Jak100hoven?

Pondělí dopoledne pro mne docela zvláštní den. Už jsem si odvykl cestám za někým koho jsem měl portrétovat, protože to bylo v plánu práce. Tohle pondělí jsem ale vyrazil, protože jsem si to portrétování domluvil sám a bez nějakých předem daných pokynů někoho dalšího.
Potkal jsem tu totiž nedávno člověka, který mě zaujal. Tedy zaujal mě jeho instrument, který tahal za sebou. Žádný motorový pohon na kola, žádná stupátka, nic takového. Ticho a jen tažná síla člověka co se s ním popojížděl po městě. Napadlo mě prvně, že to je nějaký chemický postřik a to nemám rád.
Nedalo mě to a dotázal jsem se. Ten člověk byl velice sdílný a prozradil mě, že s tímhle popojíždí každý den po městě a vysává psí exkrementy. No a to už samo o sobě mě vedlo k tomu záměru vyfotografovat ho. Ne jako nějaký číhal někde z dálky za stromem, ale tak jak se to má. Tedy portrét v pracovním prostředí, kdy dotyčná osoba je se záměrem fotografa srozuměna a neschovává se a námitky žádné nemá. 


Včera při tom fotografování a při tom povídání jsem zjistil, že by ani žádné námitky neměl. On se totiž za to co dělá vůbec nestydí. Naopak, vykonává tu práci s jistou dávkou vnitřního uspokojení a pocitem, že za užitečnou práci se rozhodně stydět nemusí. Mimochodem, touhle prací se postupně stal znalcem místního prostředí a nejenom v rozsahu koncentrace předmětu jeho činnosti. Žádnou trpkost jsem u něj nezaznamenal. Navíc má rád psi a tohle uklízení za nimi mu je rozhodně nijak v jeho očích nesnížilo. 

Problémy a jistou dávku znechucení mu přinesla teď až ta korovinová krize. Prý že už před dvěma týdny díky ní zavřeli po městě všechny veřejné záchody. Tedy záchody pro lidi. No a lidi to řeší tak, že jemu přibyla práce. A v jeho očích a smyslech a pocitech není exkrement jako exkrement, jako že člověk přece není pes. Docela mě to překvapilo, takový kontext korona virové krize jsem vůbec do dnešního dne nedomýšlel.

Tedy JAK100HOVEN, když mu před krizí pojízdná nádoba stačila k naplnění málem za celý den...a teď málem nestačí ani na přejetí z nábřeží k nádraží...a ještě se za jeho vozíkem lidé s ohrnutým nosem otáčejí? 

Komentáře

  1. S ohrnutým nosem je asi zvyklý. Víc může naštvat, když se potom co projel otáčejí s ohnutým zadkem. Připomíná mi to trhání plevele. Než se člověk dostane na konec pole, může začít znovu. (nebo z nějakyho dokumentu natírání Golden Bridge)

    OdpovědětVymazat
  2. Opět prima počtení. Rád jsem nahlédl do Tvé fotografické kuchyně. Reakce výše mi připomněla, jak jsme na vojně museli zametat podzimní listí na buzeráku. To byla nekonečná plocha, a když jsme se konečně dopracovali na konec, ne začátku to vypadalo, jako, že jsme nic nedělali.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. když se tak dívám kolem sebe, tak vojna byla v tomto smyslu vlastně takový tréning na pocity které pak budeme prožívat opakovaně i v civilním životě...

