Dycky v pátek (16/2020) tentokrát s nahlédnutím do kuchyně

Dnes je čtvrtek a jako každý běžné ráno jsem vyrazil s psicí do přírody. Na celé dopoledne. A pozorovali jsme velké i malé ptactvo, zpovykané žactvo a také hlodavce a jiná malá zvířátka. Podle zubů veverky a nutrie. Ty se věnovaly už tradičně podkopávání základů, už tak korona virem podkopaných, jakési na břehu sídlící, momentálně opuštěné firmy. A tu jsem si při tom pozorování vzpomenul na sysla. Co vlastně dělá takový sysel v téhle době. No a co tedy dělá sysel uvidíte v závěru tohoto článku, v položce "Nahlédnutí do kuchyně".

Teď tu máte pro tradiční vybíjenou moje čtyři fotografie. Vynechal jsem všechny trudomyslné. Tedy mám pocit, že předkládám spíše decentní obrázky s jistou dávkou naivity, že něco decentního ještě vůbec může, a navíc bez veršů, diváka zaujmout. V dnešní době. Vybít ale můžete jen jednu. Vybíjení je tu decentní a přesně podle pravidel.


fotografie jedna

Fotografie dva

Fotografie tři

Fotografie čtyři



Nahlédnutí do kuchyně
Kuchyň na Hradě nám vyhlásila minulý týden bankrot. A že jsme tam všichni rádi chodili nakukovat pod pokličky je prostě pravda pravdoucí. Tím se totiž Kuchyň vyznačovala. Přijít jako host, podívat se kuchařům pod pokličky a podle toho si nechat naložit na talíř se zvědavostí: Copak asi dneska pro nás kuchaři v Kuchyni navařili?
No a jsme u toho sysla. Tedy přesněji řečeno u Sysla, kterému tu dnes máme možnost se podívat pod pokličku. Já měl možnost podívat se pod pokličky dvě. V jednom kastrolu bylo cosi studeného....a z toho horkého můžete i Vy čtenáři vidět toto:

Tedy čerstvá, dosud nikde neprezentovaná fotografie Honzy Sysla pro naše čtenáře. Samozřejmě v rámci komentářů se k ní můžete vyjádřit. Dnes to tu prostě není jen vybíjená. 
Závěrem přeji prima prodloužený víkend se spokojeným pohledem v neděli večer do Vašich vlastních kastrolů :-)

Komentáře

  1. Překvapivé zpestření (nemyslím to tedy v žádném případě tak, že by byla v pátek nuda) (-: ale ten kuchař je poznatelný, a dovolím si podotknout že Kuchyň bývá jak teplá, tak i studená (jako psí čumák říkala moje babička), na obrázku je to dobře vidět. A pokud se dobře pamatuji z vojny, tam byla ještě Kuchyně černá a Kuchyně bílá (hrnce vs. porcelán) - ale obrázek není černobílý, takže můžeme jít bez výčitek vybíjet.

    Mmch. snad se Honza neurazí, ale to je opravdu náhoda. Chystáme se o víkendu na výlet do středohoří, hlavní bod programu Raná a kousek od parkoviště sídlí velká kolonie syslů, už vloni (když jsem tam byl sám) jsem se pokoušel o nějaké syslofoto, ale oni jsou opatrní a fotí se tuze neradi (-:

    A abych něco napsal jako Dycky (-: ty první dvě fotky jsou super, a ty druhé dvě nejsou super ((-: a protože jsem zatížený na odrazovky vodní (zejména těch hradeckých mám v portfoliu několik), vyhodil bych z kola číslo 3. Pardon, máte padáka (-: (doufáme že budou padáky i na Rané).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Žádný sysel se nemůže urazit,bude-li zachycen jinak,než do alba přírodopisu - a to jsem si u Tebe,Pavle,jist,- stejně jako u Evy... ;-) Ano,jsme plaší,ale s trpělivostí (prý) nejdále dojdeš... ;-)
      Podaří-li se a nějaký snímek bude uveřejněn,mám jen to přání,aby nebyl pojmenován Kocour... ;-)
      Díky! :-)

      Vymazat
  2. Škoda jen,že tu není zaznamenáván počet shlédnutí,nejenom pod poslední fotkou - ovšem s určitostí lze předpokládat,že rekordy několika pánů na DA by netrumfla... ;-) Ten snímek má název Sestupné tendence - a tak nějak vystihuje dění v naší donedávna oblíbené Aréně...
    K vybíjené toliko: Jednička tu už byla ,ale dnes je obohacena výrazem,možná údivu,co ten blázen fotí... ;-)Dvojka a trojka typické "řábkoviny",jen ta bazénová čtyřka se tak nějak vymyká - a proto zásah míčem a z kola ven... ;-)
    Mimochodem - sysel ještě pravděpodobně vyspává po zimě.Až se probudí a protře si oči,bude se těšit na letošní úrodu.A možná i z toho,že je po něm pojmenován jistý kocour... ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Honzo s tím čerstvým naklikáním fotky Vlasty Pibila se to zřejmě má takto: Vlasta si těch asi 2500 "nahlédnutí" během první půlhodiny po zveřejnění té jeho vážky naklikal sám. A už měl promyšleno koho z toho obviní. A obvinil i když (na oko) připouští, že to neví na 100%. Hodil to na dámu, která mnohokrát (ne)úspěšně procvičovala jeho smysl pro realitu. A to se přece nedělá, to on udělá sám. A tak vymyslel způsob jak ji vylákat na DA aby se rozzlobila, něco ošklivého mu tam napsala a on nebo jiný člen žalovací hvězdné pěchoty ji mohl na to správné místo nahlásit. A od nahlášení už je to pak ke kýženému cíli kousek. Ovšem ta dotyčná ho opět převezla a jen se z dálky usmívá :-)

      No a tak stále dokola. Dnes třeba můžeš sledovat zde

      https://galerie.digiarena.zive.cz/showphoto.php?photo=206508&cat=516

      opakující se házení návnady dalšího z členů hvězdné pěchoty Petra 64. Kdo se chytí? Kdo vběhne panu řediteli na lopatu ke spokojenosti výcvakářů a nefotografů ? Koho dalšího to otráví že zmizí sám od sebe?

      Vymazat
    2. Tak Vlasta zkouší různé vějičky, od klikání si pod svou vlastní fotkou a hledání viníků až po alter ego Petr64 a snahu o rozdmychávání nesvárů (jak to ostatně činil celá ta léta v diskuzích s Vámi), a následného 'pádného' důvodu vrchnosti pročistit prostor, jak se jim to hodí. Možná je to i na objednávku. Špinavá hra tohleto. SX

      Vymazat
    3. Je to šašo,až je mi ho někdy skoro líto...

      Vymazat
    4. Kdyby ještě žil Gabo Zelenay tak by dnes pro Československý rozhlas komentoval v přímém přenosu dnešní večerní diskuzi na DA mezi Vlastou a MSD1 :-))

      Vymazat
  3. Vybila bych číslo 3, z ostatních ke mně více promlouvají dvojka, jednička a syslovina. :) SX

    OdpovědětVymazat
  4. Pavlovi ku radosti, když je k mání pětka, tak čtyřku. :-P

    OdpovědětVymazat
  5. Vadí mi, že to házíte na Vlastu... i když nejsme již dobu kamarádi.... přesto věřím, že tohle je akce namířená proti němu a pocitově mně je proti mysli a mému přesvědčení!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Subal, na koho to tam hází Vlasta Vám tam evidentně nevadilo.

      Vymazat
    2. Subal ještě jednu okolnost: Kdyby pod tím šidélkem Vlasta nikoho konkrétního za to naklikávání (taková hloupost, že by neměla stát ani za písmenko) neobvinil tak by tady na Blogu o tom jeho počínání nebyla ani čárka. NIc.

      Začátek je u něj. Ne tady na blogu...

      Vymazat
  6. Můj komentář se vám nehodil do konceptu, proto nebyl zveřejněn ;)





    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Váš komentář byl zveřejněn jak vidíte ještě dříve než jste tohle napsala. On totiž JJ nemůže sedět u PC nepřetržitě a odklepávat komentáře. A neznám případ, že by Váš komentář tady nebyl někdy zveřejněn.

      S tímhle občas na DA někteří přijdou a je toho náležitě využito. Tady ale nesedí pan Lutonský, tady sedí Jeřábek

      Vymazat
  7. Já Vás zdravím, Josefe, a přeji příjemný zbytek večera.... jen bych ráda, aby i u Vás bylo vše objektivní. Až DA zanikne, o čem zde budete psát ? Promiňte mi moji upřímnost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také zdravím :-)

      A Vy máte pocit, že třeba tenhle článek byl o DA? Nebo ten úterní? Nebo ten nedělní?

      Vymazat
  8. Dnes jsem celý den tahal a řezal dřevo a rád se konečně vykoupu. Takže vodu nechám. Abych byl trochu vyjímka, vyřazuji jedničku. Na mě je trochu moc divoká. Navíc dvojka a trojka mi opravdu sedí. Syslí kuchyň opravdu chválím. K tomu ostatnímu se nemohou vyjádřit, neboť tam už nechodím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nechodíš a dobře děláš. Ani se Ti nedivím.

      Nakouknul jsem totiž teď sem:

      https://galerie.digiarena.zive.cz/showphoto.php?photo=206526&cat=516

      a člověk by se měl ptát: Může se někdo vůbec divit, že z DA odcházejí fotografové, že mizí smysluplné komentování, že nepřichází nový Fotografové, že DA pomalu ale jistě za tichého přihlížení dohnívá do stavu scepenělosti při debilizaci kterou tam provádějí Petr64 a další výtečníci?

      Páni redaktoři to to celé sledují, moderátoři jistě moderují a celá DA jde do prdele...

      Vymazat
  9. Mám pocit, že DA je Vám stále blízká a záleží Vám na ní - jako i mně, škoda, že nemůžete zasáhnout do stále snižující se úrovně. Jsem optimista a věřím, že se ještě může vzpamatovat - časem...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na DA mě záleží ve smyslu možné prezentace kvalitních autorů a tím i kvalitních fotografií při možnosti hlubší a živé diskuze o nich a o nich a o jejich směřování. A to při současné skladbě autorů vlastně ani očekávat nelze.

      A tím chci říci, že dokud té Galerii bude držet prst na spoušti pan Lutonský, nikdy z ní nic nebude. Nic pro fotografy kteří se baví jako komunita fotografů. Prostě pozitivum je dáno změnou na místě ze kterého je galerie průběžně dušena. Je to můj názor.

      Jinak co se týká objektivity tady na mém blogu. Snad je vidět co je nadsázka a co i autorská licence. To je pro blog zásadní. Tím se liší například od tiskové kanceláře. A já si myslím, že se tu s těmi atributy pracuje citlivě a ne až tak odtažitě od reality.

      Pokud ale chcete vidět jak to vypadá na DA, jaké zhovadilosti a hlouposti lze publikovat, pak si přečtěte ten dnešní (zatím a doufejme že i poslední) Rumovníkův komentář pod tím šidélkem. Horší je, že už to je taková často opakovaná podlost ke které se většinou už jen mlčí. Protože mlčení se přece vyplácí na DA. Mlčet a doufat...

      Vymazat
  10. Mně vadí, že odcházejí fotografové, které jsem ráda sledovala. Mám pocit, že je to jako nákaza Covidem..... třeba jim je Zeropixel bližší - je tam klid, při zdejší tendenci tam třeba i já zakotvím..... ale je mi to moóóóóc líto.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak po tomhle Vašem komentáři jsem se rozběhl podívat se na ty ostatní CZ galerie. Porozhlédnout se. A na tu o které tu píšete a kterou jsem myslím teď viděl poprvé.
      A řeknu Vám to asi takhle: Mimo mnohých i Vám známých fotografů jsem zrovna na téhle narazil na Rudyho Chorvata. To je ten co mu pan ředitel jako mnohým dalším zarazil působení na DA. Jako mnozí další Rudy udělal tu chybu, že dostatečně neodhadl mimořádnost pana V.P., dost se nepokořil, dost se nevlízal kam bylo třeba a tak ho čekalo ukončení letu. Přece si DA takový neklid nemůže dovolit při těch zásadách korektnosti málem tanečního parketu.

      No a porovnával jsem ty galerie s tou DA. Poslední období. Tak asi dva měsíce dozadu a hlavně teď. A vyšlo mě, že i kdyby se někdo ustrnul a tomu Rudymu na DA odblokoval účet tak prostě rozumný důvod proč se vrátit na DA by našel jen blázen. Což Rudy není.

      Díval jsem se i pod Vaše za to období vložené fotografie. Co Vám daly do budoucí tvorby komentáře které jsem tam našel opravdu netuším.

      Jediný posun na DA je evidentní. Z nepřehlédnutelného Vlasty se stal nepřehlédnutelný Rumovník (prostě už tam stačí jen málem nepřetržitě být a plodit nesmysly při té vybrakovanosti osobností). A to je myslím dost silný argument spolu s postupným odchodem fotografů nepodléhat nostalgie ale zařídit se podle reality.

      Myslím, že stav, kdy i ty nehloupější fotky na DA končí (zákonitě) v TOPu mnohdy na celých pět (ne tři jak je psáno) dnů opravdu jako argument k bytí nevidím.

      Vymazat
    2. Vážený pane Jeřábek, těší mě Váš zájem o moji tvorbu; nebojte se, já si z těch komentářů vyberu své - to co mě zajímá a co je momentálně k mání.... strach mít o mě nemusíte. :)

      Vymazat
  11. Tak a je to tady, řešíte DA a můj PC.... „No a-a-a-a-ano, zcela určitě - moribundus.” Zobrazuje se mi jenom první fotografie, text jsem přečetl. Nebo jsem hlup a jak je tady občas zvykem pro zbystření pozornosti, musím ještě na něco kliknout?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Josfe, koukám jako puk. Vidím jen to co vidíš ty. A nikdy před tím to nepamatuji. Jestli se mě podaří domyslet kde může být chyba, hned se ozvu. Díky :-)

      Vymazat
    2. Tipuju nějakého šikovného hackera...

      Vymazat
    3. Snad je to už OK, obrázky se všechny ukazují (znovu vložené). Ale co to mělo znamenat fakt nevím...

      Vymazat
    4. Tak protože stejný problém mají i další blogy provozované Googlem je jasno, že problém s aktuálním schovávání obrázků (v různé míře, dle článků a blogů) je na straně provozovatele. Z mých zkušeností, pokud tomu tak bylo (kdysi ano) tak došlo k nápravě bez toho aniž by jednotlivý blogeři museli sáhnout na nějaká samořešení. V jaké časovém rámci ta náprava byla provedena si už fakt nepamatuji...

      Vymazat
  12. Náprava byla zjednána. Děkuji nemusím aspoň zatěžovat krizový štáb. Vybíjím první. Tedy ta restaurace Kuchyň se teď bude jmenovat U Sysla ? Že se to musím dozvědět až na Fototerapii, no Honza se nikde nezmínil, ale skromnost chválím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano Kuchyň se bude jmenovat "U Sysla" a tím pádem určitě nezbankrotuje :-)

      No a kde by ses chtěl jinde dozvědět takové věci než tady, při Honzově skromnosti? :-))))

      Vymazat
    2. Ono se obecně traduje,že sysel si dělá zásoby - a vžilo se "nasyslit si",což se mě trochu dotýká,neboť v mé spižírně by se toho moc nenašlo. Snad i proto,jak skromný jsem... ;-)

      Vymazat
  13. vidim nadherne obrazky, velmi libi
    zacina to tady byt vice busy nez DA+ ZA dohromady
    krasnou nedeli preji i tem co nevi ze je nedele

    OdpovědětVymazat
  14. Předem píši, že je ji škoda, ale vyháním z kola jedničku. Co se týče syslů, určitě je to pověra. Vždyť i na Hradě pro pána velkomožného Myldu,nemají "nasyslíno" jaterniček a proto musí porušovat nařízení.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat