvalých". Po pomstičkách nováčků či prošlých konzerv ti co se rázem ukázali brzy zjistí, že tohle není nic co by je bavilo, aby byli tak aktivní, jak by bylo potřeba. A těch vytrvalých tam moc nebylo. V čele to po
    ve
    de
    slon
    zapř
    ažený do propcnutyho oka s pár dalšíma Velkéma Pánama. Nic zaviděníhodnyho. Horší, že ty galerky (v tom našem malym rybníku) na tom jsou všechny stejně špatně. A ten čas se opravdu dá využít líp, než ho věnovat "jim" (těm galerkám).

    OdpovědětVymazat
  12. Dal jsem odkaz na tento článek, stejně jako na fotografii zveřejněnou na DA, na několik mist Face Booku. Měl jsem předtuchu, že většina anglicky mluvících přátel, kteří nikdy neslyšeli o DA, a někteří o JJ, to zmate. Zmatlo to i ty, kteří mluví česky. Mnoho z nich umístilo JJ na lavičku na fotografii. Jedna z moje přítelkyně s Austrálie se rozhodla sdílet pro tento účel. O nebohém bezdomovci……….kterého vyhodili s DA

    V realite si myslim, ze DA udelala JJ vlastne sluzbu. Je nyni vice popularni, v kruzich ktere o nem vubec nevedeli. Ma vice casu na svuj blog , na foceni a na jeho Instagram. Nemusi stracet nervy nad hadky s lidmi kteri neznaji zakladni principy umeni jako takoveho, nejen to, neni to ani soucasti jejich mysleni.

    Nemyslel jsem si, ale po udalostech co se dotykali i mne, a po ruznych konverzacich s ucastnenymi lidmi, si nyni myslim, ze to vsechno nebyla nahoda, ale soucast "spiknuti", odplaty urazene jesitnosti a vyuziti momentalni sytuace k vlastnim ziskum popularity a lepsiho umysteni ve spolecnosti.
    To si ja myslim,......dokud mne nekdo nepresvedci o opaku. Nema to Ovsem na nic a na nikoho zadny vliv.

    OdpovědětVymazat
  13. Za prvni odstavec bych dal smajlik, ale takový tady není a selfíí kvůli tomu dělat nebudu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Josefe, pokusím se na ten Tvůj smajlík v dalším článku navázat :-)

      Vymazat
  14. Ahoj Josefe, na DA jsem se po dlouhém čase vrátil, bylo mi tak nějak po fotografování smutno a chtěl jsem znát názor druhých na své snímky.
    Jen jsem tam vystavil pár svých snímků, přehnala se přes DA vlna a to, proč jsem tam vrátil, tím pádem skončilo. Já tam moc fotky nekomentoval, jen jsem ohodnotil ty, co mě opravdu zaujaly. Nejsem člověk, co fotografii rozumí a muže hodnotit druhé, ale "fotit" mě docela baví.
    Tvoje kritika mě vždy nakopla, byl jsi ke mě upřímný.
    Tak nějak postupně zanikají místa, kde jsem vystavoval :)
    Tímto tě zdravím, zdravím i Rudyho a všechny ostatní, které nemají vysoké ambice, ale fotit je baví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ja zdravim, Milane, ajsem rad ze se nase cesty opet skrizili,....doufejme ze se casteji potkame,.....

      Vymazat
  15. Josefe, Vaše rozhodnutí mě velice překvapilo a udivilo - ale máte na něj právo...
    Za vaši přítomnost na DA jsem byla ráda a Váš názor na fota mě zajímal!
    Teď si tedy ležíte na mé liště a když budu mít chuť podívat se na kvalitní fotografie, tak si do Vás žďuchnu :) :D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat