Co fotografovat doma

Začíná ta psýcho nálada dopadat už i tady u nás. To bylo furt, že tenhle kousek České republiky prakticky není zasažen, není nakažen. V pátek nám tu ale začaly padat čelisti. A víte jak to vypadá, když z roušek padají čelisti. To vás hned zastaví, legitimují a co že vám z té vaší roušky vůbec něco vypadává, když nemá. Dokonce včera přibili na výtah ceduli "Bez roušky vstup zakázán". Dnes ráno jsem ho otevřel a tam ležely tři. Každá jinak oslintaná. Tak ven se asi z výtahu může s holou čelistí.

Hodiny se táhnou a člověk také pořád dokola nemůže obracet stránku za stránkou. A ta nová ČT3 na celý den nestačí ani důchodcům a mladým už vůbec ne.

A pak jsem kdesi spatřil naprosto motivační výrok:

"Běžte prosím raději fotit. Jak člověk nemůže moc ven, je to nepříjemné, ale i doma se přece dá najít hodně témat k fotografování."

Sice mě to připomínalo výroky mojí babičky, když jsem měl chřipku a podávala mě skicák a pastelky, nicméně uchopil jsem tu motivaci a nechal se jí unášet.

Jak se mě to povedlo, uvidíte sami:



holub hřivnáč na balkóně co spolehlivě přináší jaro


večeře co spolehlivě i oko potěší




Cesta do sklepa. Už se potvory šikují. V pátek jsem viděl naproti domu na vrbovníku první malilinkatá klíšťata. Bude léto...



Odležený odpad pana souseda v rohu sklepení na dobu po koronaviru asi



V krabici od žacího stroje asi nový nájemník. Ještě že o něm naše psice nic neví



Sobotní návštěva: Tatonka několik dnů po atentátu



Večer takový virtuální návrat k práci. Poster na téma CHAOS





Vlastně produktovka, začátek práce na obědě. Rád vařím. Recept na vyžádání.



celou cestu jsem se rozhlížel cestou k popelnici. Tam bác, příšera s prošlou Českou klasikou. Škoda, že neumím přidat k tomu odpovídající báseň. To by čuměli...nejen příšery..




Po obědě šlofíka. PO šlofíku čtení. A koukám, že píšou, že ty Amerikáni na ten koronavirus kašlou. Nic prý na tlamičkách nenosí a kašlou. Mám starost o Rudyho. Sice u bazénu, ale kdo ví jestli nekašlou i tam. A tak v té starosti usedám k editoru a kreslím sluníčko. Rudy už bude vědět, že to je zdravice z Hradce.

No a pro dnešek s fotografování doma je konec. Musím oblepit dveře páskou a pustit filtraci vzduchu. Vyvařit roušky, vypnout vařič a pustit si Johanna Sebastiana Bacha. Protože varhany, varhany ty dokáží zaplnit celou hlavu, celý byt.. 

a máš s kým být...



Komentáře

  1. Dekuji za pozdrav a za starost,....kaslu uz par let, a kaslu na to. Rosky se tady jeste nenosi.
    Asi to delsi dobu trva nez jsem ta moda prijde.
    Americane, se rika u Vas jsou naivni a hloupy. Asi proto ze tady neni tak moc zavisti, jesitnosti, zla ............

    OdpovědětVymazat
  2. Více než z fotografií z ulice, je z těchto znát rukopis, který je nezaměnitelný - zátiší s myšlenkou Ti jdou ze všeho nejlíp, dle mého názoru. A asi i proto, že jsem kočkomil, jsem se u neodmysliteného přátelství kočky s krabicí (a jejími popisy) smál tak, že jsem dostal záchvat kašle. To mne vyděsilo a okamžitě jsem si změřil teplotu, tlak a rosný bod. Resume - hodnoty jsou zcela normální a jsem zdravý, moje přítomnost by tak neměla být infekční :)

    OdpovědětVymazat
  3. Je na co se dívat. Holub na balkóně mi připomněl, jak jsem je nedávno vyháněl ze svého balkónu a potom hodinu uklízel jejich stopy. Sousedovic odpad vypadá víc než dobře. Knedlíky na kontejneru, to se jen tak nevidí. Motorová kočka nemá chybu a zdravice pro Rudyho je pro mě lahůdka.

    OdpovědětVymazat
  4. Měl jsem dojem,že už včera bylo pozitivně a s úsměvem přijato tvé opatření v karanténě - a teď vidím,že jsem to asi psal jinam - no každopádně hodně inspirující obrázky! Šel jsem se podívat do kredence,jestli tam neobjevím sklenici s obdobným sdělením,jako je to "Raduj se z toho co máš a s kým jsi" - ale bohužel...;-) Sem tam přemýšlím,jestli nejsi někdy z toho patolízalství unaven či otráven... ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Z patolízalství jsem otrávený totálně :-)
      Ale bojuji s tím jak se jen dá.

      Postupně jsem zablokoval přístup na blog některým patolízalům, aby mě (to) tu nekazili a nekazili nepatolízali svým patolízáním.

      Jejich seznam je samozřejmě tajný. Nápovědu lze čerstvě najít tady

      https://galerie.digiarena.zive.cz/showphoto.php?photo=206283&limit=recent

      a aby nedošlo k nedorozumění, autor té fotky s tím nemá nic společného.

      Pokud by se tady to patolízalství přece jenom nějak zvrtlo tak změním systém vybíjené a místo jedné fotky se budou vybíjet tři ze čtyř. A ono se ukáže :-)

      Vymazat
    2. "Tady" nedokážu otevřít...

      Vymazat
    3. Díky,už to mám... ;-) Asi jich ještě pár přibude... ;-)

      Vymazat
  5. A to já jsem byl z patolízalství nařčen, obvinění znělo "Lezeš Jeřábkovi do paty" (nebo.. tak nějak podobně) (((-: A já jsem odpověděl té osůbce (není to nikdo z účastníků komedie), že do paty leze ten, kdo od někoho s vyšší mocí - postavením, něco potřebuje. Třeba víc prachů, pracovní postup, lepší služební auťák, přivřené oko při pohledu na píchací kartu... Ale co já v tomto smyslu potřebuji? Vůbec nic. Ba ani tu pochvalu, neřkuli body (sic!) za fotografii - logicky tohle by muselo skončit s deportací JJ do vyhnanství ,-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem fakt špatná investice :-)

      Jsou místa, kde když se k JJ vůbec nebudeš znát, pustí Tě i sednout :-)

      Vymazat
  6. Mám podobnou zkušenost. Dokonce jsem byla upozorněna, že tady Josef má 'jisté virtuální fluidum', že 'umí velice dobře manipulovat lidmi', a že jsme 'zaslepeni jeho září', že ho skoro až považujem za Boha. Poprosím Napol, aby už mi takovéhle bludy nepsala. Mám svůj selský rozum a stojím na pevné zemi. Děkuji, SX.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jenom "skoro", že řekla? :-)

      Vymazat
    2. Josef to může brát vlastně jako pochvalu, ne? Za to skoro se omlouvám. Ale věřím, Josefe, že se časem ještě vypracujete. Jinak se Silence nemusí bát. Pokud mi zase sama nenapíše a nebude se na cosi ptát, tak ji skutečně nebudu mít důvod odepisovat. Proč sem vůbec píšu? Myslím si, že tahle "svatá válka" není vůbec nutná. Zkusím ještě jednou apelovat na zdravý rozum a uklidnit vášně. Josef je výborný fotograf a vtipný člověk. Je na čem stavět, jen trochu chtít... Napol

      Vymazat
    3. Vy chcete apelovat na zdravý rozum a uklidnit vášně? To snad ani nemůžete myslet vážně, když jste jen přihlíželi a v některých případech se i podíleli na postupném vyčištění DA? Tak teď budete uklidňovat vášně?

      Teď když už je vymeten z galerie A3, Jeřábek, zablokován Rudy a někteří další protože považovali DA za foto-server, nikoli hloupě korektní konverzační společenský web?

      Teď kdy od loňského léta přestalo vystavovat na DA takové množství kvalitních autorů. Teď chce uklidnit vášně?

      Ten čas už jste promarnili družením se lidmi kteří mají fotografování u zadku a drží jen knoflík na spoušti. Vyhrožují v dopisech sedíce v kovbojských kloboucích s kolty vždy připravenými.

      Zřejmě obdivujete Vasila Bilaka a jeho normalizační tým. Jinak to snad ani není možné.

      Pokud skutečně chcete něco řešit, neřešte to tady na mém blogu. Pak vidíte, že to řešit nejde a jen jste nalítli osobní nenávisti.

      Prostě jste byli ve špatnou dobu na špatném místě a nechali se zapojit pro ničemné cíle.

      Děkuji, že si to nyní přejdete řešit tam, kde k tomu jsou moci a pravomoci.

      Vymazat
    4. Josefe, kdo chce, tak se domluví. Pláčete na špatném hrobě. Nic jsme neprovedli a tudíž "nás" dál nebudu obhajovat. Není to totiž vlastně vůbec nutné. Osobní nenávist není skutečně náš problém. Mějte se tu hezky. Napol

      Vymazat
    5. Ano, 'skoro' ..., Josefe. Raději jsem se podívala, jaký je teď letopočet. Připomnělo mi to scénu z Angeliky, kdy byl Jofré obžalován z čarodějnictví. :-) SX

      Vymazat
  7. Tak to jsme se tady sešli dobře. Já jsem byl nařčen, že Jeřábkovi lezu do temné části jeho těla. 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podle toho co jsem si přečetl jinde tak jsi s tím lezením zatím jen ve frontě :-)

      Vymazat
    2. To je problém. Ty máš svoji partu a jenom ON ví, kdo tam patří. A já se tam marně snažím nacpat. ON mě k vám jen tak nepustí. 😀😣😀

      Vymazat
    3. Marně snažíš nacpat?

      No a já teď dočetl tenhle neskutečný blábol

      https://digiarena.zive.cz/fotografie-tydne-prizrak-a-rad-casu-v-zivote-cloveka

      a jdu se nacpat bábovkou :-)

      Vymazat
  8. Josefe,
    Tebe nedostanou !
    Je fototerapie !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Josefe, každý si svoji vizitku píše sám. I pan Lutonský. Dal jsem mu těch šancí více jak jednu a využil i tu druhou...

      Vymazat

Okomentovat