      Vymazat
    2. S jedním kamarádem jsme se kdysi shodli, že nás co máme za sebou vojnu nemůže jen tak něco zaskočit. 😀

      Vymazat
  3. Dost lidí si uvědomí užitečnost odstraňovače hoven, až když přestane pracovat a oni v těch sračkách šlapou. SX

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když se tak rozhlížím mám pocit, že jsou prostředí kde už si na ty sračky zvykli a spíš jen poměřují velikost kupiček...sounáležitosti

      Vymazat
  4. Když je toto téma, vždy si vzpomenu na tuším německou "reklamu" ještě někdy z devadesátých let. Z rodinného domku ráno vyleze rozespalý muž poměrně nevábného vzhledu, sejde cestičkou k brance a na chodníku ulice se rozhlédne na všechny strany, než stáhne spodní část nočního úboru a vyrobí na chodníku exkrement. Pohlédne s potěšením na svoje dílo a vrací se do domu. "Děláte to také tak? Uklízejte po svých miláčcích!" tak nějak byl nápis na konci spotu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teď jsem se vrátil z celo dopolední procházky. Tedy vrátili jsme se. A cestou při rozjímání v pokleku nad rozkvetlou loukou, od předmětu našeho zdejšího uvažování uklizenou mě také něco napadlo.

      Totiž vzpomenul jsem si na ten Kozákův výrok. Komentář na DA v době, kdy se to ještě mohlo. Myslím, že to znělo takto:

      "Z hovna bič neupleteš"

      Prostě mě ta poesie kvítků a čmeláků a vůní co skutečně voní přinesla na mysl takovou pádnou myšlenku z doby, kdy se to ještě mohlo :-)

      Vymazat
    2. Tvoje rozjímání mne dojímá. Každý ale může říkat poezie něčemu jinému. Jsou i tací majitelé parků, kteří vůbec nestojí o nějaké čističe exkrementů. Lákají kolemjdoucí na ty nehezky rozkvetlé louky a uklizená zákoutí, aby si také oni přišli udělat pár svých exkrementů. U té příležitosti se mohou zastavit i u těch již vytvořených 100hoven, zhodnotit jejich velikosti, tvary, vůně, případně navrhnout kde by se ten který exkrement dal uříznout nebo narovnat, aby opravdu v tom parku se bylo na co dívat a co obdivovat. A nejen to, může lecjaký filozof (nebo básník) přijít a napsat o exkrementu hodnotnou esej (báseň), která jistě nebude jen o hovně.

      A do tak skvělého parčíku poslat čističe? Aby ničil tu skvělou tvůrčí atmosféru a oku estéta libou podívanou (a ... počuchanou)?

      Ale abych nebyl jen negativní, u nás chodíme do parku i na hřiby. Jen musíme dávat dobrý pozor ..... ((-:

      Vymazat
    3. SE musím přiznat, že po Tvém zamyšlení mě nějak napadl Knižák :-)))

      Vymazat
    4. Jak 100hoven mi přijde, že právě byl upleten bič na nový směr, kudy a jak. Stačilo rozblemcané exkrementy vystužit proutkem ohebným.

      Proutkem co se umí ohnout klidně i o 180°, možná i víc.

      (0°, když vadilo, že mlčel, nyní 180°, vadí, že nemlčel)

      Potlesk už se rozjíždí.

      Vymazat
    5. Ona je na to doba. Za pár dní čarodějnice a pak ty průvody. A Ti vzorní a správným směrem aktivní budou kooptováni Na okraj. Prostě underground :-)

      Vymazat
  5. To nic není. Včera jsem četl o jednom, co si ulevil v obchodě do pečiva. 😣

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nic co by jinde nebylo čím dál víc běžně k vidění v "inteligentním" duchu odvet za věcnou kritiku (někdo si dovolil kritizovat nenasazení roušky, tak tady máš doušky).

      (Ad absurdum, po "ulevení si" si dotyční ještě stěžují, že nedostali konstruktivní kritiku - v podání prodavačky - mu neměla kritizovat nenošení roušky, ale pohladit po vláskách, nasadit mu ji, srovnat, potlapkat a dát mu krabici piv zdarma, za to jak je hodný, že si ji v tom obchodě už nesundá)

      Vymazat
    2. Taky jsem si říkal, že na vině je hulvátská a arogantní prodavačka. Jsem rád, že někdo sdílí můj vpradě geniální názor. 😀

      Vymazat
    3. A já v rámci tématu tímto zdravím Petra P. Který jde, a těm co to nadělali dokáže s velkou grácií a nadhledem vymáchat v tom co nadělali jejich čumáčky...

      Po ránu to potěší vícenásobně :-)

      Vymazat
    4. Chtěl jsem napsat, žes mu tímto umístil na čelo terč a než jsem se rozhoupal, tak ona už mu tam prolítla první šipka.

      Vymazat
    5. Tak ono to vypadá, že systémově Ti co včas nenaskákali do té nové svazácké organisace a nezpívají ty správné častušky mají terče nad hlavou a jsou namyšlení blbci :-)

      Vymazat
    6. Taktika nakydat na nehodící se uživatele hnůj, však ono něco ulpí. SX

      Vymazat
    7. Pane Jeřábku, co to proboha pořád melete s prominutím ? Ještě není léto, aby Vás omlouval úžeh. Otvírám si váš web, abych s údivem a pobavením zjišťoval, jaké otevřete téma, aby to znovu sklouzlo na ukřivděné nářky nad DA a jejími uživateli. Prý svazácká organizace a častušky. nevidím tady nikoho, kdo by někomu někam lezl …. Vyrazili Vás, to se stává, mně se to stalo jinde taky. Já jsem s vaším vyhazovem a i jiní taky, věřejně nesouhlasil. nemyslím si že by to byla číkoliv zásluha. Bylo prostě období, kdy toho bylo moc. Scénář byl pořád stejný. VP něco napsal, cokoliv , vy jste ho utřel, VP začal obhajovací tirádu, a další se přidávali. tak to šlo v podstatě pořád dokola. na mušku se vám dostávali i jiní, no a když došla řada na moderátory a nejvyššího, tak prostě hrnec přetekl. To nemusel nikdo bonzovat a zpívat častušky, to bylo zjevné na první pohled. Někteří další odešli sami, možná ze solidarity s váma, jiní, že se nechtějí špinit s matlaly a turisty, kteří tu te´d jsou, jak podle vašich slov s grácií vyjevil Petr.P.
      Komické mi přitom příjde, že někteří, co to tady označují za trávník s exkrementy, publikují na Zeropixelu, což je vyloženě květinkově turistický portál. No takový je život.
      Tak už se z toho traumatu, že to tady neřídíte vzpamatujte a nachovejte se jak náš hradní pán, pro něhož jsou dobří jen ti, co mu lezou někam. S pozdravem Čest práci, za svazáckou organizaci Rumovník P

      Vymazat
    8. Už jsem ani tuhle vaši zmatenost a mystifikaci komentovat nechtěl a nekomentoval.

      Nicméně. Po tom co jste dnes předvedl zde

      https://galerie.digiarena.zive.cz/showphoto.php?photo=206700

      konstatují, že se do současné DA velmi hodíte.

      Ale jen tam.

      Vymazat
  6. Já tedy podobné lidi obdivuju,trošku mi připomíná Forest Gumpa... :-)

    OdpovědětVymazat
  7. A taky tuhle hlášku ... :D (SX)
    https://youtu.be/edmqTODMZC4

    OdpovědětVymazat
  8. A co bys nevyluxoval po tom koho máš rád, taky doma občas luxuji a nestydím se za to.

    Tu Kozákovu citaci mohu potvrdit, neb jsem byl adresátem. Možná v té době jsem mu něco odsekl, ale v hlavě mě to stále vrtalo. Snad to netrvalo dlouho a dal jsem mu za pravdu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ses přiznal, že ještě nemáš doma robota :-)

      Nastane doba, kdy ta hovna v parcích budou uklízet roboti. Na rozdíl od těch které popsal Kozák...ty budou spíš ve Fotografii Týdne :-)

      Vymazat
  9. Bojovník z první linie, v hovně ta čínská chřipka prý vydrží nejdéle.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